Marketingový mix – Propagace (komunikace) Střední škola, Bohumín, příspěvková organizace, Husova 283, Bohumín Marketingový mix – Propagace (komunikace) Marketing VY_32_INOVACE_13-51-CM Ing. Hana Cmielová, 2012
CZ.1.07./1.5.00/34.0473 - INTERAKTIVNĚ KE SVÉ BUDOUCNOSTI METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Propagace Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_13-51-CM Číslo šablony III/2 Autor Cmielová Hana, Ing. Studijní obory Dvouleté, tříleté nadstavbové obory Ročník 1., 2., 3. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Ekonomické předměty Téma Marketingový mix jako nástroj marketingu Očekávaný výstup Žák rozumí pojmu marketingový mix jako nástroj marketingu, žák chápe funkci propagace (komunikačního mixu), chápe rozdíly mezi nástroji komunikačního mixu Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s nejdůležitějšími částmi marketingového mixu Datum vytvoření Září 2012 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Marketingový mix, propagace(komunikace), nástroje komunikačního mixu, reklama Rozvíjené klíčové kompetence Komunikativní kompetence, kompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdroje Viz poslední snímek + archiv autora Ing. Hana Cmielová, 2012
Co je marketingový mix? je ucelený soubor nástrojů, které se vzájemně doplňují a ovlivňují. jinak nazváno také „čtyři P“, obsahuje 4 základní prvky: Výrobek (Product), Cena (Price), Propagace (Promotion), Distribuce (Placement). Ing. Hana Cmielová, 2012
Propagace (komunikace) je: forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, lze ji chápat jako cílenou komunikaci mezi firmou a zákazníkem (i potenciálním), směřování určitého sdělení zákazníkovi tak, aby výrobek byl správně nabízen. Ing. Hana Cmielová, 2012
Propagace jako nástroj: má za úkol informovat, přesvědčovat a ovlivňovat vnímání, postoje a chování zákazníků, principem je komunikovat zákazníkovi výhody nabízeného produktu, smyslem je větší podpora prodeje výrobku. Ing. Hana Cmielová, 2012
Formy propagace Rozeznáváme tyto základní formy propagace (komunikační mix): reklama podpora prodeje publicita (public relations) osobní prodej přímý marketing (direct marketing) Ing. Hana Cmielová, 2012
Reklama Je placená forma nepřímé neosobní prezentace (bez přímého kontaktu). Jedná se o masovou komunikaci (oslovení velké skupiny) se zákazníky prostřednictvím médií. Má povahu: mediální - k přenosu reklamního sdělení se využívají média, přímé reklamy – direct marketing, která je vyčleňována jako samostatný prvek. Ing. Hana Cmielová, 2012
Vlastnosti reklamy: měla by být pravdivá, což souvisí s dobrým jménem podniku, měla by být etická, reklamní sdělení by mělo obsahovat lehce zapamatovatelné slogany, aby si spotřebitel reklamu lehce vybavil. Ing. Hana Cmielová, 2012
Hlavními kritérii pro volbu určitého média jsou: náklady - jedním z nejdůležitějších kritérií, selektivita - schopnost média zasáhnout určitou geografickou oblast nebo segment zákazníků, proniknutí reklamy - procento lidí, kteří jsou přímo vystaveni působení reklamy, Ing. Hana Cmielová, 2012
Hlavními kritérii pro volbu určitého média jsou: pružnost média - jak rychle je možné provést v reklamě změny, úroveň média - jaká je jeho image v očích veřejnosti, frekvence - jak často v určitém časovém období je možné příslušným médiem reklamní sdělení přenášet. Ing. Hana Cmielová, 2012
ZDROJE INTERNET: http://www.ronge.cz/dokumenty/skripta_VS/M_4_marketing_a_marketingov e_dovednosti_I.pdf http://www.upol.cz/fileadmin/user_upload/knihovna/Skripta_FF/zaklady_m arketingu.pdf http://marketing.robertnemec.com/marketingovy-mix-rozbor/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Marketingov%C3%BD_mix http://cs.wikipedia.org/wiki/Marketingov%C3%A1_propagace http://www.robertnemec.com/public-relations-pr/ Odkazy ze dne 30. 09. 2012 Ing. Hana Cmielová, 2012