Grafický editor studijních plánů (GESP) Tomáš Kotouč.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Vizuální Systém Fotbal
PRVNÍ ROČNÍK vzdělávací cíle WORD - EXCEL UČIVO pro tříleté obory s výučním listem čtyřleté obory s maturitou Předmět INFORMATIKA A KOMUNIKACE PRVNÍ.
Vlastní skript může být umístěn: v hlavičce stránky v těle stránky
Sídliště Dukla - Pardubice
TUL H 32 Setkání realizátorů inovace předmětů 3.
Vizuální Systém Fotbal
Member Pro Informační systém pro řízení fitness klubů Prezentace.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
PROBLÉMY A JEJICH ŘEŠENÍ ECTS a IS/STAG na UP. Úplnost dat v IS STAG Na základě předběžné kontroly úplnosti dat v IS STAG a analýzy jejích výsledků jsme.
Adoptuj panenku a zachráníš dítě! Agáta 1 Ája 2.
se tábořilo za první republiky 1 Jak se tábořilo „kdysi“  Staré kroniky  Historie  Album věnované ETS  Úryvky z Hlasatele.
MINISTRANTI NAPAJEDLA
Grafický editor studijních plánů Jan Krňoul, Západočeská univerzita v Plzni,
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Diagramy případů užití.
Student: Ing. Olga Minaříková školitel: doc.akad.soch. Miroslav Zvonek, PhD. srpen 2009.
Postup při vyplňování žádosti o platbu v Benefit7 EX-POST.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Grafické přehledy Jan Krňoul, Západočeská univerzita v Plzni,
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
MAGNET – NOVÁ ŘADA PROGRAMŮ TOPCON
Tvorba prezentací v programu PowerPoint Autor: ing. Jaroslav Mochan
MARBES CONSULTING s.r.o. - komplexní řešení informačních systémů
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
KASKÁDOVÉ STYLY 4.
pit – CAD 2011 Nové funkce a rozšíření Strana: 1www.pitsoftware.cz /

Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
OS Windows. Tento operační systém byl vytvořen pro snazší ovládání počítače běžnými uživateli. Například stačí jednou definovat připojená zařízení (tiskárny…)
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Pojmy a interpretace.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Vzhled a přizpůsobení I
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Miloslav Penc IT Essentials: PC Hardware and Software.
Přednost početních operací
2 Ing. Jan Keprt Centrální správa uživatelů 3 Jak to bylo dosud Bylo třeba nastavení uživatelů provést zvlášť, v každém modulu samostatně. Uživatel si.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ELearning Snímek 1 eLearning Tomáš Kubálek
Práce se šablonami v MS Word 2007
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Klient pro správu databází MySQL 1 Klient pro správu databází MySQL Zbyněk Munzar České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
Zahradnická fakulta v Lednici S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2008 S 4 U – Seminář o Univerzitním informačním systému.
Přehled změn na portálu upgrade redakčního systému Marwel, nasazení modulu pro správu souborů a fulltextové vyhledávání
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Záznamník učitele Bc. Jana Večeřová.
Přehled změn na portálu
Přehled změn na portálu
Evidence studijních plánů
Kreditní systém studia
Transkript prezentace:

Grafický editor studijních plánů (GESP) Tomáš Kotouč

2 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • Představení nové aplikace TK + JK Grafický editor studijních plánů • Živé ukázky JK • Pozadí studijních plánů - TK • Workshop na práci s plány - TK + JK Program

3 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 PŘEDSTAVENÍ APLIKACE Grafický editor studijních plánů

4 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP – proč? • Jde o to, dát tvůrcům studijních plánů do ruky nástroj, kde stejně jako ve Vizualizaci studijního plánu uvidí: – přehled předmětů zařazených do ročníků a semestrů, – do jakých bloků studijního plánu předmět patří. • Navíc budou moci: – přetahovat předměty do jiného semestru studia, – přetahovat předměty do jiného bloku, – přidávat / odstraňovat / přetahovat (z jiného studijního plánu) předměty, – přidávat / odstraňovat / přetahovat (z jiného studijního plánu) celé bloky předmětů, – přidávat / odstraňovat / přetahovat (z jiného studijního plánu) celé segmenty studijního plánu, – nastavovat základní atributy studijního plánu / segmentů / bloků / předmětů bloku, – vytvářet kopie studijních plánů – nové verze, – provádět kontroly studijních plánů. • To vše v příjemném grafickém prostředí: – na obrazovce se zobrazují rámečky, mezi kterými je možné přesouvat objekty: • „Plány“ - výběr studijních plánů (filtr, seznam vybraných), • „Předměty“ – výběr předmětů, které chci zařadit do studijního plánu, • „Plán XY“ – přehled segmentů a jejich bloků vybraného studijního plánu, • „Předměty vybraného plánu“ - zařazení předmětů do semestrů a ročníků, • „Kontroly“ – kontroly nad vybraným studijním plánem, • atd. – rámečky je možné po obrazovce přesouvat, – možnost pracovat na více (dvou) obrazovkách, – možnost si rámečky rozmístit na obrazovky dle své vůle, – modální okna pro editaci detailu objektu.

5 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP - ukázka Ukázka aplikace

6 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP – očekávání, stav a budoucnost • Očekávání: – Jednodušší a přehlednější práce pro tvůrce studijních plánů. – Přehlednější kontroly studijních plánů (porovnání dvou verzí studijního plánu,..). – V IS/STAG budou tvůrci studijních plánů poctivě vytvářeny verze studijních plánů a na ně přiřazováni studenti => tím budou jak studentům, tak i studijním referentkám fungovat kontroly studijních plánů. • Stav: – Nyní je hotová verze až na kontroly a zapojení modulů studia. – Je možné ji na školách testovat v pilotním nasazení. • Budoucnost: – Bude prakticky prezentováno administrátorům IS/STAG v rámci tutoriálu každoročního setkání vývojářů IS/STAG s administrátory IS/STAG v Kutné hoře. – Budou dopracovány moduly studia a kontroly. – Bude prodáváno podobně jako Grafický editor rozvrhu.

7 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP – ERA model STUDIJNI_PROGRAMY # STPRIDNO * FAKULTA_SP * KODSP_I * TYP * FORMA * STAND_DELKA * JAZYK OBORY # OBORIDNO * CISOBORU * CISPSEC STUDIJNI_PLANY # SPLIDNO * ROK_PLATNOSTI * ETAPA * VERZE STPRIDNO OBORIDNO PORADI_SEGMENTU # SPLIDNO # SESPIDNO STPLIDNO SEGMENTY_ST_PLANU # SESPIDNO * ZKRATKA * NAZEV SESPIDNO BLOKY # BLOKIDNO * STATUT SESPIDNO BLOKY_PREDM # BLOKIDNO # PRAC_ZKR # ZKR_PREDM # ROK_VARIANTY O DOPORROC O DOPORSEM BLOKIDNO PRED_VARIANTY # PRAC_ZKR # ZKR_PREDM # ROK_VARIANTY PRAC_ZKR ZKR_PREDM ROK_VARIANTY SKUPINY_SEGMENTU # STPLIDNO # SESPIDNO # ORIDNO O CZ_NAZEV_SKUPINY STPLIDNO SESPIDNO Studijní programy Studijní program má své studijní obory Studijní obor má své studijní plány – roční varianta, etapa studia (většinou 1), verze studijního plánu Segment studijního plánu je samostatní objekt a může být přiřazen více studijním plánům Přiřazení segmentů ke studijním plánům Segment se sestává z bloků studia. Blok nese informaci o povinnosti (povinný, povinně- volitelný, volitelný) předmětů v něm zařazených Číselník ročních variant předmětů Zařazení předmětu do bloku segmentu studijního plánu. Doporučený ročník a semestr studia Moduly studia – student musí absolvovat jen jednu skupinu segmentů

8 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • Inspirace RozvrhEditorem… – Některé komponenty převzaty celé – „Okénkovací“ prostředí „úplně“ stejné • Variabilita GUI • Čím větší obrazovka, tím lépe • … a vizualizací • Podpora „záložek“ (tabs) • Multiplatformní – (tedy na desktopu, Android ne) O aplikaci

9 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP – hlavní součásti aplikace • Vyhledávání plánu, historie

10 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP – hlavní součásti aplikace • Zobrazení plánu • Respektuje oprávnění na editaci plánů • Včetně časových omezení • Lze otevřít jen pro čtení

11 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP – hlavní součásti aplikace • Zobrazení plánu • Segmenty • Bloky

12 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • Zobrazení plánu – Předměty GESP – hlavní součásti aplikace

13 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • Vyhledávání předmětů GESP – hlavní součásti aplikace

14 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • Nástroje GESP – hlavní součásti aplikace

15 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • Nastavení GESP – hlavní součásti aplikace

16 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • Kontextová menu • Zkratka k editaci - dvouklik GESP – hlavní součásti aplikace

17 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • Editace – Validace GESP – hlavní součásti aplikace

18 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP – vzájemná vazba objektů • Najetím myší na předmět se zvýrazní příslušný blok ve kterém je předmět zařazen • a obráceně

19 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP – vzájemná vazba objektů • Najetím myší na předmět se zvýrazní příslušný blok ve kterém je předmět zařazen • a obráceně • Lze i „trvaleji“

20 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP – předměty • V rámci vlastního studijního plánu • Odkud je všude možné předmět přetáhnout • Při vkládání nového předmětu – co když má podmíněné předměty, které zatím ve studijním plánu nejsou • Předměty nezařazené: – do semestru, ale do ročníku ano – do ročníku, ale do semestru ano, – ani do semestru ani do ročníku

21 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP – předměty • V rámci vlastního studijního plánu • Odkud je všude možné předmět přetáhnout • Při vkládání nového předmětu – co když má podmíněné předměty, které zatím ve studijním plánu nejsou • Předměty nezařazené: – do semestru, ale do ročníku ano – do ročníku, ale do semestru ano, – ani do semestru ani do ročníku

22 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP – předměty • V rámci vlastního studijního plánu • Odkud je všude možné předmět přetáhnout • Při vkládání nového předmětu – co když má podmíněné předměty, které zatím ve studijním plánu nejsou • Předměty nezařazené: – do semestru, ale do ročníku ano – do ročníku, ale do semestru ano, – ani do semestru ani do ročníku

23 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP – bloky předmětů • V rámci vlastního studijního plánu • I z jiného plánu

24 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 GESP – Kontroly • Součet kreditů povinných předmětů v semestru by měl být menší se rovná 30. • Podmíněnost předmětů •A předmět má podmiňující B nebo C předměty •B předmět má podmiňující C předměty. •A vylučující předměty ve stejném studijním plánu či v rámci kombinace. •Chybí podmiňující předměty pro A předměty. •Chybí podmiňující předměty pro B předměty. •Součet A kreditů za semestr je víc jak 30. •Součet minim A a B bloků nesmí být vyšší než celkový limit kreditů studijního plánu. •Jeden předmět nesmí být uveden ve studijním plánu vícekrát a pokud, tak vždy jen jednou v rámci modulu. •Porovnání dvou verzí studijních plánů - Předmět, který je v PL1 v PL2: –Není –Je zařazen v jiném ročníku –Je zařazen v jiném semestru –Je s jiným statutem –Je v jiném segmentu –Je v jiném bloku –Má náhradníka a ten je v plánu •Vyřešit kontrolu a zobrazení X/Y bloků •Vyřešit kontrolu a zobrazení skupin segmentů

25 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 Kontroly

26 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • Do přehledu předmětů omezení podle modulu • Porovnávání plánů • Pokročilá práce se segmenty • Smazání větších množství dat najednou • Kopie existujících dat • Jednotné vizuální rozlišení plánů (barvy / ikonky) • Rozšíření kontrol (samostatný slide) • Historie změn - undo a redo • Klávesové zkratky • Větší možnosti nastavení • A taky nápověda Budoucnost, podle priorit

27 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • Demo/beta verze – Je / bude volně dostupná • Pro vyzkoušení • Ale nic nebrání použití nad „ostrými“ daty • Stejný režim jako editor rozvrhů – Zeptejte se kolegy … Licenční politika

28 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 WORKSHOP Práce s plány

29 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • K dispozici kopie našeho dema , port 1521, SID demo • Aplikaci stáhnete z PlanEditor.zip • USB klíčenka • Windows/Linux • Organizace

30 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • Windows – Stačí rozbalit do vhodného adresáře – Spouští se run.bat • Linux – PlanEditorLinux.zip – run.sh – Obsahuje linuxové JRE, jinak stejné… Instalace

31 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • Přihlášení – Login „grigar“, heslo „demo“ – Účet správce • Seznámení s aplikací, dořešení instalace – Zobrazení libovolného plánu • Všechny chyby hlásit… ?

32 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 • Vytvořit úplně nový plán s jedním segmentem a A, B, C blokem – Nějaké „rozumné limity“ kreditů a předmětů • Přidat několik předmětů – Vyzkoušet kontroly Úkol ;)

33 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 Ukázka nešťastně postaveného plánu

34 Seminář IS/STAG – Kutná Hora, duben 2013 Děkuji za pozornost. Připomínky? Náměty? Ing. Tomáš Kotouč, Ing. Jan Krňoul,