Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Hrádek u Nechanic Anna Vojtěchová.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Římské výboje Dějepis VY_32_INOVACE_311, 16. sada, D
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s důvody, průběhem a výsledkem válek.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
( př. Kr.) ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Období římské republiky
Řím a Kartágo v boji o vládu nad Středomořím
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Jagellonci a nástup Habsburků
Na konci jsou obrázky. ◊ Narodil se 22. února 1857 v Hamburku ◊ Zemřel 1. ledna 1894 v Bonnu ◊ Byl synem advokáta a senátora Gustava Ferdinanda Hertze.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a společnost – Dějepis - Řím autor VM:Ing. Slánská Drahomíra.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Římská republika Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Starověký Řím.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Vlastivěda 4 Vypracovala: Mgr. Lucie Holanová, ZŠ Višňová Srpen 2011
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Stoletá válka 1337–1453 Spor o Flandry 3 fáze/etapy 1.etapa( )
VYSOČINA mapa
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
PhDr. Jana Žáková. Zemědělská aristokracie zvětšovala své pozemkové vlastnictví Utlačovala drobné rolníky a násilím je nutila k prodeji polí Přelidnění.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Starověký Řím.
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vývoj Říma do ovládnutí Itálie
Gaius Iulius Ceasar.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Starověký Řím.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Starověký Řím.
Středověk v českých zemích Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor PhDr. Ivan Semela.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Vznik a rozvoj starověkého Říma.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Anotace: Na číselné ose čtou čísla, která se postupně objevují.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Raná římská republika Petr Machala.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Dějepis Římská republika 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C57D6_Starověký Řím.
OVLÁDNUTÍ APENINSKÉHO POLOOSTROVA
Vytvořil: Jakub Řezníček
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 27 př. n. l..
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
Starověký řím 6. ročník NG.
Autor: Mgr. Božena Andrašková
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 31 př. n. l..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Sjednocení říše TÉMATICKÝ.
POČÁTKY ŘÍMA.
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu CZ. 1.07 Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Vzdělávací období  3. Předmět  Dějepis Téma hodiny  Vývoj Říma do ovládnutí Itálie Označení  VY_32_INOVACE_08_Vývoj Říma do ovládnutí Itálie Autor  PhDr. Jana Žáková

VÝVOJ ŘÍMA DO OVLÁDNUTÍ ITÁLIE PhDr. Jana Žáková

Rozhodující moc v republice měla zpočátku rodová šlechta – patriciové Plebejové se nechtěli se svým postavením smířit – boje s patricii Boj plebejů s patricii o politickou moc - trval až do 3. století př.n.l. Nejprve si plebejové vynutili zřízení vlastního úředníka - tribuna lidu, který hájil jejich zájmy v patricijském senátě a měl právo veta = rozhodného zamítnutí nevyhovujícího rozhodnutí Poté bylo sepsáno dosavadní zvykové právo = zákony 12 desek (proti zneužívání zákonů patricii= zrovnoprávnění) Nakonec dosáhli plebejové práva sňatku s patricii, dále i funkci konzula Ve 3. stol. př.n.l. už rozdíly nebyly - úřady byly čestné, bezplatné - mohli je zastávat pouze nejbohatší patriciové nebo plebejové

Boje o ovládnutí Itálie Řím nejprve vedl řadu obranných válek válka s Etrusky → Římané dobyli město Veje (anexe) válka s Kelty → 387 př. K. → Keltové dobyli Řím V období kolem r.390 př.K. před Kristem se gallský národ Senonů převalil přes Apeniny, porazil na Alii římské legie, vnikl do nechráněného Říma, spálil město a oblehl Kapitol, kam utekly zbytky obyvatelstva A tehdy to bylo, kdy příslovečné husy zachránily svým kejháním poslední útočiště města Říma. Pravděpodobně za chrámem Aracoeli se drali za noci Gallové po příkré skale vzhůru, když najednou husy začaly kejhat a vzbudily Římany Po šestiměsíčním oblehání se vykoupili Římané stříbrem Husy svou ostražitostí zachránily římský Kapitol před Galy Římané pak zasvětili husy na památku této události bohyni Junoně

- válka se Samnity → 3 války samnitské → po jejich skončení Řím ovládl střední Itálii - snaha dobýt jižní Itálii → boj s řeckými městy na jihu Apeninského poloostrova - → řecké obce požádaly o pomoc krále Pyrrha - 279 př. n. l. → bitva u Auskula (tzv. Pyrrhovo vítězství, avšak obrovské ztráty - 275 př. n. l. → bitva u Beneventa → Římané vítězí → Pyrrhos odchází do Řecka - → Řím se zmocnil celé Itálie Vysvětli rčení „Pyrrhovo vítězství“

Zdroje: www.jaknadejepis.wz.cz/40_6_boj_o_vladu_​nad_italii.d oc http://www.google.cz/search?hl=cs&biw=1280&bih=571 &gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=%C5%99%C3%ADman%C3%A9+ boje+s+etrusky&btnG=Hledat&aq=f&aqi=&aql=&oq http://www.google.cz/imghp?hl=cs&tab=wi