RENESANCE a humanismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Významné památky ČR.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Renesance.
náměstí Krále Jiřího z Poděbrad, čp. 508
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Česká kultura v 16. století renesance
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
RENESANCE A HUMANISMUS
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 4. srpna 2012
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
21 Renesance Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Renesance.
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Česká renesance Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Dej2 Renesance a humanismus
RENESANCE V ČECHÁCH U nás tento sloh nebyl nadlouho, pouze v 16.st za vlády Ferdinanda Habsburského, který povolal na přestavbu Pražského hradu italské.
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
RENESANCE - pokračování
renesance a humanismus
Renesance Charakteristika uměleckého stylu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Renesance Název sady: Pozdní středověk a počátky novověku.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Renesance v architektuře. Charakteristika na první pohled se liší od gotické na první pohled se liší od gotické nestaví se do výšky ale do šířky nestaví.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Renesance Dějepis 7.ročník.
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Italská renesance a humanismus
Humanismus a renesance.  Konec 13. století – Evropa→ ohromný hospodářský rozvoj – města - 1. zámořské plavby ( O 1 jaký byl jejich důvod?) → rozvoj přírodních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
LITOMYŠL velkolepé renesanční zámecké sídlo ve stylu italské renesance
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

RENESANCE a humanismus Mgr. Lenka Venclová 2010

od 13.st. zbohatnutí italských měst ( Janov, Benátky, Florencie ) HUMANISMUS od 13.st. zbohatnutí italských měst ( Janov, Benátky, Florencie ) bohatí měšťané – nový názor na člověka, svět z lat.humanus – lidský - všestranný rozvoj člověka užít si bohatství za svého života žít v sepětí s přírodou pěkné věci kolem sebe –podpora umění ( rod Medicejských – Florencie – mecenáši ) vzdělání cestování

NÁZEV: renesance z italštiny = znovuzrození , návrat k antické kultuře VZNIK: Itálie / Florencie/ DOBA : 15. / 16. století RODY: Jagellonci, Habsburkové / Rudolf II./ DŮRAZ: na ČLOVĚKA – všestranný rozvoj PŘÍRODU – doba objevů, zámořských cest POZEMSKÝ ŽIVOT – žít naplno, vychutnávat si život STAVBY: do ŠÍŘE – objímají svět i člověka ZÁMEK – pohodlí LETOHRÁDKY - zábava, letní sídla, hony MÍČOVNY – tělocvičny, pohyb, tělo

ZNAKY vychází ze studia římských zřícenin VODOROVNÉ LINIE- šířkovitost HLADKÉ FASÁDY zdobené SGRAFITY proškrabované dvě omítky zprvu „psaníčka“ později figurální SLOUPOVÍ S OBLOUKY - ARKÁDY u schodišť kuželkovité zábradlí - BALUSTRÁDA

sgrafita – DOUDLEBY NAD ORLICÍ

OPOČNO – arkády a balustráda

zámek - LITOMYŠL

INTERIÉR ZÁMKŮ kazetové stropy + malby s mytologickou tématikou zámek Častolovice

TAPISÉRIE, GOBELÍNY – nástěnné koberce / synonyma goblen – dle rodiny výrobce manufaktury za Ludvíka XIV. RODOVÉ GALERIE PŘEDKŮ KACHLOVÁ KAMNA BENÁTSKÁ ZRCADLA VÍCERAMENNÉ LUSTRY, MOSAZNÉ SVÍCNY CÍNOVÉ, STŘÍBRNÉ NÁDOBÍ TAFLOVÁNÍ – obkládání stěn a stropů dřevem INTARZIE - vykládání dřeva dřevem jiné barvy, slonovinou, perletí, želvovinou

tapiserie – ženská móda, dvorné chování

oblíbeným nábytkem renesance – TRUHLA zdobená intarzií zde počátek 18.st.

renesanční nábytek zdobený bohatě řezbami a potažený tkanými látkami ještě dost „tvrdé posezení

MĚŠŤANSKÉ DOMY – hranatá okna vlaštovčí ocásky Boží muka TELČ - UNESCO

PRAHA Vladislavský sál Letohrádek Hvězda na Bílé Hoře šesticípý půdorys

BELVEDÉR letohrádek královny Anny

MÍČOVNA - alegorie živlů, ctností a svobodných umění

MALÍŘSTVÍ - objev perspektivy tzv. díry do zdi Leonardo da VINCI – MONA LISA

různé studie Michelangelo Buonarroti - DAVID

Stvoření Adama – Sixtinská kaple

RAFFAEL SANTI SIXTINSKÁ MADONA

MÓDA MUŽI - brnění barety, košile, kamizola krátké kalhoty, punčochy 16.st. skládaný španělský límec vatovaná kazajka balonovité nohavice, punčochy, střevíce pláštík přes rameno tupý vysoký klobouk / RUDOLF II. / ŽENY – živůtek se stojatým límcem 2 sukně na sobě 16.st. španělský límec tuhá sukně s obručovitou výztuží plášť vpředu otevřený, rukavice

čtvercový výstřih španělský límec vyztužená sukně

RUDOLF II.

francouzský MANÝRISMUS – konec 16.st. anglický