CSIEC: A computer assisted English learning chatbot based on textual knowledge and reasoning Jiyou Jia Department of Educational Technology, School of.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyhledávací stoje na Internetu. (vyhledavače pro začátečníky)
Advertisements

ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
1IT T ŘI PILÍŘE WEBU Ing. Jiří Šilhán. T ŘI PILÍŘE WWW WWW využívá počítačovou architekturu Klient/server, uživatel musí mít nainstalován prohlížeč, který.
použitelnost webu (usability)
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Interrogative pronouns Tázací zájmena Who, What, Where, Why, When?
Objednávka v restauraci
Filtrace web stránek s využitím profilu uživatele Petr Doskočil
Internetové publikování Doc. Ing. Petr Zámostný, Ph.D. místnost: A-72a tel.: 4222, 4167 (sekretariát ústavu 111)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Dialogové systémy Reflektují v maximální míře požadavek na snadné ovládání počítačových systémů Rozšiřují možnosti využívání počítačových systémů i pro.
Základní socioekonomické údaje o Spojených státech amerických (basic socioeconomic fact about The United States of America). - zeměpis Mgr. Ivo Dedek.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Introductions 06B2 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_05.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Líbit se In the following sentences, translate the English in parentheses into Czech, using the correct form of líbit se. Vzor: Jak (do you like) ta kniha?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 01Číslo.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EVERYDAY LIFE SITUATIONS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Počítačové zpracování češtiny v Ústavu formální a aplikované lingvistiky
Radim Kříž Text messages Text messages are short written messages between mobile phones. Text messaging is sometimes called SMS (short messaging service).
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Present tenses practice Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku slouží k zopakování a procvičení použití přítomných časů. Název školy: ZŠ štětí,
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_171.ANJ.12 Základy telefonování v angličtině.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum: Název:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová THE PLANET EARTH. CONTINENTS. COUNTRIES.
Jiří Svoboda Gymnázium dr. A. Hrdličky v Humpolci
Název projektu: Moderní škola Číslo klíčové aktivity: III/2 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Vráž, okres Beroun Autor: Zuzana Měchurová Název.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_22_ INOVACE_27_ ANGLICKÝ JAZYK 5
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
MY HOUSE - MY CASTLE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Business intelligence shapes security
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Autor: Mgr. Dana Šteflová Název : VY_32_INOVACE_6A02Aj5_London
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Mgr. Alena Mátlová The English dates VY_32_INOVACE_Aj.20 prosinec 2012
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Travelling Kinds of transport you prefer and why (advantages, disadvantages…) Purposes for travelling (interesting places, learning languages…) Accomodation.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Transkript prezentace:

CSIEC: A computer assisted English learning chatbot based on textual knowledge and reasoning Jiyou Jia Department of Educational Technology, School of Education, Peking University, Beijing , China

Chatbot počítačový program, který v přirozeném jazyce simuluje písemnou konverzaci s lidským účastníkem. Autoři takového programu mají většinou snahu, aby jejich chatbot plynule a smysluplně reagoval na repliky člověka a vytvářel tak dojem, že tématu konverzace skutečně rozumí. primární funkcí chatbota není textu rozumět, ale přesvědčit, že je člověk LEHEČKOVÁ, E., PYTLÍKOVÁ, M. Chatbot aneb Before chatting, type RULES. Čeština doma a ve světě, 2006, roč. 14, č. 1–4, s. 103

Eliza první chatbot Joseph Weizenbaum (Masachusettský institut technologie) parodoval práci psychoterapeuta zvládla Turingův test?

Principy Elizy klíčová slova mechanismus přiřazování vzorů (pattern matching mechanism) Eliza mechanismus = odpovídající odpověď pro uživatelův vstupní text I am a student -> How do you like being a student? mechanismus musí obsahovat spoustu vzorů, aby mohl obsáhnout více možností vzor (pattern): řetězec znaků, jejichž účelem je, aby pasovaly k jednomu či více vstupům šablona (template): specifikuje odpověď k přiřazenému vzoru

Principy Elizy zohledňuje klíčová slova, ne syntaktickou a sémantickou analýzu + rychlá odpověď nepamatuje si předchozí konverzaci

CSIEC (Computer Simulation in Educational Communication) 2002 volně přístupný na internetu dialogový i učící systém: doplňovačky, trénování poslechu, rozhovory mezi dvěma roboty, volitelné chatovací vzory, volitelná témata, bodovací mechanismus jedno z TOP 5 výsledků na dotaz chatbot, english chatbot, online english learning na google.com a yahoo.com

CSIEC syntaktická a sémantická analýza celého uživatelova vstupu (Eliza se chytí jednoho klíčového slova, zbytek ignoruje) ‘‘The meaning of a sentence exists in the meanings of all words within the sentence and their conjunction method” [Frege]

Principy chatbota větný rozbor vstupního textu -> získání informací ve formě XML, tj. v NLML (annotation language for natural language text) = user facts používá znalosti získané z textu a vyvozování (textual knowledge and reasoning)

Komponenty Rozhraní prohlížeče: má nějaké hodnoty (vstupní text, spelling and grammar checker => používá při chybách a překlepech) English parsing: analyzuje vstupní text do NLML NLML: (Natural Language Markup Language) - závislostní strom ve formě XML Strukturálně značí gramatické elementy (fráze), jejich vztahy, další ling. inf. obr. NLML věty „What is your name?“ NLML parser: pomáhá s transformací věty (negace, otázka, aktivní -> pasivní)

Komponenty Natural Language Database: tabulka, kam se ukládají informace (o uživateli apod.) Common sense knowledge: reprezentována WordNetem; využívá hyperonyma, hyponyma, synonyma, antonyma GTE (Generation of Textual Entailment = vyplývání): mechanismus; využívá NLDB I am Stefan = I am called Stefan Communicational Response mechanism: generování odpovědi Direct responsing: vstupní vzor, výstupní šablona s anotací v NLML, odpovídající vzor, transformace šablony Nepoužívá dvakrát stejnou šablonu (aby se neptal pořád na to samé)

Ukázky Hello, I am Peter -> Nice to meet you. uživatelská informace „jsem Petr“ se ukládá do databáze informací o uživateli Otázka: What is a UFO? -> UFO is a phantom. hledání odpovědi ve WordNetu Prosba apod.: Sing a love song please -> (nananana) získává písničku z tabulky „písně“

Průzkumy 66 % pro cent lidí nepoužívá grammar checker, 18 % používá (raději chtějí chatovat než kontrolovat gramatiku apod.) více než 60 % studentů se tento způsob výuky líbil zlepšení u zkoušek z 64 bodů na 90

Odkaz na článek CSIEC: A computer assisted English learning chatbot based on textual knowledge and reasoning main.pdf?_tid=1e92554c-55e6-11e3-bc aab0f02&acdnat= _c792feb0338f540f4e d2