Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta managementu a ekonomiky Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta managementu a ekonomiky
Cíl příspěvku E-learn 2002 /2 Situační zpráva z FaME UTB o VLE • jaký máme cíl • pro koho • s kým, jak, kudy • odkud • pozadí • jaký máme cíl • pro koho • s kým, jak, kudy • odkud • pozadí
PozadíPozadí • leden 2000 (rok 0) program DIGITALIZACE • leden 2000 (rok 0) program DIGITALIZACE Vybudování fakultního (univerzitního) intranetu – podpora komunikace mezi všemi subjekty instituce na kvalitativně vyšší úrovni. • dílčí projekt Podpora výuky a studia informačními technologiemi – vytvoření virtuálního vzdělávacího prostředí. • dílčí projekt Podpora výuky a studia informačními technologiemi – vytvoření virtuálního vzdělávacího prostředí. E-learn 2002 /3
Cíl projektu VLE Vytvořit virtuální vzdělávací prostředí (pro koho) Vytvořit virtuální vzdělávací prostředí (pro koho) • kombinovaná forma studia • prezenční forma studia • celoživotní vzdělávání • komerční distanční kurzy • distanční MBA studijní program • kombinovaná forma studia • prezenční forma studia • celoživotní vzdělávání • komerční distanční kurzy • distanční MBA studijní program E-learn 2002 /4
Cesta k VLE VLE = WBL • platforma (LMS/CMS) • obsah VLE = WBL • platforma (LMS/CMS) • obsah • projektový tým • učitelé • vedení fakulty • projektový tým • učitelé • vedení fakulty E-learn 2002 /5 … LMS/CMS … obsah … podpora … LMS/CMS … obsah … podpora
Cesta k obsahu 1.vývojový tým expertů vytvoří obsah učitelé dodají podklady, odkazy, … nákladný postup, kvalitní výsledek 1.vývojový tým expertů vytvoří obsah učitelé dodají podklady, odkazy, … nákladný postup, kvalitní výsledek E-learn 2002 /6 2. učitelé sami vytvoří obsah vyškolení učitelů ECDL, CMS, pedagog webagog 2. učitelé sami vytvoří obsah vyškolení učitelů ECDL, CMS, pedagog webagog
ObsahObsah •základní informace o kurzu (karta předmětu) •studijní text (e-skripta) •shrnutí •kontrolní otázky •řešené příklady, otevřené příklady •odkazy •formální (technická) stránka •prezentace (ozvučené) •zadání písemných úkolů •testy •základní informace o kurzu (karta předmětu) •studijní text (e-skripta) •shrnutí •kontrolní otázky •řešené příklady, otevřené příklady •odkazy •formální (technická) stránka •prezentace (ozvučené) •zadání písemných úkolů •testy E-learn 2002 /7
Výchozí situace 10/ CD Skripta FaME 2000 (PDF - alternativní médium) e-prezentace (PPT) 10/ CD Skripta FaME 2000 (PDF - alternativní médium) e-prezentace (PPT) E-learn 2002 /8
Postupové kroky •přetavit CD skripta na e-skripta •školení učitelů •e-prezentace ozvučené •nákup LMS/CMS •pilotní kurzy pro kombinované studium (leden 2002) •přetavit CD skripta na e-skripta •školení učitelů •e-prezentace ozvučené •nákup LMS/CMS •pilotní kurzy pro kombinované studium (leden 2002) E-learn 2002 /9
Náměty na spolupráci •přetavit CD skripta na e-skripta výměna kurzů/modulů •přetavit CD skripta na e-skripta výměna kurzů/modulů E-learn 2002 /10 •školení učitelů společné semináře •školení učitelů společné semináře •nákup LMS/CMS výměna zkušeností •nákup LMS/CMS výměna zkušeností
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta managementu a ekonomiky Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta managementu a ekonomiky