Linka bezpečí a bezpečný internet Searching Session NTK 2013 Praha, 8. října 2013 Peter Porubský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

KYBERŠIKANA ANEB NENÍ PŘÍTEL JAKO PŘÍTEL
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Poradna Pro Rodinu Šumperk
VÝROČNÍ ZPRÁVA ZA ROK 2007 FAUST, o.s.. STATUTÁRNÍ ZÁSTUPCI: Bc. Jana Hajderová Ing. Naděžda Antošová, PhD. Jiří Němec.
Poslání Intervenčního centra
Aktivity projektu E-BEZPEČÍ & E-SYNERGIE
Název: VY_32_INOVACE_VZK689_ Autor: Mgr. Lucie Fajfrová
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví Moravskoslezského kraje KRIZOVÉ CENTRUM OSTRAVA ul. Nádražní 196, Moravská Ostrava tel.: ,
APPN, o.s. Agentura pro neslyšící Online tlumočnická služba pro neslyšící - NONSTOP.
Název: Co nám hrozí na internetu
NZDM KLÍDEK PROSTOR PRO, o. s. Tým sociálních pracovnic
Struktura poradenského procesu
Co je ENUM? aneb: ENUM v kostce Jiří Peterka E E.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
Farní charita Prachatice
DĚTSKÁ PRÁVA Svět je veliká skládačka složená z mnoha dílů. Všichni, i ty , jsme jeho součástí.
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
N ÁRODNÍ CENTRUM BEZPEČNĚJŠÍHO INTERNETU Nemáte problém? Možná o něm jen nevíte! L ENKA E CKERTOVÁ.
ohroženým domácím násilím
2 Jan Tomíšek Nová organizace služeb 3 Základní typy služeb poskytovaných společností Vema operativní hotline konzultace školení implementační implementace.
Linka bezpečí.
Problematika informační kriminality
Pro město Sokolov Dne Zajišťujeme pomoc a ochranu dětem, mladým lidem a rodinám v tíživých životních situacích. Přispíváme prevenci před vznikem.
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Sdružení Podané ruce, o.s.
PŘEDSTAVUJEME Fond ohrožených dětí je občanské sdružení na pomoc týraným, zanedbávaným, zneužívaným opuštěným nebo jinak sociálně ohroženým dětem, s působností.
1 iptelefonie denis kosař. 2 obsah Co je ip-telefonie Jak to funguje Protokoly Kodeky Jak to použít Skype Zdroje.
R VY a Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Prezentace studijních oborů 2013.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Telefonická poradenská linka pro pedagogy Statistika hovorů listopad červen 2010 srpen 2010 Mgr. Anna Rollová, František Šuranský.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník, LS 2010 VOŠ Jabok ETF UK.
Poplašné zprávy a otravná pošta Poplašné zprávy  Hoax: Poplašná zpráva, která varuje před neexistujícím nebezpečím Falešná zpráva žádající o pomoc.
Internet v knihovně pro děti a mládež
Nebezpečí na internetu KYBERGROOMING
Projektový den Bezpečný pohyb na internetu. Úvod  Na úvod nás pan učitel seznámil s programem projektu. Vysvětlovali jsme si jak by jsme se měli bezpečně.
VÝROČNÍ ZPRÁVA ZA ROK 2008 FAUST, o.s.. Statutární zástupci: Bc. Jana Hajderová Ing. Naděžda Antošová, PhD. Jiří Němec.
Internet široký a bystrozraký Petr Novák - Computer Help.
Bílý kruh bezpečí pobočka Brno
Specifické metody SP LS 2014
Problematika informační kriminality
Dilemata v online službách Linky bezpečí Mgr. Kateřina Lišková Mgr. Kateřina Schmidová.
KYBERŠIKANA Kateřina Ďurišíková. Co to je? Jedná se o šikanování jiné osoby pomocí informačních technologií - internetu, mobilních telefonů, apod. (např.
Kyberšikana Kybergrooming Sexting. Záměrné zneužití informačních komunikačních technologií k činnostem, které mají druhého vyvést z rovnováhy.  Šikanování.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
N ÁRODNÍ CENTRUM BEZPEČNĚJŠÍHO INTERNETU „Nebezpečí číhá všude“ workshop Brno 2011.
Bc. Anna Kasincová (Pacholíková) Mgr. Markéta Křivská.
Informační a poradenské centrum VIOLA Pilotní projekt Centra sociálních služeb Praha pro muže a ženy, kteří chtějí řešit konfliktní vztahy se svými blízkými.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.
Linka bezpečí a důvěry - komunikace se službami odborné pomoci
Kyberšikana Denisa Opatrná ČJL+AJ. Centrum pro rodiče a děti Google  Je dostupné na
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ I MIMOŘÁDNÁ UDÁLOST DRUHY MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ VŠEOBECNÉ ZÁSADY CHOVÁNÍ LINKY TÍSŇOVÉHO VOLÁNÍ.
Telefonická krizová pomoc. terénní služba poskytovaná na přechodnou dobu osobám, které se nacházejí v situaci ohrožení zdraví nebo života nebo v jiné.
Sociální pomoc Mirka Wildmannová.
Krizová intervence Mgr. Eva Oujezská
Domácí násilí a pomoc jeho obětem
Petra Martináková , ČJ+AJ se zaměřením na vzdělávání
Struktura poradenského procesu
Kraje pro bezpečný internet 26. 9
Bc. Nikol Fišerová, DiS., Bc. Šárka Mrázková
Krizová pomoc.
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Násilná osoba aneb co s ní
Eva Foltýnová, Anna Čapková
Metodika Adopčního centra Průvodce pro práci s osvojitelskou rodinou
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

Linka bezpečí a bezpečný internet Searching Session NTK 2013 Praha, 8. října 2013 Peter Porubský

Linka bezpečí – aneb znáte jí všichni? Dětská krizová linka (linka důvěry), registrovaná sociální služba Založena v roce 1994 Pro děti (do 18 let), pro studenty (do 26 let) Číslo (staré číslo funguje) – Zdarma ze všech telefonů – Nonstop provoz – Anonymní kontakt 80 konzultantů / 150 h výcvik TKI 13 intervizorů/vedoucích směn

Internet a Linka bezpečí Internet jako nástroj komunikace s klienty Internet jako problém klientů

Kontakt na Linku bezpečí  Telefonicky Zdarma, nonstop  ová poradna LB - Odpověď do tří pracovních dnů  Chat Linky bezpečí - chat.linkabezpeci.cz Každý den od 15h do 19h, navíc o víkendech mezi 9 a 13 h  Web

Linka bezpečí pro rodiče? Rodičovská linka Kontakt: Kdy: PO-ČT 13 – 19h, PÁ 9 – 15h Kdo: rodiče, prarodiče, pedagogové, sousedé…. S čím: problémy týkající se dítěte

Jeden den na Lince bezpečí 653 přijatých hovorů 344 řešených hovorů 123 hovorů ke konkrétnímu problému

Počet kontaktů na LB, téma internet (2007 – 2013)

Problémy dětí na Lince bezpečí, téma internet

Škodlivý obsah je jako takový definován zákonem a je předmětem restrikcí omezujících jeho dosažitelnost nebo je to prostě obsah, který sami rodiče určí jako nežádoucí pro své děti. Ilegální obsah nebo chování neznamená jen distribuci dětské pornografie či rasistických materiálů, ale také zneužívání počítačových sítí a technologií pro napomáhání jiné trestné činnosti.

Slovník Kyberšikana Kyberstalking Kybergrooming Sexting Spam Hoax ( Phishing, pharming Netolismus

Užitečné odkazy

Výhody kontaktu s Linkou bezpečí Anonymita klient nemusí sdělovat své iniciály, vystoupení z anonymity je jeho rozhodnutím Bezpečí o navázání i ukončení kontaktu klient rozhoduje sám /může kdykoli položit telefon, odejít z chatu, smazat , který poslal či dostal z poradny/ Snadná dostupnost služba je ve většině případů bezplatná /s výjimkou RL/, vyžaduje jen minimální technické vybavení a či znalosti Flexibilita možnost se zaměřit na proces kontaktu a změnu potřeb klienta, ošetřit případné nebezpečí a hrozby. Nový kontext klient svůj problém řeší v nezaujatém prostředí, s osobami, které s ním nemají předchozí zkušenost Relevantní informace bez zkreslení laickou interpretací, se znalostí zákonných norem Možnost intervence pokud předchozí pokusy selhaly, či je klient v akutním ohrožení

Principy práce u hovorů na téma internet Přijetí bez předsudků. Klient potřebuje a zaslouží si pomoc. Respekt ke způsobu, kterým se klient rozhodne o svém problému mluvit, a důvodu volání. Ocenění aktivit, které klient podniká, aby problém vyřešil, včetně kontaktování LB. Prostor pro klienta, jeho prožívání, potřeby. Podpora klienta, stojíme na jeho straně. Informace, odkazy, kontakty. Asistence a pomoc při nastavení profilu nebo zablokování obsahu. Krizový plán do doby než se situace vyřeší. Intervence na odpovědná místa, pokud není v silách klienta situaci řešit, či jeho pokusy selhávají.

Díky za pozornost Peter Porubský