Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Projekt: Bohutín – škola porozumění a bezpečí Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín.
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Poslední universální styl
Alfons Mucha Název školy
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37, VY_32_INOVACE_11M20_Už umím počítat do 10, do 20 Už umím počítat do 10, do 20 Autor materiálu:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Konec 18. století a počátek 19. století
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obojživelníci- vývoj žáby
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Secese přelom 19. a 20. století.
17. a první polovina 18. století
Kružnice opsaná trojúhelníku
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Secesní, Konstruktivismusní a Funkcionalimusní sloh
Secese Berenika Králíková.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Historické památky v Lokti Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Umělecké směry 19. století
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Projekt: Bohutín – škola porozumění a bezpečí Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Roční doby © Petra Lillová
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
SECESE.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_09.
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Secese Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
Transkript prezentace:

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Základní škola Bohutín, okres Příbram VY_32_INOVACE_UaK08_Secese Secese Přelom 19. s 20. století Autor materiálu: Barbora Havejová Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.

Původ a hlavní rysy podle některých názorů poslední univerzální mezinárodní výtvarný sloh hlavní význam secese neleží ve vysokém umění (malbě a sochařství), ale v dekoraci a užitém umění plně se rozvinula kolem roku 1900 reakce proti průmyslové civilizaci návrat k řemeslné výrobě lék proti ošklivosti.

Obecné rysy ornamentálnost plošnost záliba v neobyčejných barvách estetické využití rozličných materiálů secesní linie je plynulá vlnící se křivka dojem nenásilného pohybu v ploše princip harmonie a kontrastu ústředním znakem je stylizace obrací se přímo k přírodním tvarům (listy, květy, lidské a zvířecí tělo)

Architektura objevuje se v 80. letech 19. století v Anglii cílem vytvořit nový styl, oproštěný od historismu výstavba vil a kulturních budov hlavní znaky secesních staveb křivka, linie rostlinný ornament dekorativnost prostornost a zdánlivá beztížnost průhlednost výrazný skelet uplatnění nových technických stavebních prostředků železo ocel beton sklo

Malířství harmonie linií a proporcí lehkost a ladnost témat ornamentálnost přírodních tvarů siluety stromů a listů, leknínů, mořských vln a rozevlátých ženských vlasů. ovlivnění dekorativním stylem japonské grafiky zcela nový způsob zobrazení ženy tajemná erotika nositelka krásy a splývavých linií naplněna hlubokou sexualitou erotická éterická bytost ženský portrét poprvé použit k reklamním účelům

Umělci Antonio Gaudí Jan Kotěra František Bílek Gustav Klimt Alfons Mucha Henri de Toulouse-Lautrec

Stavby Evropa Česká republika Segrada Familia‚ Barcelona budova „Secese“, Vídeň vchody do metra, Paříž Česká republika Hlavní nádraží Obecní dům vila Primavesi Bílkova vila v Praze-Hradčanech Grand hotel Evropa v Praze lázeňské domy a sanatorium Smetana v Luhačovicích

Alfons Mucha: Tanec

Gustav Klimt: Polibek

František Bílek: Socha Krista

Antonio Gaudí: Sagrada familia

Hlavní nádraží, Praha

Průčelí výstavního pavilonu secese ve Vídni

Vchod do pařížského metra

Obecní dům, Praha

Bílkova vila

Zdroje a použitý materiál Veškerý materiál je čerpán z internetových stránek: http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org Objekty použité k vytvoření sešitu pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Barbora Havejová Základní škola Bohutín, okres Příbram zsbohutin@zsbohutin.cz říjen 2011

Metodický list Název materiálu: VY_32_INOVACE_UaK08_Secese Autor materiálu: Barbora Havejová Zařazení materiálu: Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Sada: 32_INOVACE_UaK Číslo DUM:32_INOVACE_UaK08 Předmět: Výtvarná výchova Ověření materiálu ve výuce: Datum ověření: 12.12.2011 Třída: 8. Ověřující učitel:Barbora Havejová Anotace materiálu: Materiál určený k výuce výtvarné výchovy, jako průvodce hlavními znaky uměleckého slohu. Podrobný metodický popis možností použití materiálu: DUM zpracován pro výuku výtvarné výchovy 8.ročníku ZŠ Bohutín a koncipován cca. jednu standardní vyučovací hodinu. Žáci jsou pomocí jednoduchých poznámek seznámeni se základními uměleckého slohu. Součástí výuky je diskuse nad jednotlivými zobrazenými díly a rovněž práce se slovníkem cizích slov či výkladovým slovníkem, pro ujasnění pojmů. DUM je doplněn výkladem přizpůsobeným kolektivu žáků a prací s publikacemi.   Seznam literatury a pramenů: http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org Všechny použité objekty jsou součástí veřejných knihoven. Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA.