TRENDY OBCHODU A NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ fakta o trhu a o spotřebitelích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2010 Ministerstvo financí září 2009.
Konec recese v ČR? David Marek listopad Přehled témat •Krátké ohlédnutí za dvěma recesemi v rychlém sledu •Jak je na tom česká ekonomika dnes •Pohled.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 2. POLOLETÍ - OTÁZKY
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Trendy finančních produktů ČLFA
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
1 Tisková konference ČLFA, 7. února 2013 Financování spotřebitelů v roce 2012 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Ú R O K O V Á N Í.
CO JE TO SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE?
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
František Cvengroš Situace a výhled ekonomiky ČR (podklad pro kulatý stůl k přípravě Národního programu reforem 2013) Ministerstvo financí ČESKÉ REPUBLIKY.
Adoptuj panenku a zachráníš dítě! Agáta 1 Ája 2.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_17_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.

Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
1 ČLFA se představuje ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  48 členů  cíle prosazovat prostředí vhodné pro finanční produkty (právní, ekonomické)
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. března 2014.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Proč slábne spotřeba domácností ? Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Pesimistický spotřebitel: světlo na konci tunelu 17. října 2012 Konferenční.
Pojmy a interpretace.
1 Ekonomický růst a trh práce (několik postřehů) František Cvengroš Smilovice, prosinec 2004.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Strategie značky a komunikace
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
VÝVOJ TRHU NEMOVITOSTÍ V BRNĚ
1 Aktuální vývoj nabídky na trhu práce Smilovice, František Cvengroš.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Česká ekonomika v prvním pololetí 2011: na prahu nového útlumu? Tisková konference.
Národní účty Implementace ESA 2010 Vladimír Kermiet
Transkript prezentace:

TRENDY OBCHODU A NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ fakta o trhu a o spotřebitelích Zdeněk Skála, INCOMA GfK fotka

EKONOMICKÉ PROSTŘEDÍ A VÝHLED 2014 VÝVOJ OBCHODU SPOTŘEBITELÉ A JEJICH EKONOMICKÝ POTENCIÁL NÁKUPNÍ A SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ

EKONOMICKÉ PROSTŘEDÍ A VÝHLED 2014

HDP HDP na obyvatele v PPS (standard kupní síly) - rok 2012 Index EU=100 ČR 2012: 79 Zdroj: Eurostat

HDP HDP – mezinárodní srovnání, meziroční růst, běžné ceny Source:CSO Source: Eurostat

Mezinárodní měnový fond -0,4 1,5 Raiffeisenbank -1,3 2,3 ČSOB HDP HDP: Odhadovaný vývoj ( predikce- odhadovaný meziroční nárůst/pokles)   2013 2014 Ministerstvo financí -1,0 1,3 Česká národní banka -0,9 2,1 Evropská komise 1,8 Mezinárodní měnový fond -0,4 1,5 Raiffeisenbank -1,3 2,3 ČSOB

OBCHOD

VÝVOJ MALOOBCHODNÍCH TRŽEB

VÝVOJ POČTU PRODEJEN ŘETĚZCŮ DO-IT-YOURSELF

EXPERTNÍ ODHAD TRŽNÍCH PODÍLŮ NA TRHU DO-IT-YOURSELF

SPOTŘEBITELÉ A JEJICH EKONOMICKÝ POTENCIÁL

NEZAMĚSTNANOST ČR: Podíl nezaměstnaných osob Zdroj: MPSV, podíl v % Podíl nezaměstnaných osob – mezinárodní srovnání (Harmonizovaná míra nezaměstnanosti) Zdroj: Eurostat

MZDY ČR: průměrná měsíční hrubá mzda, 3.čtvrtletí 2013 Praha je jako jediná nad úrovní průměrné mzdy Průměrná mzda ČR: 24 836 Kč Průměrná mzda Praha: 32 278Kč Průměrná mzda ostatní regiony: 22 710 Kč Zdroj: ČSÚ

MZDY ČR: vývoj mezd 2000-2012 ČR: čtvrtletní vývoj 2010-2013 meziroční nárůst (SOPR=100) Zdroj: ČSÚ ČR: čtvrtletní vývoj 2010-2013 meziroční nárůst (SOPR=100) Zdroj: ČSÚ

NEZAMĚSTNANOST ČR: Podíl nezaměstnaných osob, prosinec 2013

INDIKÁTOR DŮVĚRY SPOTŘEBITELŮ Zdroj: ČSÚ

MĚNÍ SE POTŘEBY DOMÁCNOSTÍ: VELIKOST DOMÁCNOSTI Zdroj: ČSÚ , SLBD 2011

DOMÁCNOSTI: demografické údaje Počet obyvatel ČR k 30.6. 2013: 10 512 922 Počet závislých dětí v domácnosti Složení domácností Velikost domácností Počet hospodařících domácností celkem: 4 375 000 Průměrný počet osob v domácnosti: 2,34 Průměrný počet závislých dětí 0,67 Zdroj: ČSÚ , SLBD 2011

VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ: MĚNÍ SE STRUKTURA VÝDAJŮ Struktura peněžních vydání domácností - vývoj 2006-2012 struktura v % Zdroj: ČSÚ, Statistika rodinných účtů

VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ Výdaje na konečnou spotřebu domácností podle účelu spotřeby - rok 2011 běžné ceny, struktura výdajů v %, Zdroj: ČSÚ, Eurosostat

VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ ZA OPRAVY A REKONSTRUKCI DOMOVA Zdroj: ČSÚ, Statistika rodinných účtů

VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ Struktura peněžních vydání domácností v roce 2012 podle postavení osoby v čele domácnosti, v % Zdroj: ČSÚ, Statistika rodinných účtů

NÁKUPNÍ A SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ

Nářadí, nástroje, železářství NÁKUPY KATEGORIÍ ZBOŽÍ V KAMENNÝCH PRODEJNÁCH Nářadí, nástroje, železářství

NÁKUPY KATEGORIÍ ZBOŽÍ V KAMENNÝCH PRODEJNÁCH Stavební materiály

NÁKUPY KATEGORIÍ ZBOŽÍ V KAMENNÝCH PRODEJNÁCH Sanitární technika

INTERNET A NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ Které z následujících typů výrobků jste nakupoval/a v posledních 6 měsících pro sebe nebo ostatní členy své domácnosti?

INTERNET A NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ Kde jste nakupoval/a kategorii (v posledních 6 měsících)?

INTERNET A NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ Jak důležité by mohly být následující faktory k tomu, aby vás přiměly více nakupovat na internetu v příštím roce?

INTERNET A NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ Jak důležité byly při nákupu pro vaše nákupní rozhodnutí následující faktory?

INTERNET A NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ Jakému způsobu platby dáváte obecně přednost při nákupu V KAMENNÉ PRODEJNĚ/ NA INTERNETU?

NOVÉ TRENDY V MÉDIÍCH POZORNOST a PAMĚŤ se stávají limitujícími zdroji DŮVĚRA a RELEVANCE se přesouvají jinam Nemám čas sledovat „reklamy“ Věřím jiným lidem, odborníkům, ne reklamě Brzo zapomenu, co jsem viděl (leták, TV) Řídím se informacemi, které mám v pravou chvíli dostupné Jsem ve stresu, hlavně rychle nakoupit Všude je něco napsaného, každý den Informace jsou pro mne zajímavé tehdy, když se můžu sám vyjadřovat (diskuse) Ze všeho čtu jen titulek Podívám se spíš na obrázek než text

„PO RUCE“ (v pravý čas na pravém místě POS NOVÉ TRENDY V MÉDIÍCH VERTIKÁLNÍ / AUTORITA HORIZONTÁLNÍ / SDÍLENÍ obal zboží mobilní www „PO RUCE“ (v pravý čas na pravém místě POS mobile apps leták „heureka“ billboard online fóra www banner blogy fb rádio „dTest“ TV virál wom „MIMO“ (vázané na „kanál“ ne situaci) noviny časopis padá klesá stagnuje roste

DĚKUJI ZA POZORNOST!