1 Jarmila Panevová Malá Skála – září 2012  GA ČR P406/2010/0875 „Computational Linguistics: Explicit description of language and annotated data focused.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Assessment of ETCS Definition in Term of its Formalisation
Advertisements

Primary school Brotherhood Czechs and Slovaks - the school of tenable development of primary school - the school with international title ECOSCHOOL Bystřice.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Kód VM: VY_32_INOVACE_3ZIM03 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Jana Zimková Datum:
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Technical training II. class Printed circuit boards 3 Prepared by: Melichařík Lubomír Projekt Anglicky v odborných.
Novinky ze zahraničí IVIG 2008
Budoucí čas „to be going to“
Previously existing lexical data resources automatic preprocessing manual annotation manual & automatic consistency checking automatic postprocessing resulting.
Prague Dependency Treebank and Functional Generative Description
Evoluce Katalýza. © 2011 Nature Publishing Group. Published by Nature Publishing Group.2 Figure 1 Rapid evolutionary innovation during an Archaean.
Přeložíme do češtiny ( Translate into Czech ) Translate each of the following sentences into Czech. Vzor: How many American students were studying at the.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_19_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Measuring devices 1 Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_20.
2.1 School Practise „have got“
TEAM FROM THE CZECH REPUBLIC  Jezdím na kole  I ride a bike  Je mi 10 let  I am 10  Mám rád ovoce a zeleninu  I like fruit and vegetables.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba More than one meaning VY_22_INOVACE_31 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Píseň “ABC” Reakce?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Fonologie Cvičení číslo 4. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Profiles Here you can find some information on members of the czech team. i i Information Základní škola náměstí E. Beneše, Varnsdorf, Czech republic
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
CPSSU Czech Political Science Students’ Union Unie studentů politických věd v ČR.
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
T HE C ZECH R EPUBLIC. Area: km² Population: Capital: Prague Climate: continental.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
FLIS related activities in CZ Miroslav Havránek NRC FLIS MEETING,
September 06 – August 07 Petr Kolesa. Fulbright Commission Programy pro studenty a absolventy Fubrightovo stipendium pro doktorské studium vědy a techniky.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Prepositions of time VY_22_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Setkání uživatelů SFX Statistické reporty SFX.
Workshop 3 grantů – PDT 3.0 – představy, realita, budoucnost Jarmila Panevová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_08.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, 2013 prosinec The Czech Republic.
Valency in the Prague Dependency Treebank
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present Continuous Practice VY_22_INOVACE_14 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
O.Topolčan, Š. Svobodová, H.Rosolová Medical Faculty nad Faculty Hospital Pilsen Czech Republic.
PRESENT SIMPLE questions
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
EURO-SiBRA‘M 2002 COLLOQUIUM Prague, Czech Republic, June 24 to 26, 2002 MULTICOMPONENTS WRITING OF LOADING OF CRANE WAY GIRDER Ján HUDÁK Faculty of Civil.
Ing. Luděk Šprongl CL Nemocnice Šumperk
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Pořadové číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: II/2 Sada: VY_22_INOVACE_AJ.3.33 Ověření.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Verbal Nouns Construct sentences with verbal nouns based on the following pattern. Vzor: Rád létám. Mám rád létání. *Taken from Lesson 10, pg. 126, ex.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
PRESENT PERFECT - EXPERIENCE + EVER, NEVER, YET, JUST, ALREADY, CLOTHES Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: Present Simple Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
VY_32_INOVACE_Sei_III_11 Present perfect Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Subject and object pronouns Název sady: Project 2 Číslo.
● Téma hodiny: The Czech Republic – Symbols of the CR ● Předmět: English language ● Ročník: střední škola ● Klíčová slova: Symbols ● Jméno autora:
Language preparation for a study in Czech Universities 1) Czech language for foreigners in USP 2) Courses of Czech for foreigners in Czech Rep.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů MY COUNTRY Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Clementinum, Transport in Prague, animals, Autor.
Čeština: 11. lekce Czech language: 11th lesson
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
Téma hodiny: The Czech Republic - Geography Předmět: English language
Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson
TEACHING ENGLISH TO ADVANCED LEVEL LEARNERS AT AN INTERNATIONAL UNIVERSITY. Stanislav Tumskiy, Karina Tkachenok MGIMO-UNIVERSITY (RUSSIAN FEDERATION)
Transkript prezentace:

1 Jarmila Panevová Malá Skála – září 2012  GA ČR P406/2010/0875 „Computational Linguistics: Explicit description of language and annotated data focused on Czech“ (2010–2013)  Researchers: Panevová 0,4 Bejček 0,5 Cinková 0,3 Hlaváčová 0,3 Kettnerová 0,5 Klujeva 0,2 Kolářová 0,3 Mikulová 0,6 Mírovský 0,7 Nedolužko 0,2 Rysová M. 0,4 Smejkalová 0,5 Ševčíková 0,1 1

GA ČR P406/2010/ : Annotation of newly introduced grammatemes:  pair/group meaning with selected nouns – introduced in PDT 2.5 (Ševčíková, Smejkalová) and in PDTSC  verbal grammatemes (rezultative1 vs. pasivum ( Panevová, Mírovský), rezultative21, rezultative22 – also in PCEDT ( Hlaváčová, Panevová ) factmod, sentmod – Ševčíková, Mírovský  Continuation of tectogrammatical annotating of PDTSL (Mikulová)  PCEDT – published (Cinková) 2

3 Workshop on the grant project – April 12th, 2012 with a programme:  Silvie Cinková, Semantic categories in Pattern Dictionary of English Verbs. An experience with manual annotation.  Eduard Bejček, A play with phrasemes - a pleasure for the mental capacity. Multiword expressions in PDT.  Jan Štěpánek, On further improvement of PDT 2.0 a 2.5 data.  Jiří Mírovský, On annotation of intersentential relations in PDT.  Jarmila Panevová, A new schema of verbal grammatemes and its reflection in the resultative meaning.  Magda Ševčíková, Annotation of pair/group meaning in the PDT data. A revision of modal meanings: the grammateme  of sentence modality. Publications and presentations

4 Publications  J. Panevová, M. Mikulov á : Problém elipsy: Co s ním a kam s ním? Prace filologiczne 60, 2011,Warszawa: Wydzial polonistyki Universitetu Warszawskiego,  J. Panevová: On the Syntax and Semantics of Czech Infinitival Constructions: A Case Study. In: Slovo i jazyk. Sbornik statej k vosmidesjatiletiju akademika Ju. D. Apresjana. Moskva: Jazyki slavjanskich kul’tur, 2011, 541 – 551.  M. Ševčíkov á, J. Panevová, L. Smejkalov á : Specificity of the Number of Nouns in Czech and its Annotation in Prague Dependency Treebank, Prague Bulletin of Mathematical Linguistics 96, 2011, 27 – 47.

5 Publications - continuation  J. Panevová: O rezultativnosti (zejména) v češtině. In: Gramatika i leksika u slovenskim jezicima. Novi Sad, Beograd: Matica Srbska, Institut za srpski jezik. 2011, 165 – 176.  P. Karlík, J. Panevová : Dva pohledy na vývoj českého poválečného syntaktického myšlení. Korpus – Gramatika – Axiologie 5, 2012, 34 – 53.  J. Panevová, M. Mikulová: Аssimmetrii mezhdu glubinnym i poverchnostnym predstavlenijam predlozhenija (na primere dvuch tipov obstojatel’stv v cheshskom jazyke). (In press for Festchrift fuer I. A. Mel’chuk).  Contiunuation of the manuscript of Mluvnice češtiny II, Syntax na základě anotovaného korpusu.

6 Publications - continuation  J. Panevová: Světová slavistika utrpěla citelné ztráty. Slovo a slovesnost 73, č. 1, 2012,  J. Panevová: A Contribution of Valency to the Analysis of Language. 45th Annual Meeting of Societas Linguistica Europea, Workshop: Noun Valency. Stockholm 29th August – 2nd 66September, 2012.