STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Německý jazyk Ročník:
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Mikolajková Datum: Název: VY_32_INOVACE_8.2.7.
Stupňování přídavných jmen v přísudku
Komparation der Adjektive und der Adverbien
SILNÉ SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN V JEDNOTNÉM ČÍSLE
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
MINULÉ ČASY SMÍŠENÝCH SLOVES
TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
VZTAŽNÁ A UKAZOVACÍ ZÁJMENA
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
ČÍSLOVKY ŘADOVÉ A NÁSOBNÉ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 2 - SE ČLENEM NEURČITÝM
Negation Střední průmyslová škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Vlčková Dostupné.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
 Autor  Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.  Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace  Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Gleiche Eltern – unterschiedliche Kinder (cvičební materiál)
11. LEKCE (11. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník:
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.7.B.20_opakovaci_test Datum : Ročník : sedmý Vzdělávací.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_34_Německý jazyk_skloňování přídavných jmen.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_34_Německý jazyk_stupňování přídavných jmen_příslovcí.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_16_ADJEKTIVE.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.19_stupnovani_pridavnych_ jmen Datum : Ročník.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.7.A.08_pridavne_jmeno_v_prisudku Datum : Ročník.
Lektion 2 Gleiche Eltern – unterschiedliche Kinder (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_162 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Digitální učební materiál
PŘÍDAVNÁ JMÉNA STUPŇOVÁNÍ.
Němčina pro 8. třídu. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.05_privlastnovaci_zajmena_po_predlozce_se_3_a_.
STUPŇOVÁNÍ die STEIGERUNG.
Digitální učební materiál
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ Autor: Katka Česalová Datum: 16. 9. 2013 Cílový ročník: 6. - 9. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk 2. stupeň Tematický okruh: Tvarosloví Téma: Stupňování přídavných jmen a příslovcí Metodický list/anotace: žáci se seznámí se stupňováním přídavných jmen a příslovcí v němčině a procvičí se v jejich praktickém používání Jazyk: čeština, němčina Očekávaný výstup: žáci se na základě uvedených pravidel orientují v pravidelném stupňování přídavných jmen a příslovcí, seznámí se i s nepravidelnými často užívanými tvary, správně je použijí ve větě Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 15 let

STUPŇOVÁNÍ - KOMPARACE PAMATUJ! 1. stupeň – NOMINATIV 2. stupeň – KOMPARATIV 3. stupeň – SUPERLATIV STUPŇOVÁNÍ - KOMPARACE Při stupňování přídavných jmen zvyšujeme míru vlastnosti – zesilujeme nebo zeslabujeme původní význam. POZOR! Některá přídavná jména nemůžeme v němčině stejně jako v češtině stupňovat. Příklad: pokud je někdo mrtvý, víc už to nejde! 

Stupňování přídavných jmen – pravidelné: stupeň: schön stupeň: schöner stupeň: schönste B.: Jana ist schön, Monika ist schöner, aber Lenka ist das schönste Mädchen. Pozn.: ADJEKTIVUM – přídavné jméno

Někdy se ve 2. a 3. stupni objevuje přehláska: stupeň: jung stupeň: jünger stupeň: jüngste B.: Ich bin jung, meine Schwester ist noch jünger und unser Bruder ist das jüngste Kind in der Familie.

Nepravidelné stupňování: nahe - blízký näher - bližší nächste - nejbližší gut - dobrý besser - lepší beste - nejlepší hoch - vysoký höher - vyšší höchste - nejvyšší

POZOR! Pokud za superlativem nenásleduje podstatné jméno, zastupuje tento tvar podstatné jméno a píšeme jej se členem a počátečním velkým písmenem: B.: Peter ist der Grösste von uns. Dieser Baum ist der Höchste in dem Wald. (O člověku v němčině říkáme, že je největší, o hoře, stromu, domu,… říkáme, že je nejvyšší.)

SROVNÁVÁNÍ: Stejná míra vlastnosti: WIE B.: Ich bin so gross wie du. Jsem tak velký jako ty. Větší míra vlastnosti: ALS B.: Ich bin grösser als du. Jsem větší než ty.

Stupňování příslovcí – pravidelné: 1. stupeň: schön 2. stupeň: schöner 3. stupeň: am schönsten B.: „Gestern sah sie schön aus, heute sieht sie noch schöner aus und morgen wird sie am schönsten aussehen!“ sagt der verliebte Mann. Pozn.: ADVERBIUM - příslovce

Stupňování příslovcí – nepravidelné: 1. gut - dobře 2. besser - lépe 3. am besten - nejlépe B.:Peter lernt gut, David lernt noch besser und Lukas lernt am besten von allen.

Jochen ist der fleissigste Schüler. Ich bin grösser als du! Úkol: přeložte následující věty: - rozlište nominativ, komparativ a superlativ - rozlište stupňování přídavných jmen a příslovcí Jochen ist der fleissigste Schüler. Ich bin grösser als du! Es ist sehr schön. Monika ist die Klugste von uns! Grossglockner ist der höchste Berg in Österreich. (3798 m) Ich fühle mich schon besser! Peter ist der schnellste Läufer in unserer Schule. Nein, Lukas ist noch schneller! Am besten sind die Ferien!

Řešení: Jochen je nejpilnější žák. - 3. stupeň, adjektivum Já jsem větší než ty. – 2. stupeň, adjektivum To je velmi pěkné. – 1. stupeň, adjektivum NEBO: Je velmi pěkně. – 1. stupeň, adverbium Monika je nejchytřejší z nás. – 3. stupeň, adjektivum Grossglockner je nejvyšší hora Rakouska. – 3. stupeň, adjektivum Už se cítím lépe. - 3. stupeň, adverbium Peter je nejrychlejší běžec v naší škole. – 3. stupeň, adjektivum Ne, Lukas je ještě rychlejší. – 2. stupeň, adjektivum Nejlepší jsou prázdniny! – 3. stupeň, adverbium

Použité zdroje: Vlastní materiály autorky Použité zdroje: Vlastní materiály autorky. Zdroje obrázků: Obrázky použity z galerie Klipart MS Word 2010.

Děkuji vám za pozornost.