Škola Střední průmyslová škola Zlín

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Skladba vět - slovosled
Advertisements

Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, Jaroměř Mgr
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
Wir werden heute lange schlafen.Budeme dnes dlouho spát. Er wird morgen um 6 Uhr aufstehen.Bude zítra vstávat v 6 hodin. Ich werde dort pünktlich sein.Budu.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Jugend auf Reisen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Význam způsobových sloves, slovosled
Německá gramatika – slovosled
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Der Finalsatz.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu ICT ve výuce
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová.
Německé sloveso „werden“ PhDr. Taťána Tonová. ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: leden 2014 Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 11: Wie bleibe ich fit? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaNepřímá otázka.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek. Autor:. Mgr
Digitální učební materiál
Tvoření otázek v němčině
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Časování způsobových sloves.
Transkript prezentace:

www.zlinskedumy.cz Škola Střední průmyslová škola Zlín VY_32_INOVACE_21_13 Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací oblast Jazykové vzdělávání a komunikace Vzdělávací obor Německý jazyk Tematický okruh Plány do budoucna Téma Tematická oblast Název Nepřímé otázky Autor Mgr. Jiří Závodník Vytvořeno, pro obor, ročník Leden 2013, strojírenství 3. roč., stavebnictví 3. roč., slaboproudá elektrotechnika 3. roč., ekonomické lyceum 3. roč., 4.roč. ek. lyceum Anotace Shrnuje a doplňuje učivo o souvětích se zaměřením na otázky Přínos/cílové kompetence Nepřímé otázky v kontextu opakování učiva o slovosledu ve větách hlavních a vedlejších. www.zlinskedumy.cz

Nepřímé otázky Pořádek slov ve větě hlavní Pořádek slov ve větě vedlejší Přímá otázka Nepřímá otázka

Na kterém místě je sloveso ve větě jednoduché oznamovací?

Pořádek slov ve větě hlavní Věta oznamovací V oznamovací větě je sloveso na 2. místě! Přímý pořádek (podmět je na 1. místě) Wir reisen in den Sommerferien nach Griechenland. Nepřímý pořádek (na 1. místě je jiný větný člen než podmět) In den Sommerferien reisen wir nach Griechenland.

Pořádek slov ve větě hlavní Věta tázací Otázka doplňovací začíná tázacími slovy wann, wo, wohin, was, wer, wie …; sloveso je na 2. místě: Wie fühlst du dich heute? Otázka zjišťovací začíná slovesem: Fühlst du dich heute wohl?

Pořádek slov ve větě hlavní Věta rozkazovací Věta rozkazovací začíná slovesem: Gehen wir heute Abend ins Theater!

Jaké je postavení slovesa resp. sloves ve větě vedlejší?

Pořádek slov ve větě vedlejší Ve větě vedlejší je určité sloveso na posledním místě!!! Er kommt nicht, weil er krank ist. Infinitiv nebo příčestí minulé stojí před určitým slovesem tj. na předposledním místě: Es tut mir Leid, dass ich dir nicht helfen kann. Sie war froh, dass ich ihr geholfen habe.

Přímá otázka Jedná se o větu jednoduchou. Was möchtest du nach dem Abitur machen? Möchtest du an diesem Konzert teilnehmen?

Nepřímá otázka Jedná se o souvětí. Sag mir, was du nach dem Abitur machen möchtest. Er fragt, ob du an diesem Konzert teilnehmen möchtest.

Srovnej! Přímá otázka Nepřímá otázka Wie alt bist du? Woher kommen Sie? Wo kann man übernachten? Warst du schon mal im Ausland? Hat er die Goldmedaille gewonnen? Sag mir, wie alt du bist. Er hat gefragt, woher Sie kommen. Können Sie mir bitte sagen, wo man übernachten kann? Ich will wissen, ob du schon mal im Ausland warst. Ich weiß nicht, ob er die Goldmedaille gewonnen hat.

Nepřímá otázka Nepřímá otázka má slovosled věty vedlejší a je buď uvozena tázacím slovem (wer, was, wie,…) nebo spojkou ob.

Přímé a nepřímé otázky. Přeformuluj! Ich möchte wissen, ... . Weißt du,….? Er fragt,… . Kannst du mir sagen,… ? Wann machst du das Abitur? Wo möchtest du mal wohnen? Werden die Menschen in Zukunft glücklicher sein? Wirst du auch morgen daran arbeiten? Was ist passiert?

Zdroje a prameny HÖPPNEROVÁ, Věra. Begleiter: Übungsgrammatik zum Lehrbuch Deutsch für Gymnasien. 1. vyd. v nakl. Scientia. Ilustrace Jiří Šrámek. Praha: Scientia, 1994, 225 s. ISBN 80-858-2774-3. GIORGIO MOTTA, Beata Ćwikowska. Direkt 2: němčina pro střední školy. 1. vyd. Praha: Klett, 2007. ISBN 978-808-6906-812.