Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Advertisements

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.19 – SOPEČNÁ ČINNOST - prezentace
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Poznávání částí lidského těla.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20360BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_4260_NES
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_TMM21560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM21460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
PŘÍRODOPIS-8. ročník NEMOCI SRDCE A CÉV.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
Sudoku Dominik Hrbáč V.B.
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_TMM20960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
Zpracoval: ing. Pavel Králík Zlato, stříbro, platina, měď
Vypracovala: V. Černochová
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Havajské ostrovy.
Obecná geologie Vznik života na Zemi Vznik života na Zemi - před více než 4 mld. let naráží planetka velikosti Marsu do Země ( t = 6000°C, vysoký tlak)
Egypt 5000let př. n. letopočtem-3500l.př.n.l. 1.Období 5000 let př.n.l. 2.Období 3500 let př.n.l.
5000let př. n. letopočtem-3500l.př.n.l.
Transkript prezentace:

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiálu Klíčová aktivita V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Název materiálu Vzdělávací materiál č.2 Účesová tvorba starověkého Egypta Autor PhDr. Alena Švepešová Tematická oblast Tvorba účesu Anotace Vzdělávací materiál je určen pro výklad učiva pro obory Kadeřník – kadeřnice Ročník 3.ročník Datum tvorby Září 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

ÚČESY STAROVĚKÉHO EGYPTA Zpracovala: PhDr. Alena Švepešová Použitá literatura: Želmira Živná, Šaty dělají člověka,Albatros,1976

Starověký Egypt Zeměpisná poloha Egypta - kontinent Afrika Řeka Nil Horké podnebí To ovlivnilo módu i účesovou tvorbu Vrchol 2000 let př.n.l. Civilizace, která dosáhla úspěchů ve stavitelství, lékařství, duchovní i hmotné kultuře

Obríázek použit z :http://cs. wikipedia

http://www. google. cz/imgres http://www.google.cz/imgres?um=1&sa=N&biw=1280&bih=815&hl=cs&tbm=isch&tbnid=MKVnWsdXJJq1MM:&imgrefurl=http://www.velkeskaliny.cz/2013/Skaliny_2013-2_soubory/Page390.htm&docid=i6fsrvt3cQXseM&imgurl=http://www.velkeskaliny.cz/2013/Skaliny_2013-2_soubory/image344.jpg&w=229&h=294&ei=57cwUuPGF6Wy7AagyICgAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=673&vpy=271&dur=109&hovh=235&hovw=183&tx=92&ty=130&page=2&tbnh=138&tbnw=119&start=30&ndsp=37&ved=1t:429,r:64,s:0,i:280,10.6.2013

MÓDA Egypťané a Egypťanky si na módě zakládali a chtěli se líbit. Egypťané byli první, kdo začali běžně nosit obuv – zejména sandály, které byly přizpůsobeny egyptskému horkému a suchému podnebí. Účesy a oděvy se podřizovaly módním vlivům, které se udržovaly vždy asi sto až dvě stě let. V průběhu egyptských dějin se jasně projevuje zjemnění v oděvech a také účesy jsou stále složitější.

Osobní hygiena V Egyptě se dbalo na hygienické předpisy a obyvatelé důkladně pečovali o své tělo. Myli se dvakrát denně a před jídlem. Mýdlo neznali. Pokožku si čistili oleji či pískem a natírali mastmi. Většina prostých Egypťanů nepoznala nikdy koupelnu. Zuby si čistili dřevěnými tyčinkami a žvýkali kuličky z myrhy. Tímto způsobem byl odstraněn zápach z úst.

Hygiena místo mýdla užívali čistící krém vyrobený z tuků, vápna a parfému denně se natírali olejem, aby se chránili před sluncem holili se břitvami pinzetami si trhali chloupky měli přípravky na léčbu uhrů a odstraňování tělesných pachů obě pohlaví se voněla a líčila si oči

Péče o vlasy Kadeřníci měli výsadní postavení Za svými zákazníky chodili domů a zákazníci během úpravy vlasů a brady klečeli. K péči o vlasy používali různé nožíky, žiletky, vlasové jehlice, hřebeny a dokonce i natáčky a to od cca 4 000 let před n.l.

Hygiena vlasů Již ve starověkém Egyptě nosili lidé vyholené hlavy právě z důvodu hygieny. Byl to ten nejjednodušší způsob jak se zbavit vší a všemožných nečistot. Chodit na veřejnosti bez vlasů bylo ovšem společensky nepřípustné, proto byly velmi oblíbené paruky.

DĚTI Egyptským dětem byly vlasy vyholovány, ponechán byl pouze jeden pramen na straně hlavy, nazýván pramínek mládí. Tento účes nosili chlapci i dívky do pubertálního věku. Po té chlapci nosili vlasy většinou zcela vyholené, mladé dívky nosily vlasy zapletené, v ohonu nebo rozpuštěné. Mladé tanečnice nosily dlouhé ohony, které si zaplétaly.

MUŽI Kadeřníci napřed zvlhčili vlasy a vous mastí a pak je oholili dobře nabroušenou břitvou s bronzovou čepelí Ztrátu vlasů Egyptští muži řešili používáním tuku z kozorožců, lvů, krokodýlů, hadů, hus a hrochů. Na lysá místa si také přikládali nasekané listy salátu k podpoře růstu vlasů. Egypťané jsou právem považováni za strůjce aromaterapie. Oleje jako jedlový, rozmarýnový, mandlový a ricinový hojně používali k masážím na stimulaci vlasového růstu.

ŽENY Dospělé ženy upřednostňovaly hladké nebo přirozeně zvlněné dlouhé vlasy, zdobily si je květinami a lněnými stuhami. Umístění lotosového květu na horní část hlavy bylo obzvlášť oblíbené. Používání této ozdoby přispělo k vzniku korunek a diadémů (ze zlata, tyrkysu, granátů a malachitových korálků). Otroci a sluhové nesměli nosit stejné účesy jako egyptská aristokracie

Ženy ZÁKLADNÍ STŘIH –MIKÁDO OFINA – MUSÍ VYNIKNOUT OČI Často si vlasy splétaly do osmi nebo devíti copů a na zadní části hlavy je spojily. Pokud si obecně Egypťané vlasy holili, tak často tomu bylo z důvodu praktičnosti v horkém počasí a z důvodu vyvarování se nebezpečí vší. Dlouhé vlasy nebyly považovány za preferovaný znak ženy/muže.

Paruky V Egyptě byly velmi oblíbené paruky. Ty si mohla dovolit jen movitější třída, ten, kdo si nemohl paruku dovolit, používal levnější prameny na prodloužení vlastní délky. Paruky byly vyráběny z lidských vlasů, ovčí vlny nebo rostlinných vláken. Čím více se paruka podobala pravým vlasům, tím byla dražší. Profese holiče vyrábějícího paruky, byla velmi respektovaná. Byla to jedna z mála profesí, jež mohly vykonávat i ženy.

Barvení vlasů K barvení vlasů byla často používána henna, využití našla i při barvení nehtů a rtů.

ŠPERKY V Egyptě se uplatňovaly všechny druhy šperků, které vynikaly dokonalými technikami tepání, rytí , používá se drahých kamenů i jejich náhražkami. Tvoří se brože, náramky, náušnice, prsteny i čelenky. Egyptské šperkařství položilo základy i našemu šperku. Šperky nosili ve Starém Egyptě muži i ženy, protože byly považovány především za ochranné amulety

Obě pohlaví se zdobila šperky a používala líčidla, hlavně se líčily oči. Egypťané měli ve velké oblibě parfémy a do pokožky si vtírali vonné oleje.

OČI Za střed obličeje považovali oko, na horní víčko vedli černou čáru, na dolním zelenou. Černé líčidlo vyráběli ze sirníku olovnatého, zelené barvivo z malachitu, červenou z hematitu / nerost)

FALEŠNÝ VOUS O svátcích nosili faraónové a kněží falešný vous. Tento vous byl tvarovaný do kostky nebo obdélníku. Ve Staré říši byl naopak považován za věc nečistou

IDEÁL KRÁSY NEFERDITI EGYPTSKÁ KRÁLOVNA

Neferditi

KLEOPATRA Kleopatra VII. Filopátor (69 – 12. srpna 30 př. n. l.), známá většinou jen pod jménem Kleopatra, byla egyptská královna pocházející z dynastie Ptolemaiovců http://www.egyptia-d-m.estranky.cz/clanky/kleopatra.html