Futurismus Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 15

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společenská kultura Kulturní instituce v ČR ; VY_32_INOVACE_D3_09
Advertisements

REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
Galvanické články CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 15
Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia
Kaligram Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 11
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
Dusíkaté deriváty, opakování
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Prvky symbolika Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Anorgaická.
Elektronová konfigurace
VY_32_INOVACE_1C2 FUTURISMUS.
Kvantová čísla CH-1 Obecná chemie, DUM č. 7 Mgr. Radovan Sloup
Zkrácený elektronový zápis
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Op art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 17
Kubismus I. Polovina 20. století.
Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 13 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kyslík, sloučeniny CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 9
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
Kompozice Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 20
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 10 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Body art - ruce Název školy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
alkalických zemin - cvičení
Umělecké směry 20. století
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Roláž Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 14 Sekunda osmiletého gymnázia
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
FUTURISMUS Jiří Salajka.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Chemická vazba, elektronová konfigurace
Umělecké směry 20. století
DADAISMUS Jana Bobčíková.
Elektrochemie, články CH-1 Obecná chemie, DUM č. 18 Mgr. Radovan Sloup
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Řada napětí kovů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-3 Anorganická.
Dadaismus Předmět: výtvarná výchova. Jak vzniknul a co to je Avantgardní umělecký směr Avantgardní umělecký směr Vznikl v roce 1916 ve Švýcarsku, v roce.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Futurismus.
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
UM_NM_I_PS17 Technické obrazy.
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
Transkript prezentace:

Futurismus Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 15 Sexta osmiletého gymnázia Gymnázium Sušice Mgr. Bohumila Skrbková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II

Futurismus Avantgardní umělecký směr - vzniká v roce 1909 Itálii. Zakladatelem a nejvlivnější osobností futurismu byl italský anarchistický básník a spisovatel Filippo Marinetti, který je i autorem Manifestu futurismu (20. únor 1909). Futuristé odmítali náboženství, moralismus, feminismus,manželství a zavrhovali muzea a knihovny (zazastaralé bašty kultury). http://cs.wikipedia.org/wiki/Futurismus#mediaviewer/Soubor:%27Unique_Forms_of_Continuity_in_Space%27,_1913_bronze_by_Umberto_Boccioni.jpg

Futurismus - zachycení pohybu Bourači konvencí, vyznavači pohybu, techniky a rychlosti.. Našli nový výraz pro pohyb rozložením předmětu na jednotlivé fáze dynamickým opakováním. Inspiraci hledali v kubismu, ovlivnili dadaismus a surrealismus. http://www.wikipaintings.org/en/giacomo-balla/dynamism-of-a-dog-on-a-leash-1912

Futurismus - zachycení pohybu Umberto Boccioni, Giacomo Balla, Carlo Carra, Marcel Duchamp http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Umberto_Boccioni_-_Visioni_simultanee.jpg http://moodle.gvid.cz/wiki/images/Umberto-Boccioni-Dynamism-Cyclist-kresba1913.jpg

Zachycení pohybu - chronofotografie Pionýři chronofotografie vyvinuli nové metody sériového snímání, aby mohli zkoumat jednotlivé fáze pohybu.  Eadweard Muybridge v roce 1878 se mu podařilo dokázal, že kůň v klusu má všechny (4) nohy ve vzduchu. http://cs.wikipedia.org/wiki/Chronofotografie#mediaviewer/Soubor:The_Horse_in_Motion.jpg

Zachycení pohybu František Drtikol ( 1883 Příbram- 1961 Praha) český fotograf, příležitostně se věnoval i grafice a překladatelství. Proslavil se portréty a akty ve stylu pozdní secese, později jej ovlivnil kubismus a futurismus. F. Drtikol experimentuje s pohybovou studií - pokusy o filmový záznam aktů. Při fotografických studií pracuje s několikanásobnou expozicí. Příbram - galerie se stálou expozicí fotografií F. Drtikola. http://www.paladix.cz/gallery.php?ido=13143

Zachycení pohybu Anton Giulio Bragaglia Italský fotograf, průkopník (1890, Frosinone, - 1960, Řím) Italský fotograf, průkopník italské futuristické fotografie a filmu, vyznavač chronofotografie. Všestranný umělec s širokými intelektuálními zájmy (film, divadlo a tanec). http://cs.wikipedia.org/wiki/Anton_Giulio_Bragaglia#mediaviewer/Soubor:Bragaglia-violin.jpg

Chronofotografie (z lat. chronicus - časový) je obor fotografie, který se zabývá záznamem rychlých pohybů, (zvířata, lidé, střela v okamžiku nárazu do překážky, balónek v okamžiku prasknutí... Cílem je „zmrazit“ pohyb v jeho fázích, aby byl pozorovatelný lidským okem. http://cs.wikipedia.org/wiki/Chronofotografie#mediaviewer/Soubor:Marey_-_birds.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Chronofotografie#mediaviewer/Soubor:Thomas_Eakins_Man_Pole-Vaulting.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Chronofotografie

Chronofotografie V roce 1931 vyvinul inženýr Harold Eugene Edgerton elektronické výbojkové světlo. Vyrobil blesky o 1/500 000 sekundy - vyfotografoval kulku v letu. http://cs.wikipedia.org/wiki/Chronofotografie#mediaviewer/Soubor:Schuss_gluehbirne.jpg Série sekvenčních obrázků byly impulsem k rozvoji „pohyblivých obrazů“ kinofilmu. Díky technickému rozvoji  závěrky fotoaparátu se zlepšovaly možnosti záznamu pohybu. http://cs.wikipedia.org/wiki/Chronofotografie#mediaviewer/Soubor:Marey_-_birds.jpg

Chronofotografie Studiová fotografie z ateliéru společnosti Studiocommunity  vytvořená bez použití  fotomontáže. Všechny objekty jsou připevněné na desce, Kterou bylo prudce strčeno do strany, takže se víno vylilo ze sklenice. Karafa vpravo je naplněna želatinou vínové barvy. http://cs.wikipedia.org/wiki/Chronofotografie#mediaviewer/Soubor:Schwappender_Wein.jpg

Luminografie malba světlem, kresba světelnou tužkou nebo iluminace je fotografování světelných zdrojů, které jsou v pohybu. Díky dlouhé expozici zanechají pohybující se světla barevné trajektorie. http://cs.wikipedia.org/wiki/Luminografie#mediaviewer/Soubor:Light_Painting_2_-_Booyeembara_Park.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Luminografie#mediaviewer/Soubor:Luminografiebild.jpg

Praktický úkol č.1 Inspirováni futurismem vytvořte kompozici  - rozfázujte jednoduchý motiv.

Praktický úkol č.2 Zachycení pohybu ve fotografii http://fotokluby.cz/2013/11/fotograf-roku-vysledky-10-kola-krasa-rychlosti-a-pohybu/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Pohybov%C3%A1_neostrost#mediaviewer/Soubor:Water_drop_collision.jpg

Futurismus Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Bohumila Skrbková, Gymnázium Sušice Předmět: Informatika, Počítačová grafika Datum vytvoření: prosinec 2013 Třída: sexta osmiletého gymnázia Označení: VY_32_INOVACE_Inf-1_15 Anotace a metodické poznámky: Prostřednictvím tohoto materiálu si studenti připomenou atmosféru vzniku a principy avantgardního uměleckého směru - futurismu. Pohyb a jeho zachycení je spojovacím článkem futurismu a chronofotografie – pohyb fascinuje i fotografy (Eadweard Muybridge, František Drtikol, Anton Giulio Bragaglia …), se kterými se studenti následně seznámí. Úkol – 1. rozfázování pohyb ve vlastní kompozizi a 2. zachytit pohyb objektivem. Použité materiály: PROKOP, Vladimír, Kapitoly z dějin výtvarného umění, O.K.-Soft, 2011, Sokolov Přímo u použitých obrázků je uveden zdroj, ostatní obrázky jsou dílem autora. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.