Vladimír Vícha, Gymnázium Pardubice, Dašická31. 8. 2013 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
KONTROLY ZAMĚSTNÁVÁNÍ CIZINCŮ prováděné orgány Celní správy ČR
Kompletní nabídka reklamních ploch na letišti Leoše Janáčka Ostrava Červen 2011.
Města ČR – orientace na mapě
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
Léčba křečových žil metodou ASVAL
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
SEZÓNA 2012/2013. TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY  POČET TJ: 109  V MINUTÁCH: 8175  V HODINÁCH: 136,25  V DNECH: 5,67.
Příprava R&R studie Obsluha by měla měřit alespoň 10 dílů - nebo více Vyberte díly, které reprezentují výrobní proces z dlouhodobého hlediska Vyberte alespoň.
Reklama Potřebujete nebo chcete vyrobit prezentaci na počítači
Lov černých skládek Týniště nad Orlicí a blízké okolí.
Monitoring letové aktivity Návrh na zpracování výsledků.
9 CELÁ ČÍSLA
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Sčítání a odčítání úhlů
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Matice David Hoznátko.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_412_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Dělení desetinných čísel
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Úkoly nejen pro holky.
NUMERACE V OBORU DO 100 1*10 2*10 3*10 4*10 5*10 6*10 7*10 8*10 9*10
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
Matematika a její aplikace
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Kosmické záření a jeho detekce stanicí CZELTA
Transkript prezentace:

Vladimír Vícha, Gymnázium Pardubice, Dašická

Pierre Auger (1938) objevil, že kosmické záření přichází ve sprškách

Částice se řítí k zemi téměř rychlostí světla. Při nárazech nebo samovolně mohou vznikat další částice. Např. miony vymírají. Tvar spršky připomíná kužel o různém vrcholovém úhlu. Úhel je tím větší, čím větší byla energie primární částice. Parametry sekundární spršky

Trojúhelník tří detektorů na střeše gymnázia. Strana trojúhelníka je přibližně 10 m. Uspořádání detektorů

Struktura dat c c a a c c c c c a a c c c a a c a c Nyní pracuje v ČR 7 stanic: Praha 1x, Pardubice 2x, Opava 3x, Kladno 1x. Od roku 2005 je na nich zachyceno přes spršek. Ve světě 4 stanice: Slovensko1x, Anglie 1x, Rumunsko 1x, Francie 1x.

Gymnázium Pardubice a Slezská univerzita Opava , 9:28 SEČ

Veronika Valešová: Detekce sekundárního kosmického záření v závislosti na meteorologických podmínkách (2011 – 2013) Měřený hodinový tok kolísá v závislosti na: • aktivitě vesmíru • stavu atmosféry • měřící stanici Gymnázium rok 2012 Gymnázium únor 2012Gymnázium

Odpovídá hodinový tok Poissonovu rozdělení? Gymnázium Pardubice 2011, 6624 hodinových toků

Nejlepší nalezená korekce zohledňuje atmosférický tlak i teplotu detektorů

Martin Quarda: Koincidence vzdálených stanic CZELTA ( ) Spršky zaznamenané na počátku dne 20. května.2013 Je koincidence v časovém okně t max = 1 s náhodná? Gymnázium SPŠE …nebo tak? Tak…

Pravděpodobnost, že v časovém okně 2  s bude alespoň 33 koincidencí je menší než (počet míst, na které počítá Excel).  1 = 49,7978 s,  2 = 36,6161 s,  = s, t max = 2  s až 500  s

Časové okno 1 ms Časové okno 2,2  s Časové okno 22  s Koincidence všech dvojic stanic v ČR přepočtené na 1 rok společného měření Zelená – pravděpodobnost 0,177 Žlutá – pravděpodobnost 0,255 Modré - pravděpodobnost

733 m 925 m 743 m Vzdálenosti stanic CZELTA v Opavě Za 1,26 roku společného měření byly zjištěny 4 trojité koincidence

Literatura a webovské stránky: Mapy.cz[online] dostupný z WWW UTEF [online]. Dostupný z WWW. ANDĚL, J. Statistické metody. Matfyzpress 1998J. Oehlschläger J., Engel R., Animace sekundární spršky.Institut für Kernphysik, Karlsruhe. Valešová V. Detekce sekundárního kosmického záření v závislosti na meteorologických podmínkách, SOČ F. Blaschke et al.: CZELTA: An overview of the CZECH large-area time coincidence array. Astrophys. Space Sci. Trans., 7, 69-73, 2011.