PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávání seniorů není jen zájmové vzdělávání
Advertisements

Psychologie 1 PhDr. Věra Strnadová, Ph. D. Prezentace 2.
PŘEDMĚT ZÁKLADY SPOLEČENSKÝCH VĚD
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Psychologie Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov01 Autor Mgr.
PSYCHICKÉ JEVY.
Abraham Maslow Kristýna Chvalová, C4A.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
OB21-VVP-HUM-ZSV-MIK-L PSYCHOLOGIE, JEJÍ ODVĚTVÍ, VÝZNAM PRO ČLOVĚKA Mgr. Marie Mikulcová.
Analytická psychologie
PSYCHOLOGIE Ψ. Obsah  CO JE TO PSYCHOLOGIE CO JE TO PSYCHOLOGIE  Psychologie zkoumá Psychologie zkoumá  Proč se zabýváme psychologií? Proč se zabýváme.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Aplikovaná psychologie
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Duševní zdraví a psychohygiena
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Psychologie osobnosti
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Psychologické aspekty zdraví
Základy psychologie – úvod
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
Základy sociální psychologie
Obecná a vývojová psychologie
Tereza Doležalová, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
Eric Berne Marek Zámečík C4A.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Úvod do psychologie
Postavení pedagogiky mezi vědami
Předmět psychologie zdraví
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
ZÁKLADY PSYCHOLOGIE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
PSYCHOLOGICKÉ SMĚRY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Psychologie. Úvod ot. Kde se ve svém každodenním životě setkáváme s psychologií?
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Filozofie ošetřovatelství
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Dějiny psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Sociální dovednosti učitele
Mladší školní věk.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Nevědomí.
Úvod do psychologie II. přednáška
Dějiny psychologie současná psychologie.
Základní filozofické otázky
Transkript prezentace:

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D. Psychologie 1 PhDr. Věra Strnadová, Ph. D. Prezentace 1

Předmět studia psychologie Věda o člověku Vědecké studium chování a duševní činnosti, prožívání Nauka o duši, psyché, logos

Předmět studia psychologie Věda o člověku Vědecké studium chování a duševní činnosti, prožívání Nauka o duši, psyché, logos Psychika Duševní činnost člověka obsahuje procesy: Poznávací (čití, vnímaní, představy, paměť, pozornost, myšlení, řeč, učení) Citové (vztahy k předmětům a jevům okolní reality) Volní (procesy překonávání překážek a dosahování cílů)

Chování Verbální – řečové Neverbální – mimoslovní, řeč našeho těla a pohybů

Oblasti psychologie (psychologické disciplíny) Biologická

Oblasti psychologie (psychologické disciplíny) Biologická Experimentální

Oblasti psychologie (psychologické disciplíny) Biologická Experimentální Vývojová

Oblasti psychologie (psychologické disciplíny) Biologická Experimentální Vývojová Sociální

Oblasti psychologie (psychologické disciplíny) Biologická Experimentální Vývojová Sociální Obecná

Oblasti psychologie (psychologické disciplíny) Biologická Experimentální Vývojová Sociální Obecná Klinická a poradenská

Oblasti psychologie (psychologické disciplíny) Biologická Experimentální Vývojová Sociální Obecná Klinická a poradenská Osobnosti

Oblasti psychologie (psychologické disciplíny) Biologická Experimentální Vývojová Sociální Obecná Klinická a poradenská Osobnosti Školní a pedagogická

Oblasti psychologie (psychologické disciplíny) Biologická Experimentální Vývojová Sociální Obecná Klinická a poradenská Osobnosti Školní a pedagogická Průmyslová a inženýrská

Význam psychologie pro manažera Rozpoznání čtyř dimenzí vlastní osobnosti Somatické (tělesné) Emoční a sociální Kognitivní Spirituální

Význam psychologie pro manažera Rozpoznání čtyř dimenzí vlastní osobnosti Somatické (tělesné) Emoční a sociální Kognitivní Spirituální Možnosti seberealizace Uskutečnění svých přání, snad a naplnění smyslu života Zlepšení vedení vlastní osoby

Význam psychologie pro manažera Rozpoznání čtyř dimenzí vlastní osobnosti Somatické (tělesné) Emoční a sociální Kognitivní Spirituální Možnosti seberealizace Uskutečnění svých přání, snad a naplnění smyslu života Zlepšení vedení vlastní osoby Sebedůvěra Poznat své schopnosti a svou jedinečnosti Ujasnit si své motivace a systém hodnot

Paracelsus (něm. lékař 15.-16. stol.) – motto „Kdo nic neví, nic nemiluje, kdo nic neumí, nic nechápe. Kdo nic nechápe, je bezcenný. Ale ten, kdo chápe, ten i miluje, všímá si, vidí… Čím hlubší poznání, tím větší láska… Kdokoli si představuje, že všechny plody dozrávají současně s jahodami, neví nic o hroznech…“

Paracelsus (něm. lékař 15.-16. stol.) – motto „Kdo nic neví, nic nemiluje, kdo nic neumí, nic nechápe. Kdo nic nechápe, je bezcenný. Ale ten, kdo chápe, ten i miluje, všímá si, vidí… Čím hlubší poznání, tím větší láska… Kdokoli si představuje, že všechny plody dozrávají současně s jahodami, neví nic o hroznech…“ Historický přístup k ideálnímu modelu člověka Peter Drucker: The End of Economic Man, 1939 Richard W. Coan: Hero, Artist, Sage or Saint?, 1977

Abraham Maslow Studium seberealizovaných lidí

Abraham Maslow Cítíte se šťastni? Se kterým obrázkem se ztotožňíte? Studium seberealizovaných lidí Cítíte se šťastni? Se kterým obrázkem se ztotožňíte?

Abraham Maslow Cítíte se šťastni? Co je potřeba změnit? Studium seberealizovaných lidí Cítíte se šťastni? Se kterým obrázkem se ztotožňíte? Co je potřeba změnit? Domov, rodina, studium, práce, koníčky, společenský život, láska, partner…

Carl Rogers Vytváření kladné atmosféry, empatie, důvěra a vzájemná vstřícnost ve vztazích

Zásady pozitivního myšlení Carl Rogers Vytváření kladné atmosféry, empatie, důvěra a vzájemná vstřícnost ve vztazích Zásady pozitivního myšlení Dale Carnegie: How to Win Friends and Influence People N. Vincent Peale: The Power of Positive Thinking

Duše a magické číslo tři - příklady rozdělení duše u významných filozofů a psychologů Platon Duše je nehmotná a neviditelná substance Žádostivá duše Vznětlivá duše Rozumová duše

Duše a magické číslo tři - příklady rozdělení duše u významných filozofů a psychologů Platon Duše je nehmotná a neviditelná substance Aristoteles Oduševnělé je vše, co jeví známky života. Tři složky duše: Žádostivá duše Vznětlivá duše Rozumová duše Vegetativní (rostlinná) Animální (živočišná) Racionální (Rozumová)

Sigmund Freud Psychoanalýza SUPEREGO nadvědomí EGO vědomí ID nevědomí

Sigmund Freud Eric Berne Psychoanalýza Transakční analýza Rodič SUPEREGO nadvědomí EGO vědomí ID nevědomí Rodič Dospělý Dítě

Vývoj psychologie Naivní představy Animismus Totemismus Fetišismus Magie

Vývoj psychologie Naivní představy První náboženství Animismus Totemismus Fetišismus Magie První náboženství Indie, Čína, Řecko, Egypt

Vývoj psychologie Naivní představy První náboženství Animismus Totemismus Fetišismus Magie První náboženství Indie, Čína, Řecko, Egypt Psychologické názory v antické filozofii a medicíně Herakleitos (5. stol. př. n. l.) – „Panta rhei“ Demokritos (4. stol. př. n. l.) Atomismus Poznávání (rozumové, smyslové) Ideál harmonické osobnosti ve starověkém světě KALOKAGATHIA (kalos kai agathos) – řecky „krásný a dobrý“