trasa D pražského metra

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bezpečnější a účinnější provoz jeřábů
Advertisements

Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
a Internetové dispečinky
TZ 21 – navrhování otopných soustav
Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
INTELIGENTNÍ BUDOVY Doc. Dr. Ing. Michail Šenovský VŠB – TUO, FBI
Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Regulace a měření doc.Ing.Karel Kabele,CSc.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
LZA Liniový zabezpečovač s automatickým vedením vlaků metra
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Strojírenství zaměření Automatizační a robotizační systémy
& KDO? PROČ? Studium Co po škole? PRÁCE VŠICHNI CHTĚJÍ PRAXI.
Distribuované ZOS kraje aneb příspěvek k úvahám o možnostech operačního řízení ZZS v rámci kraje MUDr. Ondřej Franěk, ZZS HMP – ÚSZS.
PODZEMNÍ STAVBY Kolektory Ústav geotechniky.
Nová dimenze Vaší archivace Nová dimenze Vaší archivace.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Dispečerské řízení pražského metra
Ochrana před škodami a prostoji
Charakteristické znaky MHD
Chytré sítě Smart grids.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
ČVUT V PRAZE Fakulta stavební Katedra TZB ČVUT V PRAZE Fakulta stavební Katedra TZB TZB20- Vytápění Regulace, automatizace a měření ve vytápění.
© Emotron AB Účinný a spolehlivý provoz Ventilátory Kompresory Dmychadla.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Optical Fibre Apparatus Kam kráčí české GEPON sítě Konference „Kam kráčí české bezdrátové sítě“ Sušice Věra Plodíková OFA s.r.o.
Modernizace záp. části ŽST.
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Elektrotechnika Stroje a zařízení
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
TZB21- Regulace otopných soustav
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
MODERNIZACE AUTOBUSŮ FORST Štěpán, ŠÍMA Radim, VEDRAL Lukáš
Plánování a organizace veřejné dopravy
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Tramvajová vozidla.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Proč pořídit monitoring vozidel ? Víte kde Vám stojí … ?
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Navigační systémy Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
Výuka oboru DE. O bor O bor Dopravní elektroinženýrství a autoelektronika Odborná zaměření: Automobilová elektronika Elektrická trakce Sdělovací a zabezpečovací.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Letecká technika pro záchranné práce v IZS CZ.1.06/3.4.00/ Projekt je spolufinancován z Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj v.
Ivanovické náměstí 3, Brno1 Ivanovické náměstí č. 3, BRNO Obchodní zástupce: Jiří Derganz.
STEMMANN-TECHNIK 1. NIS Non-Icing-System Preventivní systém proti namrzání troleje 2 NIS – účinný systém pro prevenci namrzání trolejových vedení při.
SIRIUS AC Počítač náprav s přenosovým systémem
Kompresní stanice Jirkov
Bezpečnost dat.
Navrhování tunelových staveb
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
PŘEVRATNÉ ŘEŠENÍ PRO VÝSTAVBU ROZSÁHLÝCH PŘÍSTUPOVÝCH SYSTÉMŮ
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
fonty, čitelnost barevných textů, zarovnání atd. bude upraveno
Školící a docházkový systém s monitoringem
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
ING. MARTIN AMBROŽ AŽD Praha s.r.o..
IKT UČEBNA 21.STOLETÍ - SINO ZEROclient
MONIKA DVOŘÁKOVÁ AŽD Praha s.r.o..
Transkript prezentace:

trasa D pražského metra Automatický systém metra pro Prahu 3. tisíciletí

Provozně technologické podmínky a údaje: Max. traťová rychlost Km/h 80 Min. provozní interval s 90 Min. technický interval na trati 75 Délka vlakové soupravy m 100 Standard obsazení vozu os/m2 2,6 Výška podlahy vozu mm 900 Údaje o provozu – úsek Depo Písnice – Náměstí Míru: Provozní délka km 10,6 Provozní interval s 180 Přepravní zatížení os/h 9 500 Dopravní nabídka 10 500 Cestovní rychlost km/h 38 Jízdní doba min 16 Počet souprav (inventárních) souprav 15 Přepravené osoby (odhad) osob / rok 45 mil.

Technologické vybavení schéma struktury

Co přináší nový systém cestujícím ? Komfort cestování: Automatický provoz vlaků bez řidiče nabízí větší plynulost jízdy a tím větší komfort cestování Průchozí vlakové jednotky nabízí více prostoru a lepší pohyb cestujících. Celý prostor je přehledný (odpadá kabina strojvedoucího) Plynulé přizpůsobení intervalu přepravní poptávce, minimalizuje přeplňování vlaků ve špičkách   Bezpečnost: Bezpečnostní stěna oddělující nástupiště a vlak zabraňuje pádu cestujících a předmětů pod vlak Hlásky SOS na nástupišti i ve vozech se spojením na dispečink dovolují cestujícímu okamžité spojení s dispečinkem v případě nouze Kamerový dohled na nástupišti i ve vozech zvyšuje bezpečnost cestujících a odrazuje nežádoucí individua (zloději, vandalové atp.) od jejich činnosti Uzavřený odbavovací systém (turnikety) zabraňuje vstupu do placeného prostoru metra bez zaplacení jízdného

bezpečnostní oddělovací stěna na nástupišti hláska SOS v nouzi vstupní a výstupní odbavovací linka s turnikety

Co přináší nového v technologickém vybavení ? Trakce: Vrchní odběr el. energie (pantograf a pevná trolej) umožňuje za určených podmínek vstup do kolejiště bez vypínání trakce (např. při nočních pracích a evakuaci). Otvírá možnost pokračování trasy do regionu po povrchu. Napájecí napětí 1500 V ss dovoluje snížit počet měníren el. trakce Méně kabelů a tím nároků na kabelové prostory a konstrukce   Provoz: Provoz vlaků na trase D bude bez obsluhy (bez strojvedoucích) v režimu UTO (Unattended Train Operation) dle ČSN EN 62267 – systém CBTC Moderní lehké vlakové soupravy s možností provozu delších nebo kratších vlaků, s možností průchodnosti jednotek mezi vozy. Online diagnostika vlakové soupravy s přenosem dat na dispečink pro vyšší spolehlivost vlaku Stanice: Optimalizace všech prostor stanice s důrazem na investiční a provozní náklady Materiálové a designové řešení prvků veřejné části stanice s ohledem na provozní údržbu a životnost

Příklady prvků trolejového vedení a vozů

Co přináší nového pro provozovatele (DP) ? Plně automatický provoz vlaků bez strojvedoucího (systém CBTC), roli „strojvedoucího“ přebírá řídící počítač v dispečinku. V soupravě může být pracovník provozovatele jako „průvodčí“ pro případ mimořádné události. Provoz souprav o více jednotkách umožňuje měnit kapacitu dle přepravní zátěže rozpojováním a spojováním souprav Automatický provoz vlaků v odstavné části depa včetně testování na zkušební trati. Provozní úspory: Menší nároky na počet trvalých pracovníků a tím i menší nároky na jejich zázemí. Technologické zařízení stanic a dopravního systému umožňuje dálkovou ovládání včetně diagnostiky poruch a jejich odstranění. V případě potřeby na místo zásahu dorazí mobilní údržbářská četa. Optimalizace všech prostor s důrazem na investiční a provozní náklady. Využití odpadního tepla pro vytápění prostor stanice. Materiálové a designové řešení prvků veřejné části stanice s ohledem na provozní údržbu a životnost. Dlažby, obklady i ostatní prvky stanice jsou voleny tak, aby vydržely každodenní provoz po celou dobu životnosti stanice. Případná výměna poškozených prvků musí být rychlá a levná.

Optimalizace prostorového uspořádání stanic cíl – očekávané úspory obestavěného prostoru

Technologie dopravního systému schéma struktury

(Communication–Based Train Control) Technologie CBTC (Communication–Based Train Control) Automatický řídicí a zabezpečovací systém založený (dnes běžně) na radiovém přenosu spojujícím vlaky metra s traťovým zařízením a centrálním dispečinkem a doplňkovým radiovým spojením s pracovními vlaky.

Parametry zabezpečovacího a řídícího systému CBTC: Spolehlivost a efektivita Menší počet fyzických součástí systému (návěstní signalizace atp.) – vysoký stupeň komputerizace Liniový (nepřetržitý) vysokokapacitní přenos dat mezi vozovou a traťovou částí – v případě nebezpečí rychlá odezva na vzniklou situaci „Pohyblivý“ blok oproti „pevnému“ u klasických systémů – dovoluje pružně zkracovat/prodlužovat interval v závislosti na poptávce Bezpečnost Monitoring všech zařízení a vlaků v reálném čase – možnost okamžitého zjištění problému Vždy zajištěna optimální vzdálenost mezi vlaky díky pohyblivému bloku Záloha klíčových i vedlejších částí systému redundancí při výpadku některé součástí Nenáročná a levnější údržba Diagnostika vlaků na dálku z centrálního dispečinku v reálném čase – rychlejší odezva Méně fyzických zařízení na trati – menší nároky na údržbu Méně kabeláže a datových vodičů Organizační oddělení vlastního provozu metra (tj. technologie uceleného dopravního systému) od dalšího technologického vybavení pro provoz stanic (vzduchotechnika, eskalátory apod.)

Příklady dispečerského pracoviště

Vybavení vozidla komunikačními prvky

Vybavení vozidla pro nouzové řízení

Firmy nabízející automatický systém: Ansaldo STS (princip RF) Alstom – systém URBALIS 300 (princip RF) Bombardier – systém CITYFLO 650 (princip RF) Invensys – systém SIRIUS (princip RF) Siemens – systém Trainguard MT (princip IL nebo RF) Thales – systém Seltrac (princip IL* nebo RF**) Ostatní: GE…   * IL – princip indukčních smyček v koleji ** RF – radiofrekvenční přenos Příklady systémů CBTC bez řidiče používaných ve světě: Paříž – linka 14 (Siemens) Barcelona – nově linka 9 a 10 (Siemens) Londýn – Docklands DLR Kodaň – linka M1aM2, připravovaná okružní linka (Ansaldo) Singapore – North East Line (Alstom) Detroit – APM (Thales) Seattle – Airport (Bombardier) Řím – připravovaná linka C (Ansaldo) Lausanne – linka M2 (Alstom) a další …

Děkujeme za pozornost !