Metoda nejmenších čtverců

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Pojem funkce Lineární funkce Kvadratické funkce
( Vyhledání nulových hodnot funkcí )
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Ekvivalence následujících tří úloh
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Matematika s ponorkou Jakub Dupák.
MILAN HANUŠ Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Vytvořil: Libor Lepík Frýdek-Místek. Loc 49°41'12.649N, 18°21'4.158E Time 21h 59min
Jazyk vývojových diagramů
Řešení úloh s absolutní hodnotou Princip minimaxu (maximinu), Podíl dvou lineárních funkcí, Rozpětí v omezujících podmínkách.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Únorové počítání.
* Graf přímé úměrnosti Matematika – 7. ročník *
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Vícekriteriální rozhodování
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
kvantitativních znaků
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_90.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_89.
Technické kreslení.
Lineární rovnice – 2. část
Jazyk vývojových diagramů
Úkoly nejen pro holky.
ANALÝZA VÝSLEDKŮ LINEÁRNÍHO OPTIMALIZAČNÍHO MODELU
Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín
Vytvoření grafu v programu Excel 2. Osnova 1.Vytvoření tabulkyVytvoření tabulky 2.Úprava grafuÚprava grafu.
Přednost početních operací
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Regrese Aproximace metodou nejmenších čtverců
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Lineární regrese kalibrační přímky
Metoda nejmenších čtverců
Transkript prezentace:

Metoda nejmenších čtverců LINEÁRNÍ REGRESE Metoda nejmenších čtverců

y = bx + a Rovnice přímky b = tangens úhlu, sevřeného přímkou a osou x a = úsek, který přímka vytíná na ose y x = proměnná

Parametry přímky n ∑xiyi - ∑xi ∑yi b = ------------------------------- n ∑xi2 - (∑xi )2 a = y - bx (vzorce dle skript 11-2, 12-2)

Pomocná tabulka I Experimentální data x y x1 y1 x2 y2 x3 y3 x4 y4 x5 ∑xi yi = (x1*y1) + (x2*y2) + (x3*y3) + (x4*y4) + (x5*y5) ∑xi = x1+x2+x3+x4+x5 ∑yi = y1+y2+y3+y4+y5 ∑xi2 = x12 +x22 +x32 +x42 +x52

Pomocná tabulka II n ∑xiyi - ∑xi ∑yi (5*506,3) – (52,5 * 34,93) Experimentální data x y 2,5 1,56 5 3,29 10 6,44 15 10,25 20 13,39 ∑xi yi = 506,3 ∑xi = 52,5 ∑yi = 34,93 ∑xi2 = 756,25 n ∑xiyi - ∑xi ∑yi (5*506,3) – (52,5 * 34,93) b = ----------------------- = ------------------------------ n ∑xi2 - (∑xi )2 (5 * 756,25) – (52,52) 697,675 b = -------------- = 0,680658537 1025

Pomocná tabulka III Experimentální data x y x1=2,5 y1=1,56 x2=5,0 a = y – bx x=(x1+x2+x3+x4+x5)/5 = 10,5 y=(y1+y2+y3+y4+y5)/5= 6,986 a=y–(0,680658537*x) = 6,986–7,1469146390 = - 0,160914634

Rovnice přímky y = bx + a y = 0,680658537x – 0,160914634 x = 10 y = 6,6461 x = 20 y = 13,4531

Výsledná regresní přímka

Název grafu

Závislost otáčivosti roviny polarizovaného světla (alfa) na koncentraci sacharózy 9 14

Refraktometrické určení koncentrace sacharózy č. měření vzorek 1 vzorek 2 vzorek 3 1 6,1 17,0 8,0 2 5,9 17,1 8,1 3 6,0 8,2 x s 0,12 0,06 sr 1,9 0,4 1,5 sx 0,07 0,03 n xmax xmin

Dependence of alfa on sucrose concentration (how to read the value from the chart) 9 14 mean measured value of unknown sample corresponding concentration