BIOMY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tropický deštný prales - živočichové (fauna)
Advertisements

Proč u nás nežijí lední medvědi
Tropický deštný les.
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Vznik, složení a význam půd
VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
Životní podmínky organizmů
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Živá a neživá příroda 3. ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
BIOSFÉRA.
Podnebné pásy 5. ročník.
Přírodní krajiny světa = vegetační pásy
Cizokrajné ekosystémy
BIOM - TROPICKÝ DEŠTNÝ PRALES
AFRIKA – rostliny a živočichové
Biomy - popis.
Za předpokladu použití psacích potřeb
URČETE CO NEPATŘÍ MEZI METEOROLOGICKÉ JEVY URČUJÍCÍ POČASÍ
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Tropické deštné lesy Tropický deštný les, též tropický deštný prales, je zalesněný biom s trvale teplým a vlhkým podnebím. Obvykle se uvádí jako dolní.
Šířkové pásy tropický pás.
BIOMY ZEMĚ VEGETAČNÍ PÁSY ZEMĚ
ROSTLINSTVO A ŽIVOČIŠSTVO AFRIKY
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Podnebí a vegetace Asie
Půda.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Lito- sféra Atmo- Hydro- Bio-
Hlavní světové ekosystémy (biomy)
Savany 9. března 2006.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Biosféra.
TRAVNATÉ PLÁNĚ.
Křížovka - Tropický deštný les
Živý obal Země ( rostliny a živočichové)
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. Úvod 6% zemského povrchu přibližně 1/5všech lesů největší „lékárna světa“
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Krajina biosféra hydrosféra sociosféra.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Biosféra – světové rozložení Tomáš Kvasný Zeměpis červen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu pomocí.
Živý = živý obal Země (živé organismy na Zemi). = živá příroda + neživá příroda (organismy + neživé přírodniny) - největší ekosystém je celá Země.
FAUNA A FLÓRA AUSTRÁLIE
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biomy Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. L. Bernátová. Ekosystém je soustava živých a neživých složek životního prostředí na určitém území, jež se navzájem ovlivňují V naší přírodě se nachází.
Biosféra. obsah  úvod  životní podmínky  vlivy působící na životní podmínky  závislost přírodních krajin na podnebí  kontrolní otázky.
ŠABLONY 32 VY_32_INOVACE_18_22_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ EVROPY.
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
Podnebí a přírodní krajiny Afriky
Podnebné pásy listnaté lesy tropy subtropy
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Opakování pro 5. ročník člověk a neživá příroda, člověk a vesmír
Třídění živých organismů
Název prezentace (DUMu): Společenstva
Cizokrajné suchozemské ekosystémy
Základní škola, Hradec Králové
AUTOR: Mgr. Jitka Plaširybová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘI_31
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
Biosféra = živý obal Země.
Jméno autora: Bc. Petra Musilová
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
14. Přírodní krajiny světa - vegetační pásy
Biosféra = živý obal Země
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Tropický deštný les.
Mapky přirozených ekosystémů z naší přírody
Transkript prezentace:

BIOMY

Zajímáme se o krajinu a o rostliny a zvířata, která v ní žijí

BIOMY 1. Pokus se stručně vyjádřit, co je poušť …………………………………… deštný prales ………………………….. travnatá pláň ………………………….. tundra ………………………………….. tajga ……………………………………. opadavý les …………………………….

BIOMY 2. Poušť, tropický deštný prales, savana, tundra, tajga i smíšený les jsou BIOMY

BIOMY 3. Slova BIOM, BIOLOGIE, BIOLOG, BIOLOGICKÝ mají společný základ. Jaký? …………

4. Pokusíme se zapsat, co je BIOM. BIOMY 4. Pokusíme se zapsat, co je BIOM. Začátek definice si vyber z následujících možností a dokonči na základě významu části BIO: dopravní prostředek velké území kus nábytku druh oblečení Napiš zjednodušenou definici: BIOM je ……. ……………………………………………………….

BIOMY 5. Následující odstavec shrnuje složky, ze kterých se BIOMY skládají. Roztřiď je do dvou skupin a obě nazvi. Dokážeš to? BYLINY, TEPLOTA, STROMY, MNOŽSTVÍ VODY, PŮDA HMYZ A OSTATNÍ DROBNÍ ŽIVOČICHOVÉ, MNOŽSTVÍ SLUNEČNÍHO ZÁŘENÍ, SAVCI, VÍTR, PTÁCI, BAKTÉRIE, KEŘE, HORNINY, PLAZI, HUMUS, RYBY, OBOJŽIVELNÍCI Správné řešení

BIOMY 7. Které z neživých složek BIOMU rozhodují o tom, jaké rostliny a jací živočichové se na určitém území vyskytují? Vypiš je! Správné řešení

(počet teček ti napoví) BIOMY 9. Zamysli se a napiš jedním slovem, co rozhoduje o složení rostlinstva a živočišstva na určitém území? Pojmy teplota, množství slunečního záření a množství vody shrň do jednoho slova. ……. (počet teček ti napoví)

Pokud nepomůže první nápověda, použij nápovědu druhou: BÍDNEPO Správná odpověď

BIOMY 11. Konečná definice BIOMU tedy zní jak? Doplň do diagramu – „bublin“. Jak by mohla definice například znít.

hmyz a ostatní drobní živočichové množství slunečního záření Složky živé byliny stromy hmyz a ostatní drobní živočichové savci ptáci baktérie keře plazi ryby obojživelníci Složky neživé teplota množství vody půda množství slunečního záření vítr horniny humus Zpět

TEPLOTA, MNOŽSTVÍ SLUNEČNÍHO ZÁŘENÍ A MNOŽSTVÍ VODY BIOMY 8. Správné řešení TEPLOTA, MNOŽSTVÍ SLUNEČNÍHO ZÁŘENÍ A MNOŽSTVÍ VODY zpět

10. O tom, co v určitém BIOMU roste a co v něm žije, rozhoduje: BIOMY 10. O tom, co v určitém BIOMU roste a co v něm žije, rozhoduje: PODNEBÍ zpět

BIOMY 12. Vrať se k bodu jedna a znovu definuj uvedené pojmy. Použij formulace: velké území, množství srážek, teploty jsou po celý rok stejné, střídají se roční období, množství slunečního záření, vítr stále věje, vládne bezvětří, vlhkost vzduchu

BIOMY 12. Vrať se k bodu jedna a znovu definuj uvedené pojmy. Použij formulace: velké území, množství srážek, teploty jsou po celý rok stejné, střídají se roční období, množství slunečního záření, vítr stále věje, vládne bezvětří, vlhkost vzduchu

BIOMY 12. Vrať se k bodu jedna a znovu definuj uvedené pojmy. Použij formulace: velké území, množství srážek, teploty jsou po celý rok stejné, střídají se roční období, množství slunečního záření, vítr stále věje, vládne bezvětří, vlhkost vzduchu

BIOMY 12. Vrať se k bodu jedna a znovu definuj uvedené pojmy. Použij formulace: velké území, množství srážek, teploty jsou po celý rok stejné, střídají se roční období, množství slunečního záření, vítr stále věje, vládne bezvětří, vlhkost vzduchu

BIOMY 12. Vrať se k bodu jedna a znovu definuj uvedené pojmy. Použij formulace: velké území, množství srážek, teploty jsou po celý rok stejné, střídají se roční období, množství slunečního záření, vítr stále věje, vládne bezvětří, vlhkost vzduchu

BIOMY 12. Vrať se k bodu jedna a znovu definuj uvedené pojmy. Použij formulace: velké území, množství srážek, teploty jsou po celý rok stejné, střídají se roční období, množství slunečního záření, vítr stále věje, vládne bezvětří, vlhkost vzduchu

POUŠŤ zpět

TROPICKÝ DEŠTNÝ LES zpět

TRAVNATÁ PLÁŇ zpět

TUNDRA zpět

TAJGA zpět

OPADAVÝ LES zpět

zpět