4.1 Přímka (modelování, rýsování)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
20.1 Trojúhelníková nerovnost
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
40.1 Zásobník – Osová souměrnost
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Elektronická učebnice - I
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
21.1 Útvary souměrné podle osy
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

4.1 Přímka (modelování, rýsování) Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 4.1 Přímka (modelování, rýsování) Autor: Mgr. Blanka Průšová

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 4.2 Co již víme? Vím, co je bod, jak ho vyznačím a označím. N L K M O Umím narýsovat úsečku a správně ji popsat. O P

4.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 4.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Přímka je rovná čára, která nemá krajní body. Modelování: Pomocí špejle vymodeluj úsečku KL. Prodluž přímou čáru a dostaneš tím PŘÍMKU, která prochází body K, L. p K L ?? Vymodeluj bod a pomocí špejlí zjisti, kolik přímek může procházet jedním bodem. A Pamatuj: Jedním bodem prochází mnoho různých přímek.

4.4 Co si řekneme nového? p B p A Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 4.4 Co si řekneme nového? ?? Vymodeluj dva body a pomocí špejlí zjisti, kolik přímek může procházet oběma body současně. Pamatuj : Dvěma body prochází právě jedna přímka. Rýsování: Přímky označujeme malými písmeny. p B p A Přímky nemůžeme změřit, protože nemají krajní body.

4.5 Procvičení a příklady N K L O p M Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 4.5 Procvičení a příklady Na obrázku je narýsována přímka p a body K, L, M, N, O. N K L O p M Říkáme: Na přímce p leží body K, L, O. Body M, N na přímce neleží. nebo : Přímka p prochází body K, L, M. Přímka p neprochází body M, N. 1.Vyznač bod C a zkus narýsovat několik přímek, které jím procházejí. 3. Narýsuj přímky k, l, m. Na přímce k vyznač bod A. Na přímce l vyznač bod B. Na přímce m vyznač bod C. 2. Vyznač body M a N. Narýsuj přímku, která jimi prochází.

4.6 Něco navíc pro šikovné S p A C R T L Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 4.6 Něco navíc pro šikovné 1. Narýsuj přímku p. Vyznač body A, B, které leží na přímce p. Vyznač body C, D, kterými přímka p neprochází. 2. Zapiš všechny vyznačené body, které leží na přímce p . S p A C R T L Na přímce p leží body ___________________________________________. Na přímce p neleží body _________________________________________. Řekni totéž, ale jinak. Můžeš změřit délku přímky p?

4.7 Straight line A p C B L K body přímka points straight line úsečka Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 4.7 Straight line body přímka p A C points B straight line K L úsečka line segment

4.8 Test znalostí 1. Kolik krajních bodů má přímka? a) mnoho b) žádné Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 4.8 Test znalostí 1. Kolik krajních bodů má přímka? a) mnoho b) žádné c) 1 d) 2 3. Přímku označujeme: a) velkým tiskacím písmenem b) malým tiskacím nebo malým psacím písmenem c) křížkem d) neoznačujeme Přímka je: a) křivá čára b) lomená čára c) klikatá čára d) rovná čára 4. Délku přímky změřím: a) pravítkem b) krejčovským metrem c) pásmem d) nelze ji změřit Správné odpovědi: b d Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 4.9 Použité zdroje, citace KOLEKTIV, Matematika pro 2.ročník 5.3.vyd.Všeň: Alter, 1998. kód 092728 MOLNÁR. J. MIKULENKOVÁ. H. , Matematika pro 2.ročník-2.díl,Olomouc: Prodos, 1999. ISBN 80-85806-88-6 obrázky z databáze Klipart

4.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 4.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 07 – 12/2012 Ročník 2. ročník Klíčová slova Přímka Anotace Prezentace popisující modelování a rýsování přímek.