JAK SE ZNÁM Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

KDO JSEM? Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 1
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
Kovy Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 11
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Vůle, motivace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov09 Autor Mgr.
1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství.
Participace občanů na politickém životě
Pilíře politického systému 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Člověk - tvor společenský Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
P OSTOJE Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 1 Autor: Lenka Poláková
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Člověk - tvor společenský
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
PSYCHICKÉ JEVY.
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 9 Autor: Lenka Poláková
OSOBNOST.
Osobnost a temperament
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Nová identita 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova.
Schopnosti, nadání a talent
Sebepoznávání a sebepojetí 6. ročník
Temperament Pavel Šuranský.
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Sociokulturní struktura populace ČR
Sebepoznání a sebereflexe
Schopnosti Milana Reichlová.
Obojživelníci - ocasatí
(emoční nebo emocionální kvocient)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Vůle.
Jiří Dvořák  vědomé úsilí směřující k dosažení cíle  motivované chování, které umožňuje vědomou regulaci chování tzv. volní akt  znaky vůle.
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
Ústava ČR Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 10
Motivace, vůle. 1. Vypište všechno, co potřebujete k tomu, abyste měli radost / byli spokojení 2. Zkuste uvedené potřeby roztřídit do skupin na biologické,
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – DYNAMICKÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
MOTIVACE.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Temperament, charakter, motivace
Transkript prezentace:

JAK SE ZNÁM Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0007 JAK SE ZNÁM ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 2 Autor: PaedDr. Zdenka Lajdová

OSOBNOST PSYCHICKÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI Obsah: sebepojetí, vůle temperament motivy potřeby schopnosti

SEBEPOJETÍ sebepoznávání (složka poznávací) zahrnuje představy - o svém těle - o svých vlastnostech - životní plány a cíle sebehodnocení (složka emočně hodnotící) může dojít k - sebepodceňování - sebepřeceňování - projevu zdravého sebevědomí seberealizace (složka volní) - sebeuplatnění, uplatnění svých schopností, dosažení cílů, překonávání překážek 1

VŮLE Vůle je záměrné, vědomé úsilí směřující k dosažení cíle, vede k překonávání překážek a uskutečňování záměrů. Pojem vůle psychologie chápe i šířeji, jako soubor vlastností osobnosti souvisejících se sebekontrolou. 2

TEMPERAMENT souhrn charakteristických z větší části vrozených rysů osobnosti, které se trvale projevují způsobem reagování, jednání a prožívání – dynamikou prožívání Dynamika prožívání je tempo průběhu a střídání procesů, stavů, činností a jednání a jejich intenzita. Prožívání se liší: rychlostí a intenzitou reakcí člověka na různé podněty, délkou trvání reakcí projevem prožívaného navenek

4 3

EXTRAVERT INTROVERT otevřený, zaměřený na vnější svět družný, společenský své city příliš nekontroluje, má rád změnu praktický, činorodý impulzivní, rád riskuje INTROVERT uzavřený, zaměřen na sebe, svůj vnitřní svět tichý, trpělivý rozvážný, zdrženlivý nespolečenský, má jen svůj okruh přátel spíš pasivní, ale s bohatou fantazií 5

MOTIV Pohnutka uvědomělého jednání, podnět k činnosti 8 http://www.abcd-janska.cz/?inc=oss/course_view.php&course_name=Efektivn%C3%AD%20motivace 6

7

POTŘEBA Základní, nejdůležitější druh motivu 9

Každá lidská činnost je nějak motivována. Potřeby, zájmy i hodnoty patří k základním vlastnostem osobnosti. Určují, co vede člověka k činnosti, o co jedinec usiluje a k čemu směřuje - motivují 10

POTŘEBA Stav nedostatku nebo nadbytku, který musíme uspokojit nebo odstranit. (vede k nějaké činnosti) 12 11

13

SCHOPNOST vlastnost, která člověku umožňuje naučit se a úspěšně vykonávat určité činnosti VLOHA vrozený předpoklad pro rozvoj schopnosti 14 15

STUPNĚ SCHOPNOSTÍ NADÁNÍ TALENT GENIALITA 16 17 18

OBECNÉ SCHOPNOSTI INTELIGENCE schopnost rozumově řešit situace schopnost učit se schopnost rozpoznávat souvislosti a využívat je při řešení nových problémů 19

SPECIÁLNÍ SCHOPNOSTI TVOŘIVOST - KREATIVA schopnost jedince najít nové originální řešení 20

EMPATIE - VCÍTĚNÍ schopnost vcítit se do pocitů jiného člověka - spoluprožívání 21

Bibliografie   1. jak-vybudovat-a-posilit-sebeduveru_3868/kniha/katalog/. www.grada.cz. [Online] 21. 2 2005. [Citace: 6. 9 2013.] http://www.grada.cz/jak-vybudovat-a-posilit-sebeduveru_3868/kniha/katalog/. 2. sport/ostepar-jan-zelezny-ukoncil-sportovni-karieru/. www.neaktuality.cz. [Online] 19. 9 2009. [Citace: 10. 9 2013.] http://www.neaktuality.cz/sport/ostepar-jan-zelezny-ukoncil-sportovni-karieru/. 3. 0902/9-emoce-a-temperament. mechatronik.blog.cz. [Online] 2 2009. [Citace: 10. 9 2013.] http://mechatronik.blog.cz/0902/9-emoce-a-temperament. 4. Soubor:Four_temperaments_-_2.svg. cs.wikipedia.org. [Online] 7. 11 2008. [Citace: 10. 9 2013.] http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Four_temperaments_-_2.svg. 5. introvert-extrovert/. www.mywealthdynamics.com. [Online] 9. 9 2012. [Citace: 10. 9 2013.] http://www.mywealthdynamics.com/introvert-extrovert/. 6. ?inc=oss/course_view.php&course_name=Efektivn%C3%AD%20motivace. www.abcd-janska.cz. [Online] 5. 12 2010. [Citace: 11. 9 2013.] http://www.abcd-janska.cz/?inc=oss/course_view.php&course_name=Efektivn%C3%AD%20motivace. 7. photo/14303/portfolio/6249/. 1x.com. [Online] 11. 10 2012. [Citace: 10. 9 2013.] http://1x.com/photo/14303/portfolio/6249/. 8. cs/catalog/reflexni-materialy-3m/deti/polozka-rd013. www.g3.cz. [Online] 2013. [Citace: 11. 9 2013.] http://www.g3.cz/cs/catalog/reflexni-materialy-3m/deti/polozka-rd013. 9. http://data.babyonline.quonia.cz/kresby/odbornik/velke/potreby-pro-dite.jpg. http://data.babyonline.quonia.cz/kresby/odbornik/velke/potreby-pro-dite.jpg. [Online] 25. 5 2011. [Citace: 11. 9 2013.] http://data.babyonline.quonia.cz/kresby/odbornik/velke/potreby-pro-dite.jpg. 10. 2013/8/27/8-dovednosti-dulezitych-pro-zivot-podnikani/. www.investicniweb.cz. [Online] 23. 8 2013. [Citace: 11. 9 2013.] http://www.investicniweb.cz/2013/8/27/8-dovednosti-dulezitych-pro-zivot-podnikani/. 11. 2012/11/v-miste-prodeje-je-potreba-vice-pozitivnich-emoci/#.Uq2EfTjhYu4. www.mediaguru.cz. [Online] 23. 12 2012. [Citace: 12. 9 2013.] http://www.mediaguru.cz/2012/11/v-miste-prodeje-je-potreba-vice-pozitivnich-emoci/#.Uq2EfTjhYu4.

12. akutnipotreba. at=gallery&ii=38003. bandzone. cz. [Online] 13 12. akutnipotreba?at=gallery&ii=38003. bandzone.cz. [Online] 13. 9 2007. [Citace: 12. 9 2013.] http://bandzone.cz/akutnipotreba?at=gallery&ii=38003. 13. http://www.halek.infprezentace/management-cviceni3/mngcv3-print.php?projection&l=06. http://www.halek.info6. [Online] 11. 9 2013. [Citace: 11. 9 2013.] http://www.halek.info/www/prezentace/management-cviceni3/mngcv3-print.php?projection&l=06. 14. zajimavosti.209/clovek-a-jeho-schopnosti.20930.html. www.novesluzby.cz. [Online] 2012. [Citace: 11. 9 2013.] http://www.novesluzby.cz/zajimavosti.209/clovek-a-jeho-schopnosti.20930.html. 15. MaelCZ/genov-inenrstv-josef-faskal-novk. www.slideshare.net. [Online] 29. 7 2012. [Citace: 12. 9 2013.] http://www.slideshare.net/MaelCZ/genov-inenrstv-josef-faskal-novk. 16. scripts/detail.php?id=380752. mladazena.maminka.cz. [Online] 26. 9 2008. [Citace: 12. 9 2013.] http://mladazena.maminka.cz/scripts/detail.php?id=380752. 17. 2012/03/27/does-talent-exist/. robonwriting.com. [Online] 27. 3 2012. [Citace: 11. 9 2013.] http://robonwriting.com/2012/03/27/does-talent-exist/. 18. jewfun/humor/kam-sa-podela-zidovska-genialita. www.delet.sk. [Online] 11. 1 2013. [Citace: 12. 9 2013.] http://www.delet.sk/jewfun/humor/kam-sa-podela-zidovska-genialita. 19. david-duke-psychologem. sula.eblog.cz. [Online] 3. 5 2009. [Citace: 13. 9 2013.] http://sula.eblog.cz/david-duke-psychologem. 20. 2012/08/5-rad-jak-dovest-myslenky-az-po-uspesnou-realizaci-projektu/. www.mitvsehotovo.cz. [Online] 2. 9 2012. [Citace: 12. 9 2013.] http://www.mitvsehotovo.cz/2012/08/5-rad-jak-dovest-myslenky-az-po-uspesnou-realizaci-projektu/. 21. poradna/osobni-rozvoj/predstavujeme-soft-skills-kreativita-a-empatie.html. www.superkariera.cz. [Online] 2. 10 2008. [Citace: 11. 9 2013.] http://www.superkariera.cz/poradna/osobni-rozvoj/predstavujeme-soft-skills-kreativita-a-empatie.html. 22. D. Janošková, M. Ondráčková. Občanská výchova 8, učebnice pro ZŠ a VG. Plzeň : Fraus, 2005. 80-7238-393-0. 23. D.Janošková, M. Ondráčková. Občanská cýchova 8, Příručka učitele pro ZŠ a VG. Plzeň : Fraus, 2005. 80-7238-394-9.