Vzdělávací oblast: Člověk a příroda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Advertisements

Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Zdravé stravování Přírodověda 5. ROČNÍK.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Země Přírodověda 4. ročník.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
DUM 18/1 Tady jsme doma Naše vlast.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F23/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Slunce Autor: Bc. Jana.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Rozkvět českého státu za Karla IV.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F16/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Kmitání pru ž ných t ě.
Barva těles.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Tvorba prezentace – na co si musíme dát pozor!
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F29/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Keplerovy zákony Autor:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F34/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Optické čočky Autor: Bc.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_343
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Silvie Řehoříková 9.A v Otrokovicích
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Rozklad světla Vypracoval: Tomáš Cacek a Aleš Křepelka.
Světlo.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F13/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Síla Autor: Bc. Jana Slabá.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F27/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Účinky elektrického proudu.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F25/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Plynné planety Autor: Bc.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_757_KUBISMUS TÉMA: Kubismus ve výtvarném.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Infračervené záření Barbora Pagáčová IV.C
Hospodářská zvířata.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F20/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnety Autor: Bc. Jana.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
SVĚTELNÉ JEVY ROZKLAD SVĚTLA VY_32_INOVACE_16 - ROZKLAD SVĚTLA.
Rozklad světla optickým hranolem, barvy
Světelné jevy Barva těles Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Rozklad světla optickým hranolem
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F18/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Atom aneb co o něm už vím.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
HYMNA ČR.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Rozklad světla optickým hranolem Číslo DUM: III/2/FY/2/3/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
VY__III/2__INOVACE__210 FYZIKA SPEKTRUM BAREV.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rozklad slunečního světla optickým hranolem.
Rozklad světla optickým hranolem
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
Rozklad světla optickým hranolem.
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název šablony: Inovace ve fyzice 52/F33/4.5. 2013,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Rozklad světla, barvy Autor: Bc. Jana Slabá Janoutová Předmět: Fyzika Třída: VII. Tématický okruh: Světelné jevy Téma: Rozklad světla, barvy Druh výukového materiálu: prezentace Použití ICT:interaktivní tabule,interaktivita Didaktické ,metodické poznámky (popis použití výukového materiálu ve výuce): výklad je věnován lomu světla. Žáci se seznámí s druhy lomu, jeho použití v běžném životě. Zobrazení lomu je žákům vysvětlováno a poté procvičováno pomocí interaktivity. Pomocí návodů na pokusy a jejich závěry si lépe osvojí dané téma. Žáci se seznámí s optickým úkazem duhou. Výklad navazuje na učebnici Fyzika FRAUS str.112-114. Použité zdroje:http://www.enviroexperiment.cz/fyzika-2-stupen-zs/lidsky-zrak http://fyzika.jreichl.com/main.article/gallery/438-lom-refrakce-svetla/folder/laser_ve_vode http://www.gymhol.cz/projekt/fyzika/02_odraz_a_lom/02_0.htm http://www.techmania.cz/edutorium/art_exponaty.php?xkat=fyzika&xser=4f7074696b61h&key=696 http://www.mujdum.cz/rubriky/stavba/stavime-bazen-budoucnosti-z-nerezu_725.html#alltext http://fyzmatik.pise.cz/1075-jak-vodni-hranol-rozklada-svetlo.html http://www.obrazky.cz/detail?q=duha&offset=1&limit=20&bUrlPar=filter%3D1&resNum=4&ref=http%3A//search.seznam.cz/%3Fq%3Dduha%2Bv%2Bmili%25C4%258D%25C3%25ADn%25C4%259B%26sId%3Dgsyq8HPVwEQAneg9KHWx%26aq%3D-1%26oq%3Dduha%2Bv%2Bmili%25C4%258D%25C3%25ADn%25C4%259B%26sourceid%3Dtop%26thru%3D%26su%3Dae&resID=pyJnEuhcnMgokWYNoHqKTk7YqV5gyjwn3yCXswQdxGo&imgURL=http%3A//www.digimanie.cz/galerie/files/2/8/8/4/2/5/p1170249.jpg&pageURL=http%3A//www.digimanie.cz/galerie/showimage.php%3Fi%3D1405&imgX=1024&imgY=747&imgSize=148&thURL=http%3A//media1.picsearch.com/is%3FpyJnEuhcnMgokWYNoHqKTk7YqV5gyjwn3yCXswQdxGo&thX=128&thY=93&qNoSite=duha&siteWWW=&sId=u0J9BcJ0wzIzneg0MGiG

Rozklad světla, barvy

Viditelné světlo - zajímavosti je elektromagnetické záření o vlnové délce 400–750 nm (nanometrů) vlnové délky světla leží mezi vlnovými délkami ultrafialového záření a infračerveného záření ÚKOL: Jakou barvu má viditelné světlo? ……………………………………….. Bílou.

Pokus: Rozklad světla za využití slunečního záření nádobu s vodou postav na parapet okna, aby do ní dopadalo sluneční záření zrcátko vlož pod vodu a pohybem hledej správný úhel dopadu slunečních paprsků až na rámu okna spatříš světlo rozložené do pásu spojitých duhových barev

Poznatky z pokusu červená barva se nejméně láme Při průchodu bílého slunečního světla vodním hranolem dochází k rozkladu světla, neboť úhel lomu je závislý i na barvě světla vzniká duhový pás v barvách: červená oranžová žlutá zelená modrá indigová fialová červená barva se nejméně láme fialová barva se nejvíce láme

Bílé světlo složeno z jednoduchých barev lidské oko není schopno tyto barvy rozeznat spektrum – tvořeno barvami červená oranžová žlutá zelená modrá indigová fialová

Duha optický úkaz tvořena soustřednými barevnými oblouky, které vznikají lomem a vnitřním odrazem slunečního světla na vodních kapkách v atmosféře

Pokus – výroba káči 1. kruh tvrdého papíru si rozděl na čtyři čtvrtkruhy 2. vybarvi je základními barvami červená zelená žlutá modrá 3. do středu ukotvi špejli s hrotem 4. roztoč svou káču a pozoruj Závěr: ……………………………………………………………………………………………………… Roztočením káči se začnou barvy rychle střídat a složí se v bílou barvu. Důkaz: ……………………………………………………………………………………………………. Bílé světlo je složeno ze základních barev.

Pokus – míchání barev nakresli tři kruhy podle předlohy postupně je vybarvi červeně, žlutě, modře pozoruj míchání barev

Použité zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Barevn%C3%A9_spektrum http://cs.wikipedia.org/wiki/Subtraktivn%C3%AD_m%C3%ADch%C3%A1n%C3%AD_barev http://fyzmatik.pise.cz/1075-jak-vodni-hranol-rozklada-svetlo.html http://www.obrazky.cz/detail?q=duha&offset=1&limit=20&bUrlPar=filter%3D1&resNum=4&ref=http%3A//search.seznam.cz/%3Fq%3Dduha%2Bv%2Bmili%25C4%258D%25C3%25ADn%25C4%259B%26sId%3Dgsyq8HPVwEQAneg9KHWx%26aq%3D-1%26oq%3Dduha%2Bv%2Bmili%25C4%258D%25C3%25ADn%25C4%259B%26sourceid%3Dtop%26thru%3D%26su%3Dae&resID=pyJnEuhcnMgokWYNoHqKTk7YqV5gyjwn3yCXswQdxGo&imgURL=http%3A//www.digimanie.cz/galerie/files/2/8/8/4/2/5/p1170249.jpg&pageURL=http%3A//www.digimanie.cz/galerie/showimage.php%3Fi%3D1405&imgX=1024&imgY=747&imgSize=148&thURL=http%3A//media1.picsearch.com/is%3FpyJnEuhcnMgokWYNoHqKTk7YqV5gyjwn3yCXswQdxGo&thX=128&thY=93&qNoSite=duha&siteWWW=&sId=u0J9BcJ0wzIzneg0MGiG