MLŽI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Živočichové v lesích Měkkýši.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
Strunatci Chordata.
Kmen - Měkkýši Třída- Hlavonožci.
MĚKKÝŠI Základní škola a mateřská škola, Tupesy, Mlži
MĚKKÝŠI – ŽIVOČICHOVÉ S MĚKKÝM TĚLEM
Martina Zelenková III.B
Kmen: Měkkýši měkké tělo, kryté uhličitanovou schránkou.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: MĚKKÝŠI VY_inovace_32_PR6_19
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Třída: Mlži Škeble rybničná: rybníky dvoustranně souměrné tělo kryté
plži (Gastropoda) VY_32_INOVACE_3.1.Bi2.16/Li
Opakování a procvičení učiva
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Měkkýši Digitalizace výuky Příjemce
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
MĚKKÝŠI.
Mlži Mgr. Helena Roubalová
Kmen: Měkkýši (Mollusca)
Měkkýši.
HLAVONOŽCI (Cephalopoda) VY_32_INOVACE_3.1.Bi2.18/Li
Kmen: MĚKKÝŠI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
MĚKKÝŠI Měkké tělo, které je (bývalo) chráněno vápenitou schránkou
Hlavonožci Cephalopoda.
KMEN Měkkýši Kmen měkkýši má 3 třídy Plži – hlemýžď zahradní
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Zástupci měkkýšů Metodika:
MĚKKÝŠI Základní škola a mateřská škola, Tupesy, Hlavonožci
ulita plicní vak řitní otvor pohlavní otvor srdce tykadla + oči
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
MĚKKÝŠI 2 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MLŽI Štverka M..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_205_Mlži AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK, DATUM: 7.,
Měkkýši Hlavonožci.
BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ
HLAVONOŽCI Nejdokonalejší druh měkkýšů
MLŽI (Bivalvia) VY_32_INOVACE_3.1.Bi2.17/Li
MLŽI Schránku tvoří dvě lastury spojené svaly
RISK MĚKKÝŠI Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_318
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měkkyši Berenika Jurková 5.A.
Třída: Hlavonožci.
Mlži -2lastury Zdroj:cs.wikipedia.org/wiki/mlži.
Kmen: MĚKKÝŠI.
kmen: MĚKKÝŠI (Mollusca)
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Měkkýši mlži.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: únor 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
HÁDEJ, KDO JSEM - MĚKKÝŠI Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_47_Pr6_hadej_mekkysi.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Kmen: MĚKKÝŠI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
MĚKKÝŠI.
MĚKKÝŠI měkké tělo (někdy ukryté ve vápenaté schránce)
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_29_ měkkýši
VY_32_INOVACE_37_Měkkýši - 3.část
HLAVONOŽCI 12. října 2013 VY_52_INOVACE_210216
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
MĚKKÝŠI - MLŽI PŘÍRODOPIS 6.
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

MLŽI

vodní (……………………………………. voda) MLŽI vodní (……………………………………. voda) schránka tvořená ……………………………………. z ……………………………………….. …………………. – vystýlka lastury, výměšek mlže sladká i slaná dvěma lasturami uhličitanu vápenatého perleť

spojení lastur – ………………. zámek, vaz

STAVBA TĚLA

STAVBA TĚLA lastura žaludek srdce slinivkojaterní žláza svěrací sval řitní otvor ústní otvor vyvrhovací otvor přijímací otvor krystalický kuželík – napomáhá trávení celulózy dokresli žábry střevo svěrací sval krystalický kuželík pohlavní orgán noha

trávicí soustava – přijímací otvor do plášťové dutiny, filtrace drobných částí přes žábry, žaludek, střevo, řitní otvor do plášťové dutiny, vyvrhovací otvor ven dýchací soustava – žábry (přijímají kyslík rozpuštěný ve vodě)

škeble říční – detaily přijímacího otvoru

svalnatá noha – …………………………………….. pohyb, prorývání dna svalnatá noha – …………………………………….. noha v akci

rozmnožování – …………………………………, vývoj nepřímý (…………………………………………… rozmnožování – …………………………………, vývoj nepřímý (…………………………………………….), larvy parazitují na žábrách nebo kůži …….. gonochoristé vajíčko – larva – dospělec ryb měřítko na první mikrofotce – desetina mm

zástupci mlžů: sladkovodní: škeble rybničná - chráněná

škeble říční

velevrub malířský

perlorodka říční – citlivá na čistotu vody, u nás jen na několika místech v J Čechách film – 9 minut

velevrub malířský velevrub nadmutý škeble říční škeble rybničná

mořští: slávka jedlá – kosmopolitní druh, přichycena na skalách

ústřice – přisedle na skalách, pobřeží Z Evropy, zavlečena i do vod kolem S Ameriky maso má lehce slanou až žádnou chuť

srdcovka hřebenatka

zéva

perlotvorka mořská

HLAVONOŽCI

schránka ………… nebo redukována na ……………………….. mořští schránka ………… nebo redukována na ……………………….. dravci mohou …………………………………………………… v případě ohrožení …………………………………….. chybí sépiovou kost měnit zbarvení – splývají s okolím vystřikují „inkoust“ chobotnice – změna barvy chobotnice – inkoust (kolem 1 min.) chobotnice - páření

STAVBA TĚLA

dýchací soustava – ………………. trávicí soustava – navíc ……………………….. žábry dýchací soustava – ………………. trávicí soustava – navíc ……………………….. nervová soustava – …………………., velká mozková uzlina krytá …………………………………………………….. - …………………………… smysly – dokonalé ………………………………., …………………………… smysl rozmnožování – ………………………………… rohovité čelisti gangliová chrupavčitou schránkou v hlavě inteligence komorové oči rovnovážný gonochoristé, přímý vývoj

pohyb ramena (chapadla) s přísavkami (chobotnice) ploutevní lem pláště (sépie, kalmar) reaktivní pohyb prudkým vystřikováním vody z plášťové dutiny

zástupci: chobotnice

sépie

oliheň

kalmar

krakatice

loděnka argonaut