Rozvoj rodové společnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Nadvláda Makedonie nad Řeckem
Dělení se zbytkem slovní úlohy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Počátky řecké civilizace a velká kolonizace
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Historická období a historické prameny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dělení se zbytkem 2 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Autor: Mgr. Helena Uhříková
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobilka 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Procvičování vyjmenovaných slov po
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Digitální učební materiál
Rozvoj rodové společnosti v mladší době kamenné
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_416_LAN AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Název: Člověk vzpřímený – homo erectus Autor: Mgr. Eva Vondrková
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Pravěk.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
zpracovaný v rámci projektu
POZDNÍ DOBA KAMENNÁ Mgr. Lenka Venclová 2009.
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Procvičování vyjmenovaných slov po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_41_PODZIM Téma: Výklad na téma PODZIM Číslo.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
6. ročník Pravěk.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Písemné násobení jednociferným činitelem s přechodem přes desítku
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Písemné dělení II – se zbytky
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_07 TÉMA:
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Transkript prezentace:

Rozvoj rodové společnosti Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám. 1594/16, 664 51 Šlapanice www.zsslapanice.cz MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/21.2389 Rozvoj rodové společnosti DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL VY_32_INOVACE_Bk_03-05_D-6 autor Markéta Bokorová vzdělávací oblast: předmět: ročník: Člověk a společnost Dějepis 6. ZŠ Šlapanice 2012 – 2013

Rozvoj rodové společnosti

Rozvoj rodové společnosti Lidé si začali stavět velké domy s několika místnostmi, kde bydlela tzv. velkorodina – rodiče, jejich děti i vnoučata. Několik domů příbuzných lidí tvořilo vesnici – rodovou občinu. dům velkorodiny

Rozvoj rodové společnosti všichni společně obdělávali půdu chovali domácí zvířata každá velkorodina vyráběla nástroje a keramiku tkala si oblečení

Rozvoj rodové společnosti Díky novým řemeslům vznikla společenská dělba práce – každý dělal jen to řemeslo, kterému se naučil. Dokážeš pomocí obrázku vysvětlit rozdíl?

Rozvoj rodové společnosti Lidé se začali stěhovat za prací, a tak vznikla vesnice – sousedská občina, kde už nebyli pouze příbuzní. Řemeslem se zabývali většinou muži, a proto začali nabývat většího významu. Matriarchát se mění na patriarchát (důležitost muže). matriarchát → patriarchát

Rozvoj rodové společnosti přirozená dělba práce Práce byla rozdělena pouze mezi muže a ženy. Muži lovili, ženy se staraly o oheň, děti, uklízely dům a sbíraly plodiny. společenská dělba práce Lidé se rozdělili do jednotlivých řemesel podle toho, které řemeslo se naučili. Takže vznikli tkalci, kovolitci, keramici apod.

Rozvoj rodové společnosti Vedle řemeslníků vznikli také kněží, kteří se starali o svatyně (chrámy), které se stavěly pro různé bohy. Mezi vesnicemi vznikly rozdíly. Kvůli hladu někdy napadali obyvatelé bohaté vesnice, a proto se stavěly hradby na obranu. Tak se objevily zárodky měst.

Test 1. Nejdříve žili lidé v: sousedské občině rodové občině kmenové občině 2. Systém, když muži dělají mužské práce a ženy ženské, se nazývá: společenská dělba práce spravedlivá dělba práce přirozená dělba práce 3. Když má ve společnosti důležitější postavení muž, pak jde o: patriarchát matriarchát diktátorství

Test 4. K velkorodině nepatřili: rodiče vnoučata sousedi 5. Co to je svatyně? chrám náměstí věž 6. Na čem je založena rodová společnost? na dobrých vztazích na příbuzenském vztahu na společném majetku

Zdroj www.office.microsoft.com ilustrované obrázky http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jielbeaumadier_asnapio_maison_neolithique_vda_2010.jpg BEAUMADIER, Jiel. wikipedia.en [online]. [cit. 19.10.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8b/Jielbeaumadier_asnapio_maison_neolithique dům velkorodiny časová osa – práce autorky

Informace pro učitele Prezentace slouží k 1 vyučovací hodině o rozvoji rodové společnosti. Propiska dole vpravo je symbol pro zápis. Ostatní slouží jen jako doplňková informace. Prezentace obsahuje test na ověření učiva.