Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

Žaneta Hrubá Jana Dušková
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Pythagorova věta a její odvození
Definiční obor lomeného výrazu – podmínky, kdy má lomený výraz smysl
Lomené výrazy – sčítání a odčítání lomených výrazů
Konstrukce obecného čtyřúhelníku - Thaletova kružnice
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Konstrukce lichoběžníku - Thaletova kružnice
Algebraické výrazy – početní operace
Vzájemná poloha dvou kružnic
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Slovní úlohy se zlomky a procenty
1.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Lomené výrazy – násobení a dělení
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Podmínky lomených.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Konstrukce trojúhelníku - Thaletova kružnice
Zlomky Matematika VY_32_INOVACE_100 – 5.sada, M Anotace
Lomený výraz – definice, vlastnosti
Digitální učební materiál
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Písemné násobení s nulou v činiteli
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají lomené výrazy. Speciální.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.02 Číselné výrazy
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Česká republika: vodstvo
Lomený výraz, smysl lomených výrazů
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
AnotacePrezentace, která se zabývá krácením a rozšiřováním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozšiřují a krátí.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
4.12 ROVNICE V SOUČINOVÉM A PODÍLOVÉM TVARU Mgr. Petra Toboříková.
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_027_Složené zlomky.
Základní škola Čelákovice
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Čelákovice
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
I. Podmínky existence výrazu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Čelákovice
Základní škola Čelákovice
Desetinná čísla a zlomky
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Čelákovice
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.13 Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule Anotace: Prezentace vysvětluje, kdy je lomený výraz roven nule. Žák si osvojuje poznatky ze zlomků a zároveň určení podmínek smyslu lomeného výrazu. Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český Očekávaný výstup: Určuje podmínky, kdy je lomený výraz roven nule.. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2012-2013 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Devátý ročník základní školy

Hodnota výrazu Kdy je roven výraz nule? Zjišťujeme, pro které proměnné je hodnota výrazu rovna číslu nula. Určíme, jaká čísla lze dosadit za proměnné, aby se výraz rovnal nule. Zjisti, pro která x je výraz x + 1 roven nule. x + 1 = 0 /–1 x + 1 – 1 = 0 – 1 x = –1 Výraz x + 1 je roven nule pro x = –1.

Zlomek roven nule Zjisti, pro která x je výraz roven nule. /2 /–1 x + 1 – 1 = 0 – 1 Výraz je roven nule pro x = –1. x = –1 Dosadíme do zadání za x číslo –1. Zlomek je tedy roven nule, je-li čitatel roven nule.

Lomený výraz roven nule Zlomek je roven nule, je-li čitatel roven nule! U lomeného výrazu víme, že jmenovatel se nesmí nikdy rovnat nule. Připíšeme tedy ještě podmínky smyslu lomeného výrazu. Zjisti, pro která x je výraz roven nule. Musíme zapsat podmínky, kdy má lomený výraz smyl. Zajímá nás jmenovatel x + 5. Lomený výraz je roven nule pro x = –1.