GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
OLOMOUCKÝ KRAJ.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_9 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_3 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 8_2_ZMP_10 Datum vytvoření Druh učebního materiálu.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 8_2_ZMP_20 Datum vytvoření Druh učebního materiálu.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_6 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Identifikátor materiálu: EU
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_1 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Geometrická podstata map
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_2 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
POHYBY MOŘSKÉ VODY 6. třída Mgr. Jakub Karásek
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 1_2_ZMP_11 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 1. Ročník Anotace Fyzická.
Goniometrie a trigonometrie Anotace Klíčová slova
Název Zemědělství – obecný úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
STŘEDNÍ EVROPA 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 1_2_ZMP_8 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 1. Ročník Anotace Fyzická.
Mapa.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Název Průmysl – funkce a rozdělení Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Práce nutné ke vzniku mapy
Tvorba mapy Jan Dušek.
Kartografie.
MAPY (uč. PaLZ 14-15) 1.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_7 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_8 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Kartografická generalizace
Průmysl – lokalizační faktory Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
MAPA A JEJÍ OBSAH.
Kartografie a topografie
Prezentace na téma - Obsah map
MAPA A JEJÍ OBSAH Co je to mapa? Proti skutečnosti vypadá mapa jak?
Kartografie Zeměpisné souřadnice, GPS Typy kartografických zobrazení
Kartografie Název školy
MAPY (uč.14-15).
AMERIKA Podnebí III2-Z7-I-04
Bc. Ivana Řezníková ČVUT Fakulta stavební Praha 6 Thákurova 7
Výškopis, polohopis, popis VY_32_INOVACE_16 Sada 4
Kartografie Láďa Mráz.
K ARTOGRAFIE – OBSAH MAP Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_02_TVORBA MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
GEOGRAFICKÁ KARTOGRAFIE Jaro 2012 Monika RUSNÁKOVÁ Hana KOČOVÁ 2.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Mapa buzola
úvod a kartografická zobrazení
Transkript prezentace:

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor RNDr. Běla Vobecká Číslo materiálu 1_2_ZMP_05 Datum vytvoření 6. 10. 2013 Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 1. ročník, seminář 3., 4. ročník Anotace Obsah map Klíčová slova barevná hypsometrie, šrafy, stínování, mapové značky Vzdělávací oblast Člověk a příroda - zeměpis Očekávaný výstup rozliší jednotlivá kartografická zobrazení Zdroje a citace BIČÍK, Ivan, Ivan BIČÍK a Bohumír JANSKÝ. <i>Příroda a lidé Země: učebnice zeměpisu pro střední školy</i>. 2., upr. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2007, 135 s. KAŠPAROVSKÝ, Karel. <i>Zeměpis I. v kostce: pro střední školy : [úvod do geografie, kartografie, fyzická geografie, socioekonomická geografie]</i>. 2. vyd., 1. dotisk. Praha: Fragment, 2006. ISBN 80-860-3457-7.

OBSAH MAPY kartografická generalizace = výběr,zjednodušení a zevšeobecnění obsahu -každá mapa musí obsahovat: 1.) matematické prvky 2.) výškopis 3.) polohopis 4.) popis mapy

1.) matematické prvky ·zeměpisné souřadnice - síť ·měřítko (číselné, grafické),legenda ·mapový rám,název http://www.napajedla.unas.cz/pic/legenda.jpg

2.) výškopis ·výškové body + kóty ( nivelační síť ) Mt. Blanc 4 807 ·vrstevnice,stínování,šrafy, kopečková metoda vrstevnice = izohypsy hloubnice = izobáty ·barevné vrstvy = barevná hypsometrie následují ukázky

výškopis nivelační síť - body s přesně změřenou nadmořskou výškou ·v ČR výška vztažena k hladině moře Baltského ·dříve výška k Jadranskému moři (Jadran je cca o 0,4 m výše než Balt) ·nejznámější výškový bod I. řádu (nejvyšší přesnost) je u Lišova u Českých Budějovic

http://www.patriot.unas.cz/image/200505281746_cedulka.jpg

http://www.origeo.cz/userFiles/niv-bod.jpg

vrstevnice základní zesílené prudký kopec pozvolný kopec http://www.sgs.edu.sk/IMG/GEODEZIA/obr%201%2013.JPG

barevná hypsometrie http://geo3.fsv.cvut.cz/~benda/vyuka/151dmta/DMTA_u1/obr_u1/legenda_01.png

barevná hypsometrie http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b7/Europe_topography_map.png

stínování bez stínování se stínováním (osvětlení od SZ, zastíněn JV) http://osmand.cz/wp-content/gallery/stinovane-hory/8.jpg http://osmand.cz/wp-content/gallery/stinovane-hory/9.jpg

šrafy - starší mapy http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/ T%C5%99eb%C3%AD%C4%8D_Borovina_2_map_from_year_1877.jpg

kopečková metoda http://www.volny.cz/hora.rip/TopolRip/Image32a.jpg

3.) polohopis ·mapové značky: bodové, čárové, plošné - legenda ·trigonometrická síť trojúhelníková síť s přesně změřenou polohou bodů (I.- V. řádu)

ukázky mapových značek: bodové čárové plošné

trojúhelníková síť s přesně změřenou polohou bodů (I.- V. řádu) ·trigonometrická síť trojúhelníková síť s přesně změřenou polohou bodů (I.- V. řádu) výchozí bod pro ČR http://www.gis.zcu.cz/studium/gen1/html-old/Obrazky/kapitola3/obr14.gif

významný trigonometrický bod (ukázka z terénu) http://files.slavkovsky-les.cz/200000706-bf2d1c026a/vys%20celk.jpg

4.) popis mapy = toponomastika dělení jmen: ·podle druhu objektu a) místní (název sídla) b) pomístní (neobydlené - řeky, pohoří, jeskyně, komunikace,..) c) choronyma (větší obydlené oblasti - názvy poloostrovů, států, krajů)

·podle původu a) domácí ( Vltava ) b) vžitá = exonyma ( Řím ) c) cizí ( Roma ) cizí názvy se převádějí 3 způsobem: a) transpozicí v názvech psaných latinkou se uvádí i znaky nepoužívané v češtině b) transliterací přepis do latinky pro oblasti s hláskovými nelatinkovými písmy (azbuka, řečtina, arabština, hebrejština) c) transkripcí fonetický přepis do latinky v oblastech s ideografickým písmem (čínština, japonština)