Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Advertisements

Rozdělení hudebních nástrojů
Podnebné oblasti v České republice
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Světoví hudební skladatelé
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_011_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Vstupní a výstupní zařízení
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_285_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_006_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Počítání do 100 po desítkách, porovnávání desítek
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Lidský organismus - Trávicí ústrojí
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_04_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_08_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Rozmanitost podmínek života na zemi
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_860_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_833_5TR_VL Autor: Mgr. Jana Stolá 1.
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Geometrická tělesa – Krychle a kvádr
OPAKOVÁNÍ – jednotky délky, hmotnosti, obsahu a času
opakování malé násobilky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_271_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_803_5TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
POČASÍ A PODNEBÍ V ČESKÉ REPUBLICE
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_05_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_806_5TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá 1.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 100 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_295_2TR_M Autor:
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 50 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_294_2TR_M Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_25_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_389_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
DĚLENÍ DO 50, OPAKOVÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_416_3TR_M Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_394_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_848_6TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
odčítání Pojmy menšenec, menšitel, rozdíl
sčítání do 100 bez přechodu přes desítku
odčítání do 100 bez přechodu přes desítku
VY_32_INOVACE_11_Počasí a podnebí
VY_52_INOVACE_ČLAJS_06_JF Počasí a podnebí v ČR
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Počasí a podnebí Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_823_4TR_ VL Autor: Mgr. Jana Stolá Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Počasí a podnebí ČR Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_823_4TR_VL Číslo šablony III/2 Autor Jana Stolá, Mgr. Ročník 4. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Vlastivěda Téma Poznáváme naši vlast Očekávaný výstup Žák dokáže popsat počasí a podnebí v naší zemi Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s výrazy předpovídajícími počasí Datum vytvoření Září 2012 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Jasno, mírný podnebný pás Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdroje Viz poslední snímek

Předpověď počasí Vysvětlivky: jasno polojasno zataženo déšť bouřka sníh Ve kterém ročním období se může vyskytnout podobná předpověď počasí? Jaké jiné značky pro předpověď mohou být použity?

Počasí Počasí je okamžitý stav ovzduší na určitém místě v určitém čase. Ovlivňuje ho: poloha místa na Zemi, nadmořská výška, vzdálenost od moře Teplota vzduchu (měřena ve °C) Vodní srážky (déšť, sníh, kroupy, jinovatka, rosa) Proudění vzduchu (směr, síla, rychlost větru) Sluneční svit (jasno, polojasno nebo zataženo)

Podnebí Podnebí je opakující se počasí na určitém místě a delším časovém období. Je dáno: Polohou ČR (vzdálenost od moře) Nadmořskou výškou Členitostí krajiny Činností člověka – kouř, smog

Podnebí české republiky Základním rysem podnebí v naší zemi je střídání čtyř ročních období – jaro, léto, podzim, zima. Velký vliv má nadmořská výška – čím výše vystoupáme, tím je chladnější vzduch, častěji prší, dříve sněží. V nížinách je podnebí teplejší a sušší. Nejtepleji je na jižní Moravě a v okolí Prahy, nejchladněji na vrcholcích hor. Počasí je velmi nestálé a proměnlivé – střídají se suchá a vlhká období, studená a teplá.

Znečišťování ovzduší Velkým problémem je znečišťování ovzduší. Tepelné elektrárny, továrny, automobilová doprava vyrábí velké množství prachu a škodlivých plynů. Ty se rozpouštějí v dešťových kapkách a vznikne kyselý déšť, který škodí lesům, ničí život v řekách, narušuje budovy. Na naše území dopadají kyselé deště i ze zahraničí, hlavně z Polska a Německa. K největším škodám v přírodě došlo v Krušných a Jizerských horách.

1. Pojmenuj jednotlivé projevy počasí: Úkoly 1. Pojmenuj jednotlivé projevy počasí: Inverze Blesky Duha Tornádo Sníh Červánky 2. Jaké počasí bylo včera? Zkus předpovědět počasí na zítra.

ZDROJE INTERNET: [cit.2012-09-09]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/GoldenMedows.jpg (autor: PiccoloNamek)> [cit.2012-09-09]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/Relief_Map_of_Czech_Republic.png (autor: Lencer)> [cit.2012-09-09]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/Acid_rain_woods1.JPG> [cit.2012-09-09]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://www.cssrevue.cz/data/1210108662_74102884f21a0f3962356dad96e2f8be.jpg (http://www.in-pocasi.cz/)> Microsoft PowerPoint – klipart