Procvičovací cvičení – věta a souvětí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – přímá řeč
Určení podmínek platnosti lomených výrazů
Procvičovací cvičení – časování sloves
Ptáci otevřené krajiny
JAKÉKOLIV DALŠÍ POUŽÍVÁNÍ PODLÉHÁ AUTORSKÉMU ZÁKONU.
Seznamování se s angl. jazykem – slovní zásoba – moje rodina
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_599_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovní druhy, jejich určování, tvoření vět
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovesa, časy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obojživelníci- vývoj žáby
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Chemické prvky - nekovy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Organické sloučeniny - uhlovodíky Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kružnice opsaná trojúhelníku
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Věta jednoduchá a souvětí
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Konstrukce rovnoběžníku z trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Historické památky v Lokti Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků: Hydroxyderiváty - Alkoholy
Procvičovací cvičení – slovní druhy a určování podstatných jmen
Chemické reakce Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
{ Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_553_VZORCE_SOUVĚTÍ Téma: OPAKOVÁNÍ SPOJOVACÍCH.
Zábavná procvičovací cvičení
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Procvičovací cvičení – vzory podstatných jmen
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Anorganické sloučeniny - úvod
Seznamování se s angl. jazykem – slovní zásoba, představování Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Ptáci břehů tekoucích vod
Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Těžnice a těžiště trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zástupci dusíkatých derivátů
Procvičování anglického jazyka – hračky, nábytek, předložky
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Seznamování se s angl. jazykem – My classroom, numbers
Roční doby © Petra Lillová
Chemické sloučeniny- oxidy Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Procvičování anglického jazyka – porozumění textu Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vyšší houby – jedlé, nejedlé
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Transkript prezentace:

Procvičovací cvičení – věta a souvětí Projekt Škola činností CZ.1.07/1.4.00/21.30.20 VY_32_INOVACE_177 Základní škola Loket, okres Sokolov Procvičovací cvičení – věta a souvětí Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. ©Mgr. Soňa Patrochová

Název: procvičovací cvičení – věta a souvětí Anotace: pracovní listy jsou určeny k procvičování probraného učiva Autor: Mgr. Soňa Patrochová Jazyk: Český Očekávaný výstup: rozlišovat větu jednoduchou a souvětí Klíčová slova: věta jednoduchá, souvětí, spojovací výrazy, větné vzorce Druh učebního materiálu: pracovní listy Druh interaktivity: Cílová skupina: žáci 1.stupně základní školy Stupeň a typ vzdělávání: 1.stupeň ZŠ - základní Ročník: 4. Vazby na ostatní materiály: učebnice a pracovní sešit ČJ 4.ročník – Nová škola Brno

Doplň chybějící spojku Čekali jsme dlouho na autobus, _____ stále nepřijížděl. Ležím celý den v posteli, _____ jsem nemocný. Dostal jsem špatnou známku, ____ píšu celé odpoledne úkoly. Budu se dívat na televizi _____ si budu číst. Řekl mi, _____ snědl celou svačinu. Maminka si koupila suroviny, _____mohla upéct buchtu. _____ jsem přišel domů, začalo pršet. Včera mě bolel zub, ____ jsem musel jít k zubaři. O víkendu babička uklidila celý byt _____ uvařila nám výborný oběd. Nápověda spojovacích výrazů: aby, nebo, který, protože, a tak, a proto, že, když , a.

Doplň chybějící část věty Ptáci mohou létat, protože ______________________. V létě svítí sluníčko, a proto _____________________. Klokani mají na břiše kapsu, aby _________________. Rád hraju fotbal, ale ___________________________. Mám radost, když _____________________________. Nehraju počítačové hry ani ______________________. Mám rád jablka, když __________________________. Často mi říká, že ______________________________.

Vytvoř dána souvětí V1 a V2. ___________________________________________ V1 nebo V2. V1, ale V2. V1, že V2. V1, aby V2.

Napiš vzorce souvětí Petr spadl z kola a zlomil si nohu. ________________ Opice trhaly banány, protože měly hlad. Nešel jsem do kina ani jsem nejel na výlet. Dostal jsem bonbony, které mi nechutnají. Maminka uvařila dobrou večeři, aby hostům chutnalo.

Sestav srozumitelnou větu nebo půjdu pěšky. která bydlí na vesnici. protože jsem byl celý rok hodný. a ptáci zpívají. protože jsem měl hlad. které mi byly malé. a měl jsem mokré kalhoty. ale začalo pršet. aby odehnal zloděje. kam se budeme stěhovat. a proto jsme doma hráli hry. kterého jsme si dali k večeři. Spadl jsem do řeky Chtěl jsem jet na kole, Náš pes hodně štěká, Koupil jsem si boty, Maminka mi upekla koláče, Ptal jsem se tatínka, Venku svítí sluníčko Celý den pršelo, Dostal jsem velký dárek k Vánocům, Celé léto jsme strávili u babičky, Buď pojedu autem Chytili jsme s dědou kapra,

Doplň chybějící spojku Čekali jsme dlouho na autobus, který stále nepřijížděl. Ležím celý den v posteli, protože jsem nemocný. Dostal jsem špatnou známku, a proto píšu celé odpoledne úkoly. Budu se dívat na televizi nebo si budu číst. Řekl mi, že snědl celou svačinu. Maminka si koupila suroviny, aby mohla upéct buchtu. Když jsem přišel domů, začalo pršet. Včera mě bolel zub, a tak jsem musel jít k zubaři. O víkendu babička uklidila celý byt a uvařila nám výborný oběd.

Doplň chybějící část věty Ptáci mohou létat, protože mají křídla. V létě svítí sluníčko, a proto chodíme často k vodě. Klokani mají na břiše kapsu, aby v ní mohli nosit svá mláďata. Rád hraju fotbal, ale nerad trénuji. Mám radost, když udělám dobrý skutek. Nehraju počítačové hry ani nekoukám na televizi. Mám rád jablka, když mi je maminka nakrájí. Často mi říká, že jsem chytrý.

Vytvoř dána souvětí V1 a V2. Koupil jsem si nové plavky a půjdu plavat. V1 nebo V2. Koupím si bagetu nebo půjdu na oběd do restaurace. V1, ale V2. Spadl jsem ze stromu, ale nic mě nebolí. V1, že V2. Maminka si myslí, že chodím rád do školy. V1, aby V2. Ptáci si staví hnízda, aby chránili svá mláďata.

Napiš vzorce souvětí Petr spadl z kola a zlomil si nohu. V1 a V2. Opice trhaly banány, protože měly hlad. V1, protože V2. Nešel jsem do kina ani jsem nejel na výlet. V1 ani V2. Dostal jsem bonbony, které mi nechutnají. V1, které V2. Maminka uvařila dobrou večeři, aby hostům chutnalo. V1,aby V2.

Sestav srozumitelnou větu nebo půjdu pěšky. která bydlí na vesnici. protože jsem byl celý rok hodný. a ptáci zpívají. protože jsem měl hlad. které mi byly malé. a měl jsem mokré kalhoty. ale začalo pršet. aby odehnal zloděje. kam se budeme stěhovat. a proto jsme doma hráli hry. kterého jsme si dali k večeři. Spadl jsem do řeky Chtěl jsem jet na kole, Náš pes hodně štěká, Koupil jsem si boty, Maminka mi upekla koláče, Ptal jsem se tatínka, Venku svítí sluníčko Celý den pršelo, Dostal jsem velký dárek k Vánocům, Celé léto jsme strávili u babičky, Buď pojedu autem Chytili jsme s dědou kapra,

Základní škola Loket, okres Sokolov Seznam použité literatury a pramenů: 1. Zdroj - 2. Zdroj – PHDR. JAROMÍRA KVAČKOVÁ. <i>Český jazyk 4 nově</i>: <i>Pracovní sešit pro 4. ročník</i>. Tiskárna Nový Malín: NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7289-210-5. JANÁČKOVÁ, Mgr. Zita a PaedDr. Hana MÜHLHAUSEROVÁ. Český jazyk 4: učebnice pro 4. ročník. 2. Brno: Nová škola s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7289-176-4. Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW Smart Notebook nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Soňa Patrochová Základní škola Loket, okres Sokolov patrochovas@seznam.cz Květen 2012