THE. the [ð ә ] – is used before a word begining with a consonant, or a vowel with a consonant sound: the boy, the sky, the USA the [ði] - is used before.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
London‘s sights použitu z
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_65 NázevThere is x are Téma hodinyPopis města PředmětAnglický jazyk Ročník/y/6.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: AJ166 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: The USA NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Znojmo, Václavské nám. 8 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
2.1 School Practise „have got“
Čtěte a přeložte: Mother is at home. Matka je doma.
Píseň “ABC” Reakce?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Pro své milé žáky vytvořila Kateřina Brandejsová
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Elektronická učebnice - II
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo VY_32_INOVACE_62 Název Sloveso být – to be Téma hodiny Záporné tvary slovesa „být“ Předmět.
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
WALES „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Dana Brdíčková.
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Around London in 15 minutes Autor: Mgr. Zdenka Mléčková
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
Educational program: Mechanic - electrician Title of program: Technical training II. class Astable multivibrator Worked out: Bc. Chumchal Miroslav Projekt.
Konverzace v anglickém jazyce ročník
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Přejít na první stránkuLONDON Test yourself by Ludmila Lukavcova double-decker.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, 2013 prosinec The Czech Republic.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
USA – location and borders, climate, geography Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. LONDON - the capital of Great Britain.
UK – location and borders, climate, geography Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Menu Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
CLIL - PRE - 02 Zeměpis na II.stupni – CLIL výuka  Číslo operačního programu:  CZ.1.07  Operační program :  Vzdělávání pro konkurenceschopnost  Název.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová Buckingham Palace Oxford Street Buildings of Parliament Downing Street.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_18_New_Zealand.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_Angličtina 9.ročník TEMA: Test revision, London –
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_30_What_do_you_know_about_GB.
 New York is the most populous city in the USA.  Population: 8,175,133  NY is called Capital of the world or Big Apple.  It is one of the most important.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová THE PLANET EARTH. CONTINENTS. COUNTRIES.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
GE - Vyšší kvalita výuky
Interstate 75 South Tematická oblast Angličtina: The USA
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Spo_III_09 London – práce s textem
Téma hodiny: English speaking countries – Australia 4.
(Articles with place names)
Autor: Mgr. Kateřina Suková
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
TREASURE MAP Grade 3/4 – Term
Subject/Verb Agreement
Transkript prezentace:

THE

the [ð ә ] – is used before a word begining with a consonant, or a vowel with a consonant sound: the boy, the sky, the USA the [ði] - is used before a word begining with a vowel, or a consonant with a vowel sound: the arm, the earth ↑ NOTICE! The writing form is the same, but the pronounciation is different!

We use the when we are thinking of a specific thing 1, when it is clear in the situation which thing or person we mean 2. We use the when there is only one of something 3. Examples: 1 – He´s sitting on the chair nearest the door. 2 – Can you turn the radio down, please? 3 - This is the longest river in the world. They have crossed the equator.

We use the for the singular and the plural and for all genders. the man – the men the girl – the girls the child – the children

1. Před názvy zemí v množném čísle a zemí, které mají více oblastí: The United States of America, The Netherlands, The Arab Republic, The United Kingdom of…. 2. Před geografickými názvy – názvy pouští, poloostrovů, souostroví, řek, moří, oceánů, horstev, úžin, kanálů, soutěsek a vodopádů: the Sahara, the Indian Subcontinent, the Bermudas, the Thames, the Baltic Sea, the Pacifick, the Alps, the English Channel, the Twin Falls before the names of countries used in the plural before the names of deserts, peninsulas, islands, rivers, seas, oceans, mountains, straits, channels, pass, falls

3. Před slovy, za kterými stojí přeložka „of“: the first of May, the Tower of London 4. Před názvy světových stran: the North, the South, the East, the West, in the East before the word followed by the preposition of before the names of cardinal points

5. Před názvy divadel, muzeí, galerií, koncertních síní, orechestrů, hotelů, restaurací a klubů: The National Theatre, the National Gallery, The Thomas Concert hall, the Pub 6. Před řadovými číslovkami: the first day, the third month 7. Před třetím stupněm přídavného jména: The best thing is…, the strongest man before the names of theatres, museums, galleries, concert halls, orchestras, hotels, restaurants and clubs before the ordinal number before the superlative

e) před názvy jezer, zálivů, hor a ostrovů: Ontario, Hudson Bay, Mount Blanc, Jamaica before lakes, bays, gulf, capes, mountain, islands

We don´t use the definite article before – a) před označením členů rodiny: father, mother, nanny, aunt b) před názvy světadílů: Europa, America, Asia, Africa c) před názvy států, zemí, měst a vesnic: Germany, France, Boston, New York, Březnice d) před názvy parků, ulic, náměstí a tržišť, mostů: Hyde Park, King Street, Trafalgar Square before indicating the family members before the Continents before states, countries, cities and villages before parks, streets, squares, markets and bridges

 Complete „the“ where´s necessary: _ Regent´s park_ Cuba_ highest hill _ Gobi (desert) _ Liverpool _ Tower bridge _ City of London_ Atlantic _ Italy _ Big Ben_ Nile_ Loch Ness _ Trafalgar square_ Buckingham Palace _ Earth_ fourth lesson

 Check and explain: Regent´s park Cubathe highest hill the Gobi (desert)Liverpool Tower bridge the City of Londonthe Atlantic Italy Big Benthe Nile Loch Ness Trafalgar square Buckingham Palace the earth the fourth lesson Dark Street

 specific[sp ɪˈ s ɪ f ɪ k]určitý, zvláštní  singular[ ˈ s ɪ ŋgj ʊ l ə ]jednotné (č.)  plural[ ˈ pl ʊ ə r ə l]množné (č.)  before[b ɪˈ f ɔː ]před  omission[ ə ʊˈ m ɪʃ ə n]vynechaná část  practise[ ˈ prækt ɪ s]procvičovat  solution[s ə ˈ lu ːʃ ə n]řešení