Poválečné uspořádání světa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_4_MÍROVÁ KONFERENCE V PAŘÍŽI
Advertisements

Vztahy mezi velmocemi na přelomu století
Ukončení 1. světové války
Zpracovala: Lucie Doležalová 9.A ZŠ a MŠA Brno , Horníkova 1
NÁZEV: REPUBLIKA ČESKOSLOVENSKÁ - VZNIK
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Mgr. Lenka Zedníková 20. století
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p.o. REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: Novými technologiemi k novým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Průběh 1. světové války 3. část.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Svět po 1. sv. válce.
PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA 1918.
SVĚT PO PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLCE
tuto prezentaci lze použít výhradně ke vzdělávacím účelům
EVROPSKÁ INTEGRACE EU – OP VK – III/2 ICT DUM 4
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.04/
Číslo v digitálním archivu školy
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
Svět po válce 5. část.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín POLITICKÁ MAPA EVROPY 1.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl16 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
POLITICKÝ A EKONOMICKÝ VÝVOJ EVROPY
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_111 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Mgr. Lenka Zedníková 20. století
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Identifikátor: VY_32_INOVACE_VL SADA č. 8
Pařížská mírová konference – versailleský systém
Pařížská mírová konference
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
(Pařížská mírová konference)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
 Cíle dohodových spojenců  Zahájení, složení, rozdělení do skupin  Dva hlavní názory  Závěry Mírová konference v Paříži.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
VY_32_INOVACE_2D.9.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
První světová válka
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Poválečné uspořádání světa
 Místo, termín, záměr  Omezení armády  Další omezení, válečné náhrady Versailleská smlouva.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ319 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
VY_32_INOVACE_25-04 První světová válka Situace před válkou.
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
I. světová válka – Pařížská mírová konference
První světová válka III
I. světová válka – konec války
POLITICKÉ A ÚZEMNÍ DŮSLEDKY
Poválečná situace Dagmar Zemanová
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Společnost národů, její vznik a úloha
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Anna Zabranská ČísloVY_32_INOVACE_3137 NázevKonec 1. svět. války a Pařížská mírová konference Téma.
Versailleská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Versailleská.
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
Versailleská konference
Svět po první světové válce
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Poválečné uspořádání uč
Dozvuky 1. světové války uč
Transkript prezentace:

Poválečné uspořádání světa Dagmar Zemanová Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Evening_News_placard_Versailles_Treaty_signed_June_28_1919.jpg

Konec války 11.11.1918 – Německo přijalo smlouvu o kapitulaci v 11 hodin zavládlo příměří příměří podepsáno v železničním voze v lesíku u města Compiegne Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_146-1987-038-29,_Waffenstillstand_von_Compi%C3%A8gne,_Franzosen.jpg

Podpis příměří Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Waffenstillstand_gr.jpg

Ve stejném vagoně byla po několika letech podepsána jiná kapitulace Ve stejném vagoně byla po několika letech podepsána jiná kapitulace. Napadne Tě jaká? Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_183-M1112-500,_Waffenstillstand_von_Compi%C3%A8gne,_Hitler,_G%C3%B6ring.jpg

Kapitulace 22.června 1940 Porážka Francie od nacistického Německa Proč chtěl Hitler podepsat kapitulaci Francie ve stejném vagoně? Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_146-1982-089-18,_Waffenstillstand_von_Compi%C3%A8gne,_Unterh%C3%A4ndler.jpg

Důsledky 1.světové války Vyhledej v učebnici na s. 5 údaje: kolik lidí zemřelo za 1.světové války kolik z toho bylo vojáků a civilistů proč umírali také civilisté kde došlo v důsledku války k sociálnímu a nacionálnímu napětí (jak rozumíš těmto pojmům?) Informace si zapiš do sešitu. 

Důsledky 1.světové války Vyhledej v učebnici na s.5 informace: které státy patřily k vítězům které státy na válce nejvíce vydělaly a proč Informace si zapiš do sešitu. 

Změny v Evropě V důsledku 1. sv. války se rozpadly 4 velké monarchie Změny v Evropě V důsledku 1.sv.války se rozpadly 4 velké monarchie. Které to byly? Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Map_Europe_1923-cs.svg

Správná odpověď:  Rakousko-Uhersko Rusko Německo Osmanská říše Změny v Evropě V důsledku 1.sv.války se rozpadly 4 velké monarchie. Které to byly? Správná odpověď:  Rakousko-Uhersko Rusko Německo Osmanská říše

Podívej se znovu na mapu a vyjmenuj státy, které vznikly na území bývalých velkých monarchií: Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Map_Europe_1923-cs.svg

Situace Rakouska-Uherska Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C3%96sterreich-Ungarns_Ende.png

Nové státy byly nazývány nástupnické státy  Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C3%96sterreich-Ungarns_Ende.png

Územní ztráty Německa Jak asi dopadly bývalé německé kolonie v Africe? Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Territorial_losses_of_Germany.jpg

Okomentuj obrázky. Jaké následky zanechala válka v duších lidí? Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_183-R05939,_Westfront,_Bauern_auf_der_Flucht.jpg, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_Way_to_the_Front.jpg

Okomentuj obrázky. Jaké následky zanechala válka v duších lidí? Zdroj: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/76/Bundesarchiv_Bild_146-1972-062-01%2C_Berlin%2C_bettelnder_Kriegsinvalide.jpg/800px-Bundesarchiv_Bild_146-1972-062-01%2C_Berlin%2C_bettelnder_Kriegsinvalide.jpg

Představy o poválečném vývoji světa Tyto dvě politické osobnosti reprezentují dvě odlišné představy o budoucím vývoji společnosti. Přečti si na s.6, kdo to je a co představovali: Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:President_Woodrow_Wilson_portrait_December_2_1912.jpg, http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lenin_CL.jpg

Opakování Jakou roli v dějinách sjednocení Německa sehrál zámek Versailles? Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Reichsgruendung2.jpg

Versailleská konference  1919 – jednání v zámku Versailles 27 států rozhodující vliv USA, Francie, VB uzavřena mírová smlouva s Německem Proč chtěla Francie uzavřít ponižující mír s Německem právě ve Versailles? Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:William_Orpen_-_The_Signing_of_Peace_in_the_Hall_of_Mirrors,_Versailles.jpg

Mírová smlouva s Německem  ztráta území a všech kolonií vysoké peněžní náhrady za škody – reparace armáda jen 100 000 mužů zrušení všeobecné branné povinnosti Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Treaty_of_Versailles,_English_version.jpg

Poválečné ztráty Německa Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/File:German_losses_after_WWI.svg

Versailleský mírový systém  mírové smlouvy uzavřeny i s dalšími poraženými státy (Rakousko, Maďarsko, Turecko) nová poválečná mapa světa se označuje jako versailleský mírový systém Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Treaty_of_Versailles_in_the_Hall_of_Mirrors.jpg

Jak rozumíš dobové karikatuře? Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:There_remains,_then,_only_the_fifteenth_point.jpg

Washingtonský mírový systém  systém mírových smluv mimo Evropu rozděloval sféry vlivu v Tichomoří mezi USA, VB, Japonsko a Francii stanovil pravidla pro zbrojení na moři Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:USS_Saratoga.jpg

Co je na obrázku? Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_the_United_Nations.svg

Organizace spojených národů OSN Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_the_United_Nations.svg

Dnešní OSN měla předchůdkyni – Společnost národů Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Symbol_of_the_League_of_Nations.svg

Dnešní OSN měla předchůdkyni – Společnost národů Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:League_of_Nations_Anachronous_Map.PNG

Společnost národů  předchůdce dnešní OSN 47 zakladatelských států (včetně Československa) cíl – udržení míru a bezpečnosti ve světě sídlo - Ženeva Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Palais_des_nations.jpg

Společnost národů  nesplnila své poslání neměla prostředky na prosazení míru ve světě jejími členy nebyly USA, Rusko (Sovětský svaz), Německo Proč asi právě tyto státy? Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bundesarchiv_Bild_102-02454,_Genf,_Schlusssitzung_des_V%C3%B6lkerbundrates.jpg

Malá dohoda  spojenecký systém středoevropských států Československo, Rumunsko, Jugoslavie spolupráce v oblasti vojenské, hospodářské i politické Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Little_Entente.png

Rozumíš dobové karikatuře? Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:1937-truth-gilmour-the-dodo.jpg