Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Advertisements

IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Matematika a její aplikace
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T.
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Gymnázium J. A. Komenského Uherský Brod PZ 2013 SEZNÁMENÍ SE STRUKTUROU A CÍLEM PŘIJÍMACÍCH TESTŮ.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (36. – 45. úloha) V. označení digitálního.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_FY7_01 Sada DUM Fyzika 7 Předmět Fyzika Název materiálu Druhy pevných látek Anotace V prezentaci si žák procvičuje.
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
Analytické myšlení Autor:Jana Buršová. 1. Tři dívky Anna, Bětka a Cilka odebírají jeden z časopisů: Vesmír, Reflex, Mladý svět, každá jeden a jiný než.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace Smíšená čísla VY_42_INOVACE_16 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_OSP Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: říjen 2012 Určeno pro 9. ročník Sumář učiva za 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného zisku bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy můžeme aktivně pracovat s odlišnými pozicemi členů skupiny.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 27 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Jakou barvu mohla mít sukně? A) jen červenou nebo fialovou; B) jen fialovou; C) jen červenou; D) jen červenou nebo růžovou; E) jen červenou, růžovou nebo fialovou. Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Spolužačky Monika, Terka, Zuzka, Alena a Katka šly nakupovat. Každá si koupila jiný kus oblečení – sukně, kalhoty, bunda, tričko, svetr – a v jiné barvě – zelená, žlutá, růžová, fialová, červená. Víme, že: - Katka si koupila sukni, ale ta nebyla fialová.; - Terka si koupila zelené oblečení, ale nebyl to svetr.; - Alena si koupila žluté oblečení, ale nebyly to kalhoty.; - Monika si koupila tričko, ale to nebylo červené.; - Zuzka si koupila bundu, ale ta nebyla růžová. Řešení: jen červenou nebo růžovou. Správnou odpovědí je varianta D). zelenážlutárůžováfialováčervená sukněKatka Katka, ne fialová kalhotyTerka bundaZuzka Zuzka, ne růžová tričkoMonika Monika, ne červené svetrAlena Terka, ne svetrAlena, ne kalhoty

Úloha č. 28 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Která z následujících možností (jméno – barva a oblečení) vyhovuje uvedeným podmínkám? Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Spolužačky Monika, Terka, Zuzka, Alena a Katka šly nakupovat. Každá si koupila jiný kus oblečení – sukně, kalhoty, bunda, tričko, svetr – a v jiné barvě – zelená, žlutá, růžová, fialová, červená. Víme, že: - Katka si koupila sukni, ale ta nebyla fialová.; - Terka si koupila zelené oblečení, ale nebyl to svetr. ; - Alena si koupila žluté oblečení, ale nebyly to kalhoty.; - Monika si koupila tričko, ale to nebylo červené. ; - Zuzka si koupila bundu, ale ta nebyla růžová. A) Katka – červená sukně Alena – žlutý svetr Terka – zelené kalhoty Monika – růžové tričko Zuzka – fialová bunda B) Katka – růžová sukně Alena – žluté kalhoty Terka – zelený svetr Monika – fialové tričko Zuzka – červená bunda C) Katka – růžová sukně Alena – žlutý svetr Terka – zelené kalhoty Monika – červené tričko Zuzka – fialová bunda D) Katka – červená sukně Alena – žlutý svetr Terka – zelené kalhoty Monika – fialové tričko Zuzka – růžová bunda E) Katka – fialová sukně Alena – žluté kalhoty Terka – zelený svetr Monika – růžové tričko Zuzka – červená bunda

Úloha č. 28 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Která z následujících možností (jméno – barva a oblečení) vyhovuje uvedeným podmínkám? A) Katka – červená sukně Alena – žlutý svetr Terka – zelené kalhoty Monika – růžové tričko Zuzka – fialová bunda B) Katka – růžová sukně Alena – žluté kalhoty Terka – zelený svetr Monika – fialové tričko Zuzka – červená bunda C) Katka – růžová sukně Alena – žlutý svetr Terka – zelené kalhoty Monika – červené tričko Zuzka – fialová bunda D) Katka – červená sukně Alena – žlutý svetr Terka – zelené kalhoty Monika – fialové tričko Zuzka – růžová bunda E) Katka – fialová sukně Alena – žluté kalhoty Terka – zelený svetr Monika – růžové tričko Zuzka – červená bunda Řešení: Správnou odpovědí je varianta A). zelenážlutárůžováfialováčervená sukněKatka Katka, ne fialová kalhotyTerka bundaZuzka Zuzka, ne růžová tričkoMonika Monika, ne červené svetrAlena Terka, ne svetrAlena, ne kalhoty

Úloha č. 29 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Které z následujících tvrzení je určitě pravdivé? A) Zuzka si nekoupila červenou bundu.; B) Tričko bylo červené. ; C) Monika si koupila sukni.; D) Terka si koupila kalhoty. ; E) Katka si nekoupila růžové oblečení. Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Spolužačky Monika, Terka, Zuzka, Alena a Katka šly nakupovat. Každá si koupila jiný kus oblečení – sukně, kalhoty, bunda, tričko, svetr – a v jiné barvě – zelená, žlutá, růžová, fialová, červená. Víme, že: - Katka si koupila sukni, ale ta nebyla fialová.; - Terka si koupila zelené oblečení, ale nebyl to svetr. ; - Alena si koupila žluté oblečení, ale nebyly to kalhoty.; - Monika si koupila tričko, ale to nebylo červené. ; - Zuzka si koupila bundu, ale ta nebyla růžová. Řešení: Terka si koupila kalhoty. Správnou odpovědí je varianta D). zelenážlutárůžováfialováčervená sukněKatka Katka, ne fialová kalhotyTerka bundaZuzka Zuzka, ne růžová tričkoMonika Monika, ne červené svetrAlena Terka, ne svetrAlena, ne kalhoty

Úloha č. 30 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Která z dívek si mohla koupit růžové oblečení? A) jen Katka; B) jen Zuzka; C) jen Monika; D) jen Zuzka nebo Monika; E) jen Monika nebo Katka. Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Spolužačky Monika, Terka, Zuzka, Alena a Katka šly nakupovat. Každá si koupila jiný kus oblečení – sukně, kalhoty, bunda, tričko, svetr – a v jiné barvě – zelená, žlutá, růžová, fialová, červená. Víme, že: - Katka si koupila sukni, ale ta nebyla fialová.; - Terka si koupila zelené oblečení, ale nebyl to svetr. ; - Alena si koupila žluté oblečení, ale nebyly to kalhoty.; - Monika si koupila tričko, ale to nebylo červené. ; - Zuzka si koupila bundu, ale ta nebyla růžová. Řešení: jen Monika nebo Katka. Správnou odpovědí je varianta E). zelenážlutárůžováfialováčervená sukněKatka Katka, ne fialová kalhotyTerka bundaZuzka Zuzka, ne růžová tričkoMonika Monika, ne červené svetrAlena Terka, ne svetrAlena, ne kalhoty

Úloha č. 31 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Pokud víme, že Katka si koupila růžové oblečení, potom víme, že: A) Kalhoty byly žluté.; B) Sukně byla červená.; C) Tričko bylo fialové.; D) Svetr byl červený.; E) Tričko bylo růžové. Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Spolužačky Monika, Terka, Zuzka, Alena a Katka šly nakupovat. Každá si koupila jiný kus oblečení – sukně, kalhoty, bunda, tričko, svetr – a v jiné barvě – zelená, žlutá, růžová, fialová, červená. Víme, že: - Katka si koupila sukni, ale ta nebyla fialová.; - Terka si koupila zelené oblečení, ale nebyl to svetr. ; - Alena si koupila žluté oblečení, ale nebyly to kalhoty.; - Monika si koupila tričko, ale to nebylo červené. ; - Zuzka si koupila bundu, ale ta nebyla růžová. Řešení: tričko bylo fialové. Správnou odpovědí je varianta B). zelenážlutárůžováfialováčervená sukněKatka Katka, ne fialová kalhotyTerka bundaZuzka Zuzka, ne růžová tričkoMonika Monika, ne červené svetrAlena Terka, ne svetrAlena, ne kalhoty =====

Úloha č. 32 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Kdo všechno může mít modrou helmu? A) jen Jarda; B) jen Jarda a Lukáš; C) jen Vítek; D) jen Lukáš; E) všichni kromě Martina Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Čtyři kamarádi – Martin, Vítek, Lukáš a Jarda – si chtějí postavit chatičku z prken. Každý má jinou barvu helmy – červená, modrá, žlutá a bílá – a každý má jiný úkol – měření prken, řezání prken, stloukání prken a nošení prken. Víme, že: - Ten, kdo má modrou helmu, měří prkna.; - Martin má červenou helmu.; - Vítek, který nosí prkna, nemá bílou helmu.; - Lukáš neměří prkna. Řešení: jen Jarda Správnou odpovědí je varianta A). červenámodrážlutábílá měření  Jarda řezáníLukáš stloukáníLukáš nošení  VítekVítek, ne bílou MartinVítek, JardaVítek, Lukáš, JardaLukáš, JardaLukáš, ne měření

Úloha č. 33 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Která z následujících kombinací (jméno, barva helmy, úkol) je v souladu s uvedenými podmínkami? Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Čtyři kamarádi – Martin, Vítek, Lukáš a Jarda – si chtějí postavit chatičku z prken. Každý má jinou barvu helmy – červená, modrá, žlutá a bílá – a každý má jiný úkol – měření prken, řezání prken, stloukání prken a nošení prken. Víme, že: - Ten, kdo má modrou helmu, měří prkna.; - Martin má červenou helmu.; - Vítek, který nosí prkna, nemá bílou helmu.; - Lukáš neměří prkna. A) Vítek, bílá, nošení Jarda, modrá, měření Martin, červená, řezání Lukáš, žlutá, stloukání B) Vítek, žlutá, nošení Jarda, modrá, stloukání Martin, červená, měření Lukáš, bílá, řezání C) Vítek, žlutá, nošení Jarda, bílá, měření Martin, červená, řezání Lukáš, modrá, stloukání D) Vítek, žlutá, nošení Jarda, bílá, stloukání Martin, červená, řezání Lukáš, modrá, měření E) Vítek, žlutá, nošení Jarda, modrá, měření Martin, červená, řezání Lukáš, bílá, stloukání

červenámodrážlutábílá měření  Jarda řezáníLukáš stloukáníLukáš nošení  VítekVítek, ne bílou MartinVítek, JardaVítek, Lukáš, JardaLukáš, JardaLukáš, ne měření Úloha č. 33 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Která z následujících kombinací (jméno, barva helmy, úkol) je v souladu s uvedenými podmínkami? A) Vítek, bílá, nošení Jarda, modrá, měření Martin, červená, řezání Lukáš, žlutá, stloukání B) Vítek, žlutá, nošení Jarda, modrá, stloukání Martin, červená, měření Lukáš, bílá, řezání C) Vítek, žlutá, nošení Jarda, bílá, měření Martin, červená, řezání Lukáš, modrá, stloukání D) Vítek, žlutá, nošení Jarda, bílá, stloukání Martin, červená, řezání Lukáš, modrá, měření E) Vítek, žlutá, nošení Jarda, modrá, měření Martin, červená, řezání Lukáš, bílá, stloukání Řešení: Správnou odpovědí je varianta E).

Úloha č. 34 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Které z následujících tvrzení je podle uvedených podmínek určitě pravdivé? A) Martin stlouká prkna.; B) Ten, kdo řeže prkna, má žlutou helmu.; C) Vítek má žlutou helmu. ; D) Kamarád s modrou helmou řeže prkna. ; E) Lukáš nemá bílou helmu. Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Čtyři kamarádi – Martin, Vítek, Lukáš a Jarda – si chtějí postavit chatičku z prken. Každý má jinou barvu helmy – červená, modrá, žlutá a bílá – a každý má jiný úkol – měření prken, řezání prken, stloukání prken a nošení prken. Víme, že: - Ten, kdo má modrou helmu, měří prkna.; - Martin má červenou helmu.; - Vítek, který nosí prkna, nemá bílou helmu.; - Lukáš neměří prkna. Řešení: Vítek má žlutou helmu. Správnou odpovědí je varianta C). červenámodrážlutábílá měření  Jarda řezáníLukáš stloukáníLukáš nošení  VítekVítek, ne bílou MartinVítek, JardaVítek, Lukáš, JardaLukáš, JardaLukáš, ne měření

Úloha č. 35 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Kdo všechno může řezat prkna? A) jen Lukáš; B) jen Lukáš nebo Martin; C) jen Vítek; D) všichni kromě Vítka; E) všichni kromě Jardy. Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Čtyři kamarádi – Martin, Vítek, Lukáš a Jarda – si chtějí postavit chatičku z prken. Každý má jinou barvu helmy – červená, modrá, žlutá a bílá – a každý má jiný úkol – měření prken, řezání prken, stloukání prken a nošení prken. Víme, že: - Ten, kdo má modrou helmu, měří prkna.; - Martin má červenou helmu.; - Vítek, který nosí prkna, nemá bílou helmu.; - Lukáš neměří prkna. Řešení: jen Lukáš nebo Martin. Správnou odpovědí je varianta B). červenámodrážlutábílá měření  Jarda řezáníLukáš stloukáníLukáš nošení  VítekVítek, ne bílou MartinVítek, JardaVítek, Lukáš, JardaLukáš, JardaLukáš, ne měření

Úloha č. 36 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Které z následujících tvrzení je určitě nepravdivé? A) Lukáš řeže prkna.; B) Martin řeže prkna.; C) Martin má červenou helmu.; D) Lukáš stlouká prkna.; E) Ten, kdo má bílou helmu, nosí prkna. Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Čtyři kamarádi – Martin, Vítek, Lukáš a Jarda – si chtějí postavit chatičku z prken. Každý má jinou barvu helmy – červená, modrá, žlutá a bílá – a každý má jiný úkol – měření prken, řezání prken, stloukání prken a nošení prken. Víme, že: - Ten, kdo má modrou helmu, měří prkna.; - Martin má červenou helmu.; - Vítek, který nosí prkna, nemá bílou helmu.; - Lukáš neměří prkna. Řešení: Ten, kdo má bílou helmu, nosí prkna. Správnou odpovědí je varianta E). červenámodrážlutábílá měření  Jarda řezáníLukáš stloukáníLukáš nošení  VítekVítek, ne bílou MartinVítek, JardaVítek, Lukáš, JardaLukáš, JardaLukáš, ne měření

Úloha č. 37 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Ve kterých všech měsících tým ani jednou neprohrál? A) v březnu; B) v dubnu; C) v červnu; D) v březnu a v červnu; E) v dubnu a v červnu Společné zadání pro úlohu č Fotbalový tým FC Horní Dolní hraje 4 zápasy za měsíc. Za výhru obdrží 3 body, za remízu 1 bod a za prohru 0 bodů. V tabulce je uveden počet bodů za jednotlivé měsíce jarní části sezony. Řešení: Tým hraje 4 zápasy za měsíc. Pokud v březnu získal 7 bodů, pak to je součet , tedy 2 x vyhrál, 1 x remizoval a 1 x prohrál. Pokud v dubnu získal 8 bodů, pak to je součet , tedy 2 x vyhrál, 2 x remizoval a neprohrál. Pokud v červnu získal 3 body, pak to je součet nebo , tedy buď 1 x vyhrál, neremizoval a 3 x prohrál nebo nevyhrál, 3 x remizoval a 1 x prohrál. Pokud v červnu získal 10 bodů, pak to je součet , pak 3 x vyhrál, 1 x remizoval a neprohrál. Správnou odpovědí je varianta E).

Úloha č. 38 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Kolikrát tým v jarní sezoně prohrál? A) jedenkrát nebo třikrát; B) dvakrát nebo čtyřikrát; C) třikrát nebo šestkrát; D) Tým ani jednou neprohrál.; E) Žádná z možností (A) až (D) není správná. Společné zadání pro úlohu č Fotbalový tým FC Horní Dolní hraje 4 zápasy za měsíc. Za výhru obdrží 3 body, za remízu 1 bod a za prohru 0 bodů. V tabulce je uveden počet bodů za jednotlivé měsíce jarní části sezony. Řešení: Tým hraje 4 zápasy za měsíc. Pokud v březnu získal 7 bodů, pak to je součet , tedy 2 x vyhrál, 1 x remizoval a 1 x prohrál. Pokud v dubnu získal 8 bodů, pak to je součet , tedy 2 x vyhrál, 2 x remizoval a neprohrál. Pokud v červnu získal 3 body, pak to je součet nebo , tedy buď 1 x vyhrál, neremizoval a 3 x prohrál nebo nevyhrál, 3 x remizoval a 1 x prohrál. Pokud v červnu získal 10 bodů, pak to je součet , pak 3 x vyhrál, 1 x remizoval a neprohrál. Tedy buď prohrál dvakrát nebo čtyřikrát. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 39 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Který graf nejlépe popisuje počet bodů, jež tým získal v jednotlivých měsících? Společné zadání pro úlohu č Fotbalový tým FC Horní Dolní hraje 4 zápasy za měsíc. Za výhru obdrží 3 body, za remízu 1 bod a za prohru 0 bodů. V tabulce je uveden počet bodů za jednotlivé měsíce jarní části sezony. A) B)C) D) E) Řešení: Bodový zisk 7, 8, 3 a 10 bodů popisuje graf D). Správnou odpovědí je varianta D).