Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Historie červenec 2001: podpis smlouvy mezi Španělskými státními drahami RENFE a společností Siemens předmět: 16 vysokorychlostních vlaků pro trať Madrid – Barcelona plus kompletní infrastruktura Velaro E je postaveno na základech ICE 3, který patří mezi nejrychlejší komerčně využívané vlaky na světě ICE v provozu 20 let leden 2007: začátek provozu
Madrid - Barcelona nově budovaná dvojkolejná trať celková délka 625 km stoupání až 40 ‰ cestovní doba 150 minut interval ve špičce 30 minut
Představení jednotky osmivozová plně průchozí vlaková jednotka konstrukce z hliníkových segmentů délka 200 m pohon třífázovými asynchronními motory tři třídy: Club 1 Preference 2 Turista 4 Cafeteria 1 (bistro a samoobslužné nápojové automaty) počet sedadel: Club 30 + 7 (salonek) Preference 103 Turista 264
Jízdní vlastnosti a komfort cestování maximální rychlost 350 km/h akcelerace 0- 320 za 380 s zastavení z maximální rychlosti na 3 900 m díky umístění trakčních motorů a ostatních technických modulů pod podlahou celé délky vlaku o 20% více místa velkoplošná skla klimatizace čtyřjazyčný informační systém na stropních displejích u každého sedadla možnost volby ze sedmi rozhlasových programů internetové přípojky u vyšších tříd
Bezpečnost dokonalé boční vedení podvozků používaných na ICE 3 tři nezávislé brzdné okruhy: rekuperační odporové pneumatické vlakový zabezpečovacím systém ETCS - level 2: žádná návěstidla strojvedoucí dostává příkazy a informace od dispečera sledujícího pohyb vlaku na displeji v centrále rádiem prostřednictvím mobilního systému GSM-R. čtyři identické, nezávislé trakční jednotky: pokud se jedna trakční jednotka porouchá, zbylé umožní bezpečné dosažení cílové stanice s 75% výkonností
Další přednosti rovnoměrné rozdělení technologického vybavení po celé délce jednotky: redukce váhy na jedno dvojkolí menší (prázdná jednotka 13,5 tun), než je mezinárodní standard 17 tun hladší a pohodlnější jízda větší součinitel adheze díky 50% poháněných náprav jednotka o délce 200 metrů má možnost se spojit s další jednotkou a utvořit tak vlak o délce 400 metrů
Technická data Maximální rychlost 350 km/h Délka vlaku 200 m Délka koncového vozu 25 675 mm Délka vloženého vozu 24 775 mm Vzdálenost os podvozků 17 375 mm Šírka vozů 2 950 mm Výška vozů 3 890 mm Rozchod kolejnic 1 435 mm Prázdná hmotnost 439 t Napájení 25 kV, 50 Hz Trakční výkon 8 800 kW Rozjezdová trakční síla 283 kN Počet náprav 32 (16 trakčních) Uspořádání podvozků Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo'+2'2'+2'2'+Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo'