Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011 Relativnost pohybu 2. díl.
Pohyb tělesa.
Slovní úlohy řešené rovnicí II.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Slovní úlohy o pohybu střetávací
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
nerovnoměrného pohybu tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
C) Slovní úlohy o pohybu
Slovní úlohy o pohybu II.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slovní úlohy O pohybu 2.
Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.
Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Graf pohybu 2. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Co se děje, když kráčíme na pohyblivém chodníku?
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Rovnoměrně zrychlený pohyb – test 2
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vodorovný vrh Graf trajektorie Mgr. Alena Tichá.
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Dosazování číselných hodnot do vzorců
Pohyb a jeho druhy Co je to pohyb? Co všechno lze nazvat pohybem?
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_702.
Slovní úlohy o pohybu 1 typ úloh – stejný směr
Na trhu prodávali velikonoční pomlázky. Veliká stála 50 Kč a malá 10 Kč. Celkem se prodalo 524 Ks pomlázek. Tržba činila Kč. \kolik se prodalo.
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Rovnoměrný pohyb – test 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
C) Slovní úlohy o pohybu
Kinematika 14. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ I. Mgr. Jana Oslancová
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Transkript prezentace:

Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011

Pohyb nemůžeme hodnotit jako takový, ale vždy vzhledem k okolí. Jinou rychlostí se pohybuje parník vzhledem ke stromům u řeky než třeba vzhledem k autu na silnici. Další stránka

Autobus se vzhledem ke krajině pohybuje rychlostí v1 = 60 km/h. Dodávkové auto se vzhledem ke krajině pohybuje rychlostí v2 = 80 km/h, ale opačným směrem. Dodávkové auto a autobus se k sobě navzájem přibližují rychlostí v = v1 + v2 v = 60 km/h + 80 km/h v = 140 km/h Další stránka

Červené auto se vzhledem ke krajině pohybuje rychlostí v2 = 90 km/h. Dodávkové auto se vzhledem ke krajině pohybuje rychlostí v1 = 50 km/h. Obě se pohybují stejným směrem, ale modré auto vepředu je pomalejší. Proto se k němu červené auto blíží rychlostí v = 40 km/h. v = v2 - v1 v = 90 km/h - 50 km/h v = 40 km/h. Další stránka

Autobus se vzhledem ke krajině pohybuje rychlostí v1 = 70 km/h. Šedé auto se vzhledem ke krajině pohybuje rychlostí v2 = 90 km/h. Obě vozidla se pohybují stejným směrem, ale šedé auto, které předjelo, je rychlejší. v = v2 - v1 v = 90 km/h - 70 km/h v = 20 km/h. Další stránka Proto autobusu ujíždí rychlostí v = 20 km/h.

Jakou rychlostí auto dohání vlak? v1 = 60 km/h v2 = 80 km/h Jakou rychlostí auto dohání vlak? Klikni pro kontrolu Auto dohání vlak rychlostí 20 km/h. Auto vyrazilo ve chvíli, kdy byl vlak už 10 km daleko. Kolik minut potřebuje auto, aby vlak dohonilo? Klikni pro kontrolu

Auto dohání vlak rychlostí 20 km/h. v1 = 60 km/h v2 = 80 km/h v = 20 km/h Auto dohání vlak rychlostí 20 km/h. Při tomto rozdílu rychlostí musí překonat počáteční vzdálenost 10 km. s = 10 km Máme vypočítat čas. t = ? t = s : v t = 10 : 20 t = 0,5 h = 30 minut Auto dohoní vlak po 30 minutách jízdy. Další stránka

Jakou rychlostí se minuly vlaky na obrázku? v1 = 20 m/s v1 = 12 m/s Jakou rychlostí se minuly vlaky na obrázku? Klikni pro kontrolu Vlaky se minuly rychlostí 32 m/s. Trvalo 5 s, než se vlaky minuly. Oba vlaky mají shodnou délku. Jak dlouhý je hnědý vlak? Vezmi papír a tužku a zkus vypočítat. Klikni pro kontrolu

Vlaky se minuly rychlostí 32 m/s. v = 32 m/s t = 5 s Míjení vlakům trvalo 5 s. Máme vypočítat délku vlaku, tedy dráhu. s = ? s = v • t s = 32 • 5 s = 160 m Hnědý vlak měří 160 m. Další stránka