ČÍSLOVKY ŘADOVÉ A NÁSOBNÉ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
VZTAŽNÁ A UKAZOVACÍ ZÁJMENA
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Podstatná jména STROM, KEŘ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
JAK MLUVÍ ZVÍŘATA II. Bc. Jana Vaňkátová
JAK MLUVÍ ZVÍŘATA Bc. Jana Vaňkátová
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ
I can, I can´t Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 2 - SE ČLENEM NEURČITÝM
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_110.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
VY_32_INOVACE_Čt z 1 PLAVE KOPE Bc. Zuzana Uhrinová Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Matematika – opakování 4
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Autor:Mgr. Jakub Lukeš Předmět/vzdělávací oblast: Německý jazyk Tematická oblast:Gramatika Téma:Číslovky Ročník:1. – 4. Datum vytvoření:Duben 2014 Název:VY_32_INOVACE_ NEJ.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Potřeby a projevy člověka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Násobení mnohočlenů.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Sčítání a odčítání čísel. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Osvojení uvedených početních operací.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Názvy evropských zemí a jazyků Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň,
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
9. LEKCE (9. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_161_ŘADOVÉ ČÍSLOVKY Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_03 Ordinalzahlen TEMA:Jazyková kompetence.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Einheit 4, Řadové číslovky, podmět „man“
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

ČÍSLOVKY ŘADOVÉ A NÁSOBNÉ Autor: Katka Česalová Datum: 1. 9. 2013 Cílový ročník: 6. – 9. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk 2. stupeň Tematický okruh: Tvarosloví Téma: Číslovky Metodický list/anotace: žáci se seznámí se systémem německých číslovek řadových a násobných, procvičí se v jejich praktickém používání Jazyk: čeština, němčina Očekávaný výstup: žáci používají číslovky řadové a násobné na základě uvedených pravidel, zapisují řadové číslovky správně číslicemi, učí se je psát německy Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 11 – 15 let

ZÁKLADNÍ POJMY: NUMERALIA – ČÍSLOVKY KARDINALIA – ČÍSLOVKY ZÁKLADNÍ ORDINALIA – ČÍSLOVKY ŘADOVÉ MULTIPLIKATIVA – ČÍSLOVKY NÁSOBNÉ

ŘADOVÉ ČÍSLOVKY u řadových číslovek používáme člen a pojíme je k podstatným jménům B. Das zweite Heft bis mein. Ten druhý sešit je můj. pokud za číslovkou řadovou nestojí podstatné jméno, přebírá tato číslovka funkci podstatného jména a píšeme ji velkým písmenem B. David war der Erste. David byl první. pokud píšeme řadovou číslovku číslicí, píšeme za ní stejně jako v češtině tečku B. Ich sehe das 27. Bild. Vidím 27. obrázek.

ŘADOVÉ ČÍSLOVKY: (1. – 20.) 1. – erste 11 - elfte 2 – zweite 12 - zwölfte 3 – dritte 13 - dreizehnte 4 – vierte 14 - vierzehnte 5 – fünfte 15 - fünfzehnte 6 – sechste 16 – sechzehnte 7 – siebte 17 – siebzehnte 8 – achte 18 - achtzehnte 9 – neunte 19 - neunzehnte 10- zehnte 20 - zwanzigste

PAMATUJ! řadové číslovky tvoříme z číslovek základních 1. – 19. – přípona –te B. der, die, das zweite od 20. – přípona –ste B. der, die, das zwanzigste zvláštní pravopis některých řadových číslovek: der, die, das erste – 1. der, die, das dritte – 3. der, die, das siebte – 7. der, die, das sechzehnte – 16. der, die, das siebzehnte – 17.

DALŠÍ ŘADOVÉ ČÍSLOVKY: 30. – dreissigste 45. - fünfundvierzigste 40. – vierzigste 99. neunundneunzigste 50. – fünfzigste 60. – sechzigste 70. – siebzigste 80. – achtzigste 90. – neunzigste 100. – hundertste 1 000. – tausendste 1 000 000. – millionste

Úkol 2: Své věty napište na kartičky – Úkol 1: Ve skupině vytvořte 5 vět s řadovými číslovkami a přeložte je do němčiny – vypisujte je vždy slovy. Úkol 2: Své věty napište na kartičky – z jedné strany německy a z druhé česky. Vytvořené kartičky si vyměňte s další skupinou k procvičování. Úkol může být zadán i jednotlivcům za domácí úkol, případně vytvoření kartiček za dobrovolný domácí úkol.

NÁSOBNÉ ČÍSLOVKY - tvoříme je ze základních číslovek příponou –mal = -krát -fach = -násobný 1x – einmal einfach - jednoduchý 2x – zweimal zweifach - dvojnásobný 3x – dreimal dreifach – trojnásobný 10x – zehnmal zehnfach – desetinásobný 100x – hundertmal hundertfach – stonásobný mnohokrát – vielmal vielfach - mnohonásobný

Beispiele: Ich war bei am Meer nur zweimal. Byl jsem u moře jen dvakrát. Jan Železný ist der dreifache Olympiasieger. Jan Železný je trojnásobný olympijský vítěz. (1992, 1996, 2000)

Úkol: Přelož do češtiny následující věty: 1 Úkol: Přelož do češtiny následující věty: 1. Ich mache die Aufgabe nur einmal! 2. Sie ist nämlich ganz einfach. 3. Du brauchst das nicht dreimal sagen! 4. Ich habe es schon zweimal gehört. 5. Diesen Film habe mag ich sehr – ich habe ihn schon zwanzigmal gesehen! 6. Dieser Schauspieler ist vielfacher Oscar – Preistäger.

Řešení: Udělám tu úlohu jen jednou! Je totiž úplně jednoduchá. Nemusíš to říkat třikrát! Už jsem to dvakrát slyšel. Této film mám velmi ráda – už jsem ho viděla dvacetkrát! Tento herec je mnohanásobný držitel Oscara.

Použité zdroje: Vlastní materiály autorky. Zdroje obrázků: Snímek s Použité zdroje: Vlastní materiály autorky. Zdroje obrázků: Snímek s. 1O (Jan Železný ): Frank-m. [online]. Dostupné pod licencí CC-BY-SA na: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:%C5%BDelezn%C3%BD_2012.JPG Ostatní obrázky použity z galerie Klipart MS Word 2010.

Děkuji vám za pozornost.