Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Stavba srdce.
České stavovské povstání
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Anglická občanská válka / English Civil War
I can, I can´t Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Všeználek vypravuje o císaři Rudolfu II.
Populární sporty Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 4D7/B - 12.
RENESANCE A HUMANISMUS
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Téma: Dějiny s osobnostmi
Maria Theresa / Marie Terezie Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Hana Brázdilová Datum: Cílový ročník: 8.
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
VY_32_INOVACE_22_17 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Doba Rudolfa II. Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí se.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Interrogative pronouns Tázací zájmena Who, What, Where, Why, When?
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pojmenuj domácí zvířata
Názvy evropských zemí a jazyků Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Václav Pospíšil CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.07/Po Autor materiálu:
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- barokní sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
William Shakespeare Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Tvar, velikost a pohyby Země
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
JOBS Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Časová pásma, datová hranice, smluvený čas
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Poznej volně žijící zvířata
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
VY_32_INOVACE_465_PRVNÍ_HABSBURKOVÉ_NA_ČESKÉM_TRŮNĚ
Smyslová ústrojí člověka
Anotace: Prezentace v anglickém jazyce o Londýně včetně obrázků a otázek pro žáky
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- renesanční a manýristické sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
The Space- Vesmír Autorem materiálu, pokud není uvedeno jiak, je Bc. Kateřina najmanová.
Roční období Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Josef Sudek Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_IVA_DVORAKOVA_JOSEF_SUDEK_10 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
 Anotace  Didaktický materiál je určen především žákům 4. ročníků maturujících z anglického jazyka. Prezentace obsahuje téma určené k ústní části maturitní.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa RUDOLF II. - CÍSAŘ A KRÁL Rudolf II. Rudolf II. byl veliký milovník umění. Známá.
Angličtina: Queen Victoria
Dějepis 7. ročník Marek Kryška
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Ferdinand I., Maxmilián II., Rudolf II. CLIL - ověřování
VY_32_INOVACE_Roz_III_12 Významní Habsburkové
LONDON´S BURNING - práce s textem
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 Rudolf II. Autor: Hana Brázdilová Datum: 20. 5. 2013 Cílový ročník: 7. Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis, CLIL Tematický okruh: České země po nástupu Habsburků Téma: Rudolf II. Metodický list/anotace: žáci se seznámí s příkladem renesanční osobnosti a zároveň panovníka, a to v angličtině, a odpoví na otázky zaměřené na pochopení textu Jazyk: čeština / angličtina Očekávaný výstup: uvede charakteristické rysy renesančního stylu, renesanční umělce a příklady významných kulturních památek Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 15 let

Rudolf II.

A bit about his life the eldest son of Maximilian II. he spent 8 important years – from age 11 to 19 – in Spain and after that he was reserved, secretive and a homebody to the end of his life many negotiations for marriages – never married, in fact probably a homosexual, he had a mistress Caterina de Strada (and 6 children)

Ilnesses syphilis „melancholy“ (depression) – typical for Habsburg family – it was worse and worse with age how syphilis looks…

Politics Holy Roman Emperor King of Bohemia King of Hungary and Croatia Tolerant of Protestantism His reign – a political failure – maybe an attempt to create an unified Christian empire Step by step his younger brother Matthias took over all Rudolf´s titles and power

A patron of the arts Bartholomeus Spranger Venus and Adonis Giuseppe Arcimboldo Rudolf II as Vertumnus, Roman God of the seasons

More Arcimboldo´s works

Alchemy and astrology mainstream sciences in Renaissance Prague R. wanted to find the Philosopher´s Stone (it can turn base metals into gold or silver) patron to some scientists like Tycho Brahe, Johannes Kepler, Edward Kelley Tychonic system: the Moon and the Sun revolve around the Earth, the other planets revolve around the Sun

Useful vocabulary attempt failure homebody mainstream mistress negotiation reign reserved revolve secretive spend step by step take over the eldest turn pokus neúspěch pecivál obvyklý, běžný milenka jednání, vyjednávání vláda rezervovaný, uzavřený obíhat tajnůstkářský trávit (čas) postupně přebírat nejstarší změnit se v

Otázky k textu: 1) Která země velmi ovlivnila jeho povahu a chování? 2) Kolik měl manželek? 3) Jakými chorobami trpěl? 4) Jaké měl tituly? 5) Jakým vědcům a umělcům byl patronem? 6) Dokážete vysvětlit názor Tychona Brahe na uspořádání známého vesmíru?

Řešení 1) Španělsko. 2) Žádnou. 3) Depresemi a syfilidou. 4) Císař svaté říše římské, král český, král uherský a chorvatský. 5) Malířům Spranglerovi a Arcimboldovi, vědcům Tychonu Brahovi, Johannu Keplerovi, Edwardu Kellymu. 6) Země je ve středu vesmíru, otáčí se kolem ní Slunce a Měsíc, kolem Slunce se otáčejí další planety, kolem dokola je pak pás hvězd, který je neměnný.

Zdroje Webové stránky Autor neznámý. Giuseppe Arcimboldo. [online]. c2003, [cit.2013-05-20]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Giuseppe_Arcimboldo Autor neznámý. Syphilis. [online]. c2001, [cit.2013-05-20]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Syphilis Clasqm. Tycho Brahe. [online]. c2001, [cit.2013-05-20]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Tycho_Brahe Conversion script. Rudolf II, Holy Roman Emperor. [online]. c2002, [cit.2013-05-20]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Rudolf_II,_Holy_Roman_Emperor Xmort. Rudolf II. [online]. c2004, [cit.2013-05-20]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Rudolf_II. Slovník Fronek, Josef. Velký česko-anglický slovník. Praha: LEDA, s. r. o., 2000. ISBN 80-85927-54-3

Zdroje obrázků Snímek s. 3 (mladší): Caro1409. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Archdukerudolf.jpg Snímek s. 3 (starší): Eloquence. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Joseph_Heintz_d._%C3%84._002.jpg Snímek s. 5 (ruka): Patho. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Extragenital_syphilitic_chancre_of_the_left_index_finger_PHIL_4147_lores.jpg Snímek s. 5 (záda): Madhero88. [online]. Dostupné pod licencí CC BY na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:2ndsyphil2.jpg Snímek s. 6: Gryffindor. [online]. Dostupné pod licencí CC BY-SA na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Krone_Kaiser_Rudolf_II_Kaisertum_%C3%96sterreich.jpg Snímek s. 7 (Spranger): Austriacus. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bartholom%C3%A4us_Spranger_021.jpg Snímek s. 7 (Arcimboldo): Samulili. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Arcimboldovertemnus.jpeg Snímek s. 8 (Spring): Magnus Manske. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Arcimboldo,_Giuseppe_~_Spring,_1563,_oil_on_wood,_Real_Academia_de_Bellas_Artes_de_San_Fernando,_Madrid.jpg

Zdroje obrázků 2 Snímek s. 8 (Summer): Griensteidl. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Arcimboldo_Summer_1563.jpg Snímek s. 8 (Autumn): Magnus Manske. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Arcimboldo,_Giuseppe_~_Autumn,_1573,_oil_on_canvas,_Mus%C3%A9e_du_Louvre,_Paris.jpg Snímek s. 8 (Winter): Griensteidl. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Arcimboldo_Winter_1563.jpg Snímek s. 9: Fastfission. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Tychonian_system.svg

Děkuji vám za pozornost.