Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_410, 21. sada, Přírodověda
Advertisements

VY_32_INOVACE_429, 22. sada, Prvouka
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_435, 22. sada, Prvouka
I can, I can´t Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici pohádek, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími autory.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
PETR BEZRUČ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Potravní vazby rostlin a živočichů
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
ALOIS MRŠTÍK VILÉM MRŠTÍK Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Božena Němcová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
subjektivně zabarvený
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.03 Název pro školu: EU ČJ 03 II Název materiálu: Jaroslav Hašek Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_419, 21. sada, Přírodověda
Jules Verne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Spisovatelé dětské literatury
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.12 Název pro školu:
VY_32_INOVACE_409, 21. sada, Přírodověda
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
JAROSLAV HAŠEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Josef Kajetán Tyl Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
FRANTIŠEK GELLNER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Karel Jaromír Erben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Smyslová ústrojí člověka
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Spisovatelé dětské literatury
VIKTOR DYK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Pohybové zákony Posuvné účinky síly. prásk s [m] F 1 F 2.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_35.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1157_H. CH. ANDERSEN Téma: ŽIVOT, DÍLO,
AUTOR: Světlana Havránková
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_01   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
VY_32_INOVACE_19_Moravský kras
Spisovatelé dětské literatury
Násobilka se zvířaty 3x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
VY_32_INOVACE_01_Poznávání planet Sluneční soustavy Autor:
POHÁDKY PRO DĚTI Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Spisovatelé dětské literatury
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Číslo v digitálním archivu školy
Transkript prezentace:

Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní znalosti s novými poznatky Autor: Mgr. Michaela Suchardová

Hans Christian Andersen „Není krásnějších pohádek než ty, které píše život sám. “ [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < n_Andersen.jpg

Sněhová královna Babička vyprávěla dětem pohádku o zlém zrcadlu a o střípkách zla. Děti šly na sjezdovku, kde Kájovi vletěl do oka střípek ze zlého zrcadla. Hned na to si pro Káje přišla paní. Káj s ní odjel. Gerda z toho byla nešťastná a šla Káje hledat. Gerda cestou potkala ženu, která na ní byla velmi milá. Měla však od Sněhové královny za úkol Gerdu zastavit. Pokusila se Gerdu přimět hřebenem zapomnění, aby na Káje zapomněla a zůstala u ní. Gerda ale nezapomněla a pokračovala v cestě. Podruhé se ji pokusil zastavit muž s jablky. Chtěl po Gerdě, aby mu pomohla očesat jablka. Gerda je očesala, ale pokračovala dál. Dále Sněhová královna poslala medvěda a šaška, aby Gerdu zastavili. Šašek s medvědem řekli Gerdě, že je Káj ve zlatém zámku. Gerda se tam tedy vydala. Když tam přišla, konala se svatba Káje a princezny. Gerda poznala, že svatba je falešná a vydala se na místo, kde byl doopravdy Káj. Naštěstí ho stačila najít do konce sedmého dne, a tak ho vysvobodila. Sněhová královna proto odešla, byla poražena. Najednou se Káj a Gerda ocitli doma. Zjistili, že babička o tom všem vůbec nevěděla. Byl to snad jen sen?

Pohádka byla mnohokrát zfilmována nebo uvedena na divadle  Sněhová královna (film, 1957)  Sněhová královna (film, 1966)  Sněhová královna (film, 1987)  Sněhová královna (film, 1995)  Sněhová královna (film, 2001)  Sněhová královna (film,2005)

videoukázky   

Císařovy nové šaty Císař odložil všechny své šaty a podvodníci dělali, jako by mu oblékali jednotlivé kusy nového oděvu, který ušili. Chytali jej okolo pasu, jako by mu něco připevňovali – to měla být vlečka – a císař se obracel a otáčel před zrcadlem. „ Ach, jak krásně vám sluší! Jak nádherně vám padnou!“ říkali všichni. „Jaký to vzorek, jaké barvy! To jsou drahocenné šaty!“ – „Venku stojí dvořané s nebesy, která budou nesena nad Vaším Veličenstvem při průvodu,“ oznámil vrchní ceremoniář. „Tak a jsem hotov!“ řekl císař. „Nepadnou mi dobře?“ Obrátil se ještě jednou před zrcadlem, neboť to mělo vypadat, jako že obhlíží svůj oblek. Komorníci, kteří měli nést vlečku, sahali rukama k podlaze, jako by vlečku zvedali. Šli se vztaženýma rukama, neboť nesměli dát najevo, že nic nevidí. A potom kráčel císař v průvodu pod krásnými nebesy a všichni lidé na ulici a v oknech říkali: „Ach, jak překrásné jsou nové šaty císařovy! Jak nádhernou vlečku má u pláště! Jak mu dobře padnou!" Nikdo nechtěl dát na sobě znát, že buď se ke svému povolání nehodí, nebo že je velice hloupý. Žádné císařovy šaty neměly takový úspěch. „Ale vždyť na sobě nic nemá!" zvolalo jedno malé dítě. „Panebože, to je hlas nevinnosti, slyšte!" řekl otec a druh druhu šeptal, co dítě pravilo. „Nemá na sobě nic, říká to nevinné dítě, nemá na sobě nic!" „Vždyť na sobě nic nemá!" volal konečně všechen lid. Císaře mrazilo po celém těle, neboť si byl vědom, že lidé májí pravdu. Ale pak si myslil: Teď musím vydržet v průvodu až do konce. A vykračoval si ještě pyšněji a komorníci nesli vlečku, která tu vůbec nebyla.

Otázky k textu:  Proč se tak často objevuje v ukázce slovo jako?  Kdo všechno dělal něco „jako“ ?  Proč si císař vyšel ven bez šatů?  Proč ho přesto lidé obdivovali?  Kdo nakonec vyslovil pravdu o císařových šatech?  Vysvětli tato slova: nebesa vlečka vlečka komorník komorník ceremoniář ceremoniář  Vysvětli větu: Šaty mu dobře padnou.

Použité zdroje:  [Přel. PALLAS,G.]  ANDESEN,H.CH. Pohádky. 3. uprv. vyd. [Přel. PALLAS,G.] Praha: SNDK, ISBN: s