Vizualizace Perspektivní pohledy, materiály, světla, Render.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odraz světla na rozhraní dvou optických prostředí
Advertisements

Název projektu: Učení pro život
Spolupráce mezi výkresy
BU51 Systémy CAD RNDr. Helena Novotná.
GIMP 3.L. Odkazy Zdrojů či návodů je na internetu téměř nekonečně, uvádím jen některé, které jsem zahlédl: • cafe.cz/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=53www.gimp.cz.
Co může být všechno v šabloně?
Zrcadla v praxi Zrcadla nemusí být jen rovinná.
Optický kabel (1) 05/04/2017.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Ovládání a přizpůsobení prostředí AutoCADu
=NAUKA O SVĚTLE A JEHO VLASTNOSTECH
Měření dielektrických parametrů ztrátových materiálů
Grafika Rastrová X Vektorová.
Zoner Callisto.
Modelování v AUTOCADU Křivky v prostoru, modelování z těles a povrchů,
14. Textový editor ( VKLÁDÁNÍ dalších objektů do textu…)
Optické zobrazování Optický obraz Skutečný obraz b) Zdánlivý obraz.
Světelné jevy a jejich využití
Světlo se po dopadu na jiné optické prostředí
Modelování v prostoru.
Zobrazení rovinným zrcadlem
19. Zobrazování optickými soustavami
Kulová zrcadla duté – světlo odráží vnitřní povrch kulové plochy
OPTIKA.
OPTIKA II.
Zákon odrazu, zrcadla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Odraz světla. Zákon odrazu světla
ODRAZ SVĚTLA (zákon odrazu světla, periskop)
Počítačová grafika III – Cvičení 3 Jaroslav Křivánek, MFF UK
S VĚTELNÉ JEVY. S VĚTELNÉ ZDROJE Vidíme jen ty předměty, ze kterých přichází do našeho oka světlo. Světelné zdroje – světlo vyzařují (Slunce, žárovka)
Příprava plánu měření pro přírubu
3D modelář – povrchy VY_32_INOVACE_Design1r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
TEXTOVÝ EDITOR (vkládání dalších objektů do textu a jejich vlastnosti, textové tabulky, šablony,) Lol.
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
Problematika lavin Lavinu lze definovat jako každý náhlý a rychlý sesuv sněhové hmoty na dráze delší jak 50m. Sesuvy na kratší vzdálenosti se nazývají.
Vkládání kreslených útvarů
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
5,6. hodina ZÁKLADY KRESLENÍ: Jednotky Modelový a výkresový prostor
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Vektorová grafika.
Co dnes uslyšíte? Kosoúhlé průměty povrchů těles.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Zobrazování.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Způsoby uložení grafické informace
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
pokusně určí rozdíl mezi dutým a vypuklým zrcadlem dokáže uvést příklad jejich využití v praxi Zrcadla Zpracovala: ing. Alena Pawerová.
Tisky parametry tisku tisk z modelu tisk z rozvržení.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
BU51 CAD systémy RNDr. Helena Novotná. Obsah přednášek  Co potřebujeme z teorie  Ovládání a přizpůsobení AutoCADu (profily, šablony, pracovní prostory,
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Zrcadla v praxi TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
T EXTOVÝ EDITOR ( VKLÁDÁNÍ DALŠÍCH OBJEKTŮ DO TEXTU A JEJICH VLASTNOSTI, TEXTOVÉ TABULKY, ŠABLONY, JEJICH VYUŽITÍ A TVORBA )
Spolupráce mezi výkresy bloky (s atributy) Design center externí reference.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_15 Odraz.
Ovládání a přizpůsobení prostředí AutoCADu uživatelské rozhraní možnosti nastavení profily.
Zobrazování. Modelování a zobrazování Realita (sutečnost) model Obraz(y) modelu modelování Zobrazování (vizualizace)
Světlo, optické zobrazení - opakování
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
ZONER CALLISTO Ovládání programu
MNOHONÁSOBNÉ ODRAZY 1. Činitel vazby 12 svíticí plochy 1 s osvětlovanou plochou 2 2. Činitel vlastní vazby 11 vnitřního povrchu duté plochy 3.
úvod a kartografická zobrazení
Co už víme o světle, odraz světla, kulová zrcadla
ing. arch. Vladimíra Jínová
Třírozměrné modelování
Digitální učební materiál
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
Třída 3.B 3. hodina.
Transkript prezentace:

Vizualizace Perspektivní pohledy, materiály, světla, Render. Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Vizualizace v AutoCADu mám hotový model materiály fyzikální vlastnosti (barva, průhlednost, lesk..) mapy – textura (vzor), nerovnosti, průhlednost, odraz pohledy perspektiva, kamery (odříznutí pohledu) pozadí pohledu (barvy, obloha, obrázek) světla slunce a obloha umělé zdroje (bodový zdroj, reflektor) render = fotorealistické zobrazení scény Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Materiály v AutoCADu Jak se tam dostanou? mohou být připravené už v šabloně Prohlížeč materiálů – přidání materiálu z knihovny do výkresu s vloženým blokem nebo externí referencí Jak se materiál přiřadí objektům? ve vlastnostech – jednotlivým objektům hladinám – k. Rendrovat / Materiály / Připojit podle hladiny Co může mít materiál? tělesa, povrchy, sítě (vlastnosti, hladina) plocha na tělese (výběr se zapnutým filtrem, vlastnosti) Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Materiály v AutoCADu optické (fyzikální) vlastnosti barva (rozptyl, ve stínu, odlesk) průhlednost, průsvitnost index lomu odraz (zrcadlo) lesk vlastní svítivost intenzita osvětlení Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Materiály v AutoCADu Mapy Lze je použít jako procedurální (popsané matematicky) šachovnice, dlaždice, šum, skvrny, vlny, mramor, dřevo textury (rastrový obrázek) beton, cihly, tráva, tašky na střechu, dlažba... vlastní obrázek Lze je použít jako mapu rozptylu (barvy) mapu nerovností (hrbolů) mapu neprůhlednosti mapu odrazu Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Prohlížeč materiálů výběr z připravených materiálů a jejich zatažení do výkresu materiály ve výkresu mohu upravovat duplikovat nepotřebné (nepoužívané) odstranit (čistit) vytvoření vlastního materiálu ve výkresu na základě připravených typů (doporučeno) obecný materiál Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Prohlížeč materiálů materiály ve výkresu knihovna materiálů přesun do výkresu knihovna materiálů nový materiál Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Editor materiálů položky podle vybraného typu barva procedurální mapa obrázek odrazivost průhlednost nerovnost (proc. mapa, obrázek) … Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Editor textur připravené × vlastní obrázky ProgramFiles / CommonFiles / AutodeskShared / Materials / Textures úpravy obrázku (jas, invertovat) propojit transformace (např. vzor a nerovnosti) umístění a otočení velikost vzorku opakování vzorku (dlaždice × žádné) Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Mapování materiálu upravení promítání materiálů na objekty podle jejich tvaru změna velikostí a orientace textur rovinné, kvádr, válcové, kulové !!nedrží!! – dokud to Autodesk nějak nespraví, tak je to naprosté šarlatánství. Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Nastavení pohledu ViewCube, 3DORBIT KAMERA interaktivně myší perspektiva ano/ne následně pojmenovat (Správce pohledů) KAMERA umístění kamery a cíle úpravy za uzly nebo ve vlastnostech pohled je ihned pojmenován (kamera1,...) cíl kamera Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Možnosti pohledů obecné vlastnosti geometrické vlastnosti jméno snímek hladin, způsob zobrazení geometrické vlastnosti poloha kamery a cíle (jen ve vlastnostech) ohnisková vzdálenost zorný úhel Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Možnosti pohledů pohledové vlastnosti pozadí roviny odříznutí pohledu Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Světla – slunce a obloha rovnoběžné světlo směr závisí na nastavené zeměpisné poloze, čase a datu intenzitu je možné měnit obloha speciální druh pozadí může vyzařovat „rozptýlené světlo“ lze zobrazit sluneční kotouč Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Nasvícení sluncem – postup Mám perspektivní a lépe pojmenovaný pohled na model Nastavit geografickou polohu zeměpisná délka, šířka × poloha v mapě umístění severu v modelu (je v ose y GSS) Zapnout Oslunění a Vrchní pozadí a osvětlení Nastavit datum a čas (= směr, barvu a intenzitu světla) Zapnout stíny Rendrovat (postupně zvyšovat kvalitu rendru) Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Světla – umělé zdroje bodový zdroj (žárovka) světlo z jednoho bodu kuželový zdroj (reflektor) světelný kužel (zdroj, cíl, úhel) lze nastavit jméno světla barvu světla a filtru intenzitu zdroje (hodnota x faktor intenzity) stíny (ano/ne, typ) tvar světla (koule, obdélník, kruh) hromadné změny Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014

Render Co rendrovat? Kvalita výstupu = Fotorelistické zobrazení scény – výsledkem je obrázek. Co rendrovat? pohled (do okna rendru nebo rovnou do souboru) vybranou oblast (v akt. výřezu) Kvalita výstupu připravené – nízká, střední,…prezentační možnost nastavení cíl okno × soubor velikost výstupu režimy stínů, nepřímé osvětlení Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014