Vlastní skript může být umístěn: v hlavičce stránky v těle stránky JAVA SCRIPT JavaScript je jednoduchý objektový jazyk určený pro psaní skriptů na straně klienta (vlastní skript je vykonáván přímo v prohlížeči). Zápis skriptů je tzv. Case Sensitive, z čehož plyne důraz na dodržování používání malých a velkých písmen v názvech. Pište je proto vždy vše přesně, vyhnete se tak zdánlivě složitým problémům. Vlastní skript může být umístěn: v hlavičce stránky v těle stránky v externím souboru u události
JAVA SCRIPT V TĚLE STRÁNKY
JAVA SCRIPT V EXTERNÍM SOUBORU <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <title>k1-p2</title> </head> <body> <script language="JavaScript" type="text/javascript" src="k1-p2.js"> </script> </body> </html> PRO W3C POVINNÉ O KTERÝ JAZYK SE JEDNÁ EXTERNÍ SOUBOR K1-P2.JS
EDITACE TEXTU
OKNA V JAVA SCRIPTU INFORMAČNÍ OKNO
OKNA V JAVA SCRIPTU POTVRZOVACÍ OKNO
OKNA V JAVA SCRIPTU VSTUPNÍ OKNO
AKTIVNÍ OKNO PROHLÍŽEČE OKNA V JAVA SCRIPTU AKTIVNÍ OKNO PROHLÍŽEČE
PROMĚNNÉ Deklarace proměnných není povinná, musí však být použita při deklaraci lokálních proměnných v těle funkce. Proměnné jazyka JavaScript jsou beztypové, mohou tedy obsahovat hodnotu jakéhokoliv známého datového typu. Název proměnné nesmí začínat číslem, jinak smí být použito všech písmen a číslic pro vytvoření jejího názvu. S výhodou se v názvu používá znak podtržítko - _.
PROMĚNNÉ
PROMĚNNÉ
PROMĚNNÉ
PROMĚNNÉ - CVIČENÍ ODŘÁDKOVÁNÍ MEZERA
ARITMETICKÉ OPERÁTORY RELAČNÍ OPERÁTORY ARITMETICKÉ OPERÁTORY pocet++ připočte k proměnné pocet číslo 1 pocet=pocet+1 (pocet+=1) pocet-- odečte od proměnné pocet číslo 1 pocet=pocet-1 (pocet-=1) pocet+=x připočte k proměnné pocet číslo x pocet=pocet+x pocet-x odečte od proměnné pocet číslo x pocet=pocet-x pocet*=x vynásobí obsah proměnné pocet číslem x pocet=pocet*x pocet/=x vydělí obsah proměnné pocet číslem x pocet=pocet/x
FORMÁTOVACÍ ZNAKY – ÚNIKOVÉ SEKVENCE
Tento text vypsal JavaScript 10+20=30 10-20=-10 10*20=200 10/20=0.5 CVIČENÍ 1 Vytvořte Java Script, kde do dvou proměnných vložíte hodnoty, se kterými provedete následující matematické operace. Viz výpis na obrazovce. Tento text vypsal JavaScript 10+20=30 10-20=-10 10*20=200 10/20=0.5
Tento text vypsal JavaScript 10+20=30 10-20=-10 10*20=200 10/20=0.5 CVIČENÍ 2 Vytvořte Java Script, kde do dvou proměnných vložíte hodnoty, se kterými provedete následující matematické operace. Viz výpis na obrazovce. Řešte pomocí vstupního okna. Proměnné zadáte z klávesnice. Tento text vypsal JavaScript 10+20=30 10-20=-10 10*20=200 10/20=0.5
CVIČENÍ 3 Vytvořte Java Script, kde do dvou proměnných vložíte hodnoty, se kterými provedete matematické operace z předcházejícího cvičení. Řešte pomocí vstupního okna. Proměnné zadáte z klávesnice. Výstup nebude na obrazovce, ale v informačním okně.
POLE Pole je možné chápat jako určitý specifický druh proměnné. Jinými slovy pole představují seskupení většího počtu hodnot takových proměnných, které mezi sebou navzájem velmi úzce souvisí. Jednou z hlavních výhod použití polí je jednoduchá manipulace s nimi a možnost relativního odkazování se na prvky, které toto pole tvoří. Pole je na rozdíl od proměnné potřeba na začátku skriptu povinně deklarovat. nazev_pole=new Array() nazev_pole=new Array(prvek1, prvek2,…prvek n)
Vybere den v týdnu podle zadaného čísla. POLE - PŘÍKLAD Vybere den v týdnu podle zadaného čísla.
Tři metody jak deklarovat pole DEKLARACE POLE Tři metody jak deklarovat pole
PŘÍSTUP K PRVKŮM POLE Výběr určité části pole
POČET PRVKŮ POLE
SEŘAZENÍ PRVKŮ POLE
POLE - CVIČENÍ Vytvořte podobný Java Script pro určení měsíce po zadání daného čísla od počátku roku.
DIALOGOVÁ OKNA - POZNÁMKA Pomocí dialogových oken vás může script upozorňovat, dávat vám na výběr, zkrátka můžete se scriptem komunikovat. Ukážeme si dva příklady se jménem autora článku a jeden se změnou barvy písma. PŘÍKLAD :
CVIČENÍ – PYTHAGOROVA VĚTA POTŘEBNÉ MATEMATICKÉ FUNKCE : DRUHÁ ODMOCNINA – Math.sqrt MOCNINA – Math.pow (x,y) - xy
ŘEŠENÍ
DIALOGOVÁ OKNA - POZNÁMKA PŘÍKLAD :
SHRNUTÍ confirm - vyvolá dotazník s možnostmi ano nebo ne if - vyvolá něco pouze pokud byly spněny podmínky předešlé události (u nás se vyvolá alert, pokud jste v dotazníku stiskli ano) (okno) - je hodnota příkazu if
End of Lecture Good Night. (c) 1999. Tralvex Yeap. All Rights Reserved