Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
Advertisements

SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Tematická oblast: Život na Zemi
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
České stavovské povstání
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Osvobozené divadlo.
I can, I can´t Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_44_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury. E. Hemingway. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou R. Fulghuma…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Evropa – střední Evropa úvod
Potřeby a projevy člověka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
ÚSTNÍ LIDOVÁ SLOVESNOST -PRANOSTIKY
Číslo v digitálním archivu školy
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
RENESANCE A HUMANISMUS
Procvičování vyjmenovaných slov po
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou F. Gellnera…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
BAJKA Obyčejně kratší próza (existují však i bajky veršované) obsahující hlubší význam. Bajky využívají tzv. alegorie - zvířata jednají jako lidé, mají.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ÚSTNÍ LIDOVÁ SLOVESNOST - HÁDANKY
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
BAJKY …když zvířata jednají jako lidé
Na stránce č. 4 jsou otázky testu. Na dalších stránkách
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.03 Název pro školu: EU ČJ 03 II Název materiálu: Jaroslav Hašek Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Názvy evropských zemí a jazyků Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
FANTASTICKÁ LITERATURA
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici bajek, jejich hlavní znaky a představitele. Žáci se seznámí s vývojem bajek.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_02
32_04_31 Bajka Anotace Bajka Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
Anotace Žák se seznámí s dílem Karla Čapka …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo K. Čapka, písemně správně přiřazuje.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury V. Hugo. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Musical instruments Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Digitalizace výuky Příjemce
Základní škola Kaplice, Školní 226 Základní škola Kaplice, Školní 226 DUM VY_52_INOVACE_11BI48 Autor: Ludmila Baštářová Období vytvoření: Únor 2013 Ročník,
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Smyslová ústrojí člověka
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
B A J K Y Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Bajka VY_32_Inovace_09KM-7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Literatura)
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Název školy: Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_24   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 BAJKY A JEJICH AUTOŘI 1 Autor: Katka Česalová Datum: 1. 2. 2013 Cílový ročník: 6. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Literatura a čtenářství 6. - 7. ročník Tematický okruh: Bajky Téma: Bajky a jejich autoři 1 Metodický list/anotace: žáci se seznámí s tímto literárním útvarem a evropskými autory bajek, definují charakteristické vlastnosti zvířat, která často v bajkách vystupují, na základě textu Ezopovy bajky si rozšiřují svou čtenářskou gramotnost Jazyk: čeština Očekávaný výstup: pozná epický žánr bajka a její vybrané evropské představitele, odpovídá na otázky k textu Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 13 let

CO JE TO BAJKA prozaický nebo veršovaný příběh, ve kterém zvířata jednají jako lidé mají kladné nebo záporné lidské vlastnosti autoři používají jinotaje - alegorii z bajky vyplývá poučení

Která zvířata v bajkách často vystupují? Přiřaď k nim charakteristické vlastnosti! 1)

3) 2)

5) 4)

7) 6 )

ŘEŠENÍ ÚKOLŮ K OBRÁZKŮM: OBRÁZEK 1.: LIŠKA – CHYTRÁ, LSTIVÁ, MAZANÁ OBRÁZEK 2.: VLK – ZLÝ, ZÁKEŘNÝ, VĚČNĚ HLADOVÝ OBRÁZEK 1.: JEHNĚ – BEZBRANNÉ, HODNÉ, NAIVNÍ OBRÁZEK 1.: OSEL – HLOUPÝ, TVRDOHLAVÝ, POMALÝ OBRÁZEK 1.: VRÁNA – MLSNÁ, PYŠNÁ, OTRAVNÁ OBRÁZEK 1.: MYŠ – RYCHLÁ, HBITÁ, DOMÝŠLIVÁ OBRÁZEK 1.: LEV – SILNÝ, PANOVAČNÝ, KRUTÝ

EVROPŠTÍ AUTOŘI BAJEK Ezop – staré Řecko Jean de La Fontaine - Francie Ivan Andrejevič Krylov - Rusko

Které postavy jednají v ukázce? Jak se mladý lišák jmenoval? UKÁZKA: Ezop : VLK A LIŠKA Dorovská, Dagmar, Řeřichová, Vlasta. Čítanka 6. 1. vydání. Olomouc: Prodos, spol. s r. o., 1998. ISBN 80-7230-018-0. s. 54 – 58. OTÁZKY K UKÁZCE: Které postavy jednají v ukázce? Jak se mladý lišák jmenoval? Jak ho oslovovala maminka liška? Která zvířata mohli lovit vlk a lišák? Které zvíře ulovili? Co neudělal mladý lišák správně? Jaké ponaučení si z této bajky vezmeš?

ODPOVĚDI NA OTÁZKY K UKÁZCE: Liška, vlk, mladý lišák. Benedikt. Bendoušku, Bendo, Bendíčku. Prasata (svině), voly, krávy, koně. Kobylu. Neposlechl vlka a odešel od něj z učení příliš brzy. Byl přehnaně sebevědomý. Poslouchat rady starších a zkušenějších lidí (např. rodičů a učitelů).

POUŽITÉ ZDROJE Použitá literatura: Dorovská, Dagmar, Řeřichová, Vlasta. Čítanka 6. 1. vydání. Olomouc: Prodos, spol. s r. o., 1998. ISBN 80-7230-018-0. s. 54 – 58.

Zdroje obrázků Snímek s. 4 (liška): Karelj. [online] Volné dílo dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Li%C5%A1ka_obecn%C3%A1.jpg?uselang=cs Snímek s. 5 (vlk): Trachemys. [online]. Dostupné pod licencí CC BY-SA z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Canis_lupus_2_(Martin_Mecnarowski).jpg?uselang=cs Snímek s. 5 (jehně): Steven Walling. [online] Dostupné pod licencí CC BY z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ewe_lamb,_Columbia_breed.jpg?uselang=cs Snímek s. 6 (osel): Richenza. [online] Dostupné pod licencí CC BY-SA z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Osel_116.jpg Snímek s. 6 (vrána): BS Thurner Hof [online]. Dostupné pod licencí CC BY-SA z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Corvus_corone_Rabenkr%C3%A4he_1.jpg

Zdroje obrázků Snímek s. 7 (myš): AxelBoldt. [online] Volné dílo dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:House_mouse.jpg Snímek s. 7 (lev): Sumit.pamnani. [online] Volné dílo dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lion_in_masai_mara.jpg?uselang=cs Snímek s. 8 (Ezop): Stevensaylor. [online] Volné dílo dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Aesop_woodcut_Spain_1489.jpg Snímek s. 8 (de la Fontaine): Rspd. [online]. Dostupné pod licencí CC BY-SA z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Portrait_Jean_de_la_fontaine.jpg Snímek s. 8 (Krylov): Meladina. [online] Volné dílo dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ivan_Krylov.jpg

Děkuji vám za pozornost.