Identifikátor materiálu: VY_32_Inovace_ICT2.4_3-58

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
Poznávačka obratlovců
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.10 Název pro školu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Identifikátor materiálu: VY_32_Inovace_ICT2.4_3-56
VY_32_INOVACE_33 I AM YOU ARE JÁ JSEM TY JSI.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace
Anotace Žák se seznámí s ukázkou tvorby M. Cervantese …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Popíše vlastnosti postavy rytíře a pokusí se.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
VY_32_INOVACE_35 HE IS …… SHE IS …...
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.16 Název pro školu:
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Matematika – opakování 4
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Anotace Žák se seznámí s úvodem do ČR …. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje obecné poznatky o ČR Speciální vzdělávací.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Identifikátor materiálu: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem počtu procent AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procenta. Speciální vzdělávací.
2 Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.18 Název pro školu:EU CH 18 Název materiálu:Sacharidy Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.14 Název pro školu:
Identifikátor materiálu:VY_32_Inovace_ICT2.4_3-53
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
VY_32_INOVACE_22_20 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Vikingové – postrach Evropy v 9. stol. Anotace – Žáci se formou.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- architektura 19.století PhDr. Pavlína Mikulcová.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
VY_32_INOVACE_22_17 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Doba Rudolfa II. Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí se.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem obsahu trojúhelníka. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají obsah trojúhelníka.
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají celá čísla. Speciální vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Design tužkou a ve 3D Design oděvu VY_32_ZAZNAM_Design1r0104 Hana Děcká.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-51 Anotace
VY_32_INOVACE_23_07 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – How many…………? Anotace – Žáci se seznámí se základní.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
VY_32_INOVACE_23_01 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – Animals Anotace – Žáci za pomoci programu budou.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s tvary kořenů u různých rostlin Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání druhů.
ICT VL Evropa 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Zpracovala Irena Krištofová.  Typický oděv má …  Popis ženského oděvu  To co měli na hlavě bylo velice důležité  Co všechno museli nosit páni  Fotky.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ DĚJEPIS VY_32_INOVACE_13_ středověká kultura oblékání Jméno autora:Mgr. Lenka Habartová.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 05 Dějepis _7.ročník_16
Transkript prezentace:

Identifikátor materiálu: VY_32_Inovace_ICT2.4_3-58 Anotace Žák se podrobněji seznámí se způsobem oblékání v období gotiky Autor Mgr. Valerie Káňová Jazyk Čeština Očekávaný výstup charakterizuje způsob oblékání v období gotiky Speciální vzdělávací potřeby - žádné – Klíčová slova Mužský oděv, ženský oděv, pokrývky hlavy, hennin, obuv Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Výklad Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 - 15 let / 7. ročník Celková velikost 1843 kB – soubor .doc

Móda gotická (od 13. do 15. století) Obr. 1

Móda gotická (13. – 15. st.) Oděvy byly přiléhavé. Oděv byl nařasený. Urození nosili šat dlouhý, prostí lidé kratší. Používaly se nové druhy látek. Oděvy byly barevnější, kombinovaly se všechny barvy, oblíbenou barvou byla bleděmodrá – barva nebes. Módní bylo barevně kombinovat oděvy, např. polovina oděvu v jedné barvě a polovina v jiné barvě, např. každá nohavice jiná. Vlasy se kadeřily želízkem.

Mužská gotická móda Dlouhé nařasené oděvy. Krátké kabátce ke kolenům nebo i kratší, v pase stažené. Úzké punčochové nohavice. Boty s dlouhou špičkou. Pokrývky hlavy. Obr. 2

Ukázky mužských oděvů Obr. 3 Obr. 4

Mužské pokrývky hlavy klobouky, kapuce, barety, kukly i slaměné klobouky klobouk s dekorativně volně splývajícím koncem (tzv. točenka) Obr. 6 Obr. 5

Obuv Boty s dlouhými zobany Obr. 7

Ženská gotická móda Ženy si oblékaly dlouhé šaty. Šaty byly těsně přiléhavé, obepínaly pas a zdůrazňovaly štíhlý pas a pěknou postavu. Mohutně řasená sukně Obr. 8

Ukázky ženských oděvů Obr. 10 Obr. 9

Ukázky ženských šatů Obr. 11

Pokrývky hlavy Dívky chodily prostovlasé, vdané ženy nosily závoje, čepce Nejtypičtější pokrývka hlavy byl hennin – vysoký kuželovitý klobouk. Na konci čepce vlál závoj. rohaté čepce – ženy si stáčely copy do dvou drdolů po stranách hlavy, vlasy si sčesaly co nejvíce z čela.

Závoje, čepce Obr. 12 Obr. 13

Hennin Obr. 15 Obr. 14

Rohaté čepce Obr. 16 Obr. 17

Zdroje: Hora Petr, Toulky českou minulostí 2, PRÁCE, PRAHA 1991 http://www.textilforum.cz/historie-a-moda/gotika/pokryvky-hlavy-doplnky-obuv Obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2013 – 01- 13]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: 1. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/1300-1350%2C_German._-_044_-_Costumes_of_All_Nations_%281882%29.JPG/447px-1300-1350%2C_German._-_044_-_Costumes_of_All_Nations_%281882%29.JPG 2. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4d/46-aspetti_di_vita_quotidiana_discrezione_Taccuino_Sanitatis_detail2..jpg/491px-46-aspetti_di_vita_quotidiana_discrezione_Taccuino_Sanitatis_detail2..jpg 3. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/56/20-alimenti%2C_vino_rosso%2CTaccuino_Sanitatis%2C_Casanatense_4182.jpg/541px-20-alimenti%2C_vino_rosso%2CTaccuino_Sanitatis%2C_Casanatense_4182.jpg 4. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5b/Particoloredhose.jpg/286px-Particoloredhose.jpg 5. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/65/Dr%C3%A4kt%2C_Florentinskt_adelsman%2C_Nordisk_familjebok.png/310px-Dr%C3%A4kt%2C_Florentinskt_adelsman%2C_Nordisk_familjebok.png 6. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4d/Edward4.jpg/408px-Edward4.jpg 7. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d7/48-aspetti_di_vita_quotidiana_ubriachezza_Taccuino_Sanitatis_Shoes.jpg/632px-48-aspetti_di_vita_quotidiana_ubriachezza_Taccuino_Sanitatis_Shoes.jpg 8. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/Tacuin_Lin47.jpg

Zdroje: 9. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Hans_Memling_078.jpg 10. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/73/Hans_Memling_015.jpg/483px-Hans_Memling_015.jpg 11. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Italian_breviary_c._1380_women.jpg/488px-Italian_breviary_c._1380_women.jpg 12. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/21/Rogier_van_der_Weyden_029.jpg/408px-Rogier_van_der_Weyden_029.jpg 13. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/Ma%C3%AEtre_de_la_L%C3%A9gende_de_Sainte_Marie-Madeleine%2C_Sainte_Marie-Madeleine_%2815%E2%80%9316%C3%A8me_si%C3%A8cle%29.jpg 14. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Margaret_of_York.jpg 15. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/Hans_Memling_049.jpg/436px-Hans_Memling_049.jpg 16. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f2/Isabella_of_portugal.jpg/479px-Isabella_of_portugal.jpg 17. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Jan_van_Eyck_006.jpg/491px-Jan_van_Eyck_006.jpg