Techniky plnění kořenového kanálku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jednoduché stroje Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková
Advertisements

VERTIKÁLNÍ KONDENZACE
OŠETŘENÍ ROZSÁHLÝCH KRČKOVÝCH KAZŮ
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Databáze Dotazy.
Základní škola a mateřská škola Bzenec
JEDNORÁZOVÉ OŠETŘENÍ ZUBŮ (ENDO + KOMPOZIT)
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Konstrukce trojúhelníku
Měříme elektrický proud
Jan Poslušný Adam Šustek Penetrační zkouška.
KOMPLETNÍ REKONSTRUKCE DEVITÁLNÍHO ZUBU
Konstrukce, princip funkce a základní charakteristiky hydromotorů
Tato prezentace byla vytvořena
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Mgr. et Mgr. Pavel Římovský, Bc. Jaroslav Mudrák
MADSEN AccuScreen novorozenecký sluchový screener.
Tlak v praxi (Učebnice strana 89 – 90)
Měříme elektrické napětí
Strojírenství Strojírenská technologie Tváření – rovnání, ohyb (ST28)
RAZÍTKA.
KIV/PRO Cvičení Nalezení maxima Nalezněte (co nejefektivněji) maximum v následující posloupnosti: – 2; 12; 8; 39; 9; 4; 3; 20; 28; 19;
Obrázky poskytla firma Complex,
STROJÍRENSTVÍ Strojírenská technologie
STROJÍRENSKÁ TECHNOLOGIE strojní obrábění 1 – frézování
Jak na Prezentace? Power Point ZŠ Jiráskova Benešov
Separační metody.
Mgr. et Mgr. Pavel Římovský, Bc. Jaroslav Mudrák
Řezání na hrubou délku Krácení řeziva na požadovanou délku + nadmíra. Odstranění vadných míst (suky, trhliny). Přeřezávací kotoučové pily. Posuv na zub.
Výroba dveřních křídel rámové konstrukce
Úvod  Nejdůležitější vlastností grafu je sdělit dané informace.  Grafy mohou mít různou podobu (barevné, plastické…).  Vždy je důležité, aby se z nich.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Vkládání kreslených útvarů
Tato prezentace byla vytvořena
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
STROJNÍ OBRÁBĚNÍ SOUSTRUŽENÍ I. Ing. Iveta Mičíková
Cvičení, 3.4. Matematická soutěž Mařík Petr zpracováno pro výuku na ZŠ Mařík Petr zpracováno pro výuku na ZŠ.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Názvosloví Schodišťový prostor – prostor v němž bude umístěno schodiště. Schodišťové rameno – konstrukce, která má min. 3 stupně a spojuje různé výškové.
1. Tranzity V Solar Fire jsou pro práci s tranzity dva skvělé nástroje: a) Pohyblivé kolečko Je optimální pro rychlou orientaci v momentálním dění. Jeho.
Příprava lepících směsí
Tab 1. Procesní parametry
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Root canal filling
Tato prezentace byla vytvořena
Grafický editor GIMP (9)
Materiál k výuce endodoncie
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_07
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
Váza ze sklenice od kávy
Název školy: Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál: MMA.
Systémy automatické výměny obrobků
Dlouhodobá zkouška trvanlivosti
VY__III/2__INOVACE__194 Pracovní činnosti KYTIČKY Z PAPÍRU.
VY__III/2__INOVACE__192 Pracovní činnosti Tea Bag Folding Kytička.
20. Výroba konkrétního výrobku na CNC soustruhu HURCO č.3
Induktivní statistika
Materiál k výuce endodoncie
Výroba osazení pomocí funkce G01
Grafický editor GIMP (9)
Základy úpravy digitální fotografie
Technologie přípravy pokrmů 1. ročník – hotelnictví 3. téma
Strojní obrábění – Praktická úloha 1
MS Excel – Vytváříme nový graf
Induktivní statistika
Transkript prezentace:

Techniky plnění kořenového kanálku

Rotační plnič -lentule Kořenové cpátko - spreader Kořenové cpátko - plugger

Použití lentule Nanášení plastických kořenových výplní. Volba velikosti – podle posledního použitého kořenového nástroje Musí se dát lehce zavést na pracovní délku Deponuje materiál na principu šnekového transportéru cca 1 mm dopředu Připravený výplňový materiál na podložce se nabere na lentuli aniž bychom ji prohýbali Zavedeme do kanálku a cca 1 mm povytáhneme. Pak spustíme chod a za chodu vytahujeme. Používáme pomalých otáček cca do 1000/min. Opakujeme 3 x a lentuli zavádíme podruhé o 1/3 a potřetí o 2/3 méně.

Metoda jednoho (centrálního) čepu Vybereme gutaperčový čep – podle poslední velikosti kořenového nástroje – obvykle však potřebujeme čep o jednu velikost větší. Čep se musí dát zavést do kořenového kanálku na pracovní délku a v apikální části musí lehce váznout. Prochází – li volně dále, musíme zvolit čep o číslo větší. Čep zkrátíme na pracovní délku Připraví se plastická kořenová výplň a nanese do kořenového kanálku lentulí. Do takto vyplněného kořenového kanálku zanoříme centrální čep do pracovní délky. Čep ještě zkrátíme nahřátým hladítkem, utěsníme vatičkou, aplikujeme provizorní výplň.

Metoda laterální kondenzace za studena Vybereme a připravíme hlavní čep podle kritérií shodných s výběrem a přípravou centrálního čepu. Připravíme vedlejší čepy. V optimálním případě o 2 čísla menší než hlavní čep. Připravíme spreader – poloviční velikosti nebo o 2 čísla menší než hlavní čep. Na spreaderu nastavíme pracovní délku kořenového kanálku minus 2 mm. Připravíme plastickou výplň. Hlavní čep namočíme špičkou do plastické výplně a zavedeme na pracovní délku. Podél tohoto čepu zasuneme spreader až po silikonový stopper. Tlačíme mírně apikálně. Do takto vzniklého prostoru zavedeme vedlejší čep a opět podél něho zavedeme spreader.Tlačíme mírně apikálně. Spreader již nelze zavést po silikonový stopper. Vše opakujeme až spreader lze zavést do hloubky cca 2 – 3 mm. Přečnívající čepy utavíme nahřátým hladítkem a studeným tyčinkovým cpátkem zatlačíme apikálně.

Kontrolní otázky Jak velký bude centrální (hlavní) čep, pokud skončíme opracování kořenového kanálku nástrojem nástrojem o velikosti 35? 35 nebo 40 Jak velké budou vedlejší čepy bude –li hlavní čep č. 40? 30 Jak bude volen spreader? 25 nebo 30

Technika centrálního čepu Zkouška čepu

Technika centrálního čepu Zkrácení čepu Nanesení plastické výplně

Technika centrálního čepu Aplikace čepu do plastické výplně

Technika laterální kondenzace Výběr čepu

Technika laterální kondenzace Zkouška čepu

Technika laterální kondenzace Zkrácení čepu na prac. délku Výběr spreaderu, nastavení prac.délky minus 2 mm

Technika laterální kondenzace Smočení špičky čepu v sealeru

Technika laterální kondenzace Zavedení čepu do kanálku

Technika laterální kondenzace Kondenzace – spreader zavedeme o 2 mm méně a tlačíme apikálně

Technika laterální kondenzace Vedlejší čep smočíme v ealeru

Technika laterální kondenzace Vedlejší čep zavedeme vedle hlavního

Technika laterální kondenzace Opět kondenzujeme spreaderem

Technika laterální kondenzace Postup opakujeme, čepy nakonec utavíme nahřátým hladítkem zakončíme vertikálním tlakem tyčinkovým cpátkem nebo pluggerem

Technika laterální kondenzace