VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.18 Anotace:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_410, 21. sada, Přírodověda
Advertisements

SAVCI.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.15 Anotace:
Lesní obratlovci – savci
Základní skupiny živočichů
Systém savců 3 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7,01 Anotace: Správně definuje probírané pojmy, seznamuje s počátky vzniku života. Vzdělávací oblast: Vznik života na Zemi Autor:
Savci - opakování.
SAVCI - shrnutí Mgr. Helena Tlapáková.
Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.08 Anotace: Vysvětluje základní rozdíly, seřazuje jednotlivé zástupce. Vzdělávací oblast: Členovci – popis těla, zástupci Autor:
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Řád: ptakořitní Řád: vačnatci
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
SAVCI - charakteristika
Číslo v digitálním archivu školy
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.16 Anotace: Vzdělávací oblast: Ptáci – brodiví
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.10 Anotace: Prezentace zařazuje hmyz do oblastí, odpoví na otázky, řeší úlohy. Charakterizuje hmyz s proměnou nedokonalou. Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Vypracovala Martina Šanderová
Kytovci (Cetacea).
1. Přírodopis 7.ročník Plazi - ještěři.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.06 Anotace: Vzdělávací oblast: Mnohobuněční živočichové – bezobratlí - žahavci Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný.
VY_32_INOVACE_17_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany CZ.1.07/1.4.00/
VY III/2_Inovace_06_ Savci
Třída: Savci - Mammalia
Zjednodušený přehled třídy savců
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_Př – ž 6., 7.20 Anotace: Prezentace charakterizuje rozdíly mezi sudokopytníky a lichokopytníky. Podle obrázků popisuje jednotlivé zástupce.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.12 Anotace:
Systém savců 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se společnými znaky třídy savců,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 1.část Brainstorming -napiš vše, co tě.
Savci 1 VEJCORODÍ A ŽIVORODÍ Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Vejcorodí, vačnatí ČÍSLO.
SAVCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Šablona : V/2 Sada: 1/23 Ověření ve výuce: Třída: 7 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VEJCORODÍ VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.05 © Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
SAVCI (Mammalia).
Živorodí Placentálové.
VY_32_ INOVACE_ 06_ PŘÍRODOVĚDA 5
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
20 savci - opakování VY_32_INOVACE_20
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Obratlovci Autor: Mgr. Iva Hirschová
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
SAVCI - charakteristika
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘÍRODOPIS
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.18 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – vejcorodí, vačnatci, hmyzožravci, letouni Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje základní systematické skupiny savců, seznámí se s živočichy žijícími na našem území a ve světě. Druh učebního materiálu: DUM Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : sedmý ročník základní školy

SAVCI Mláďata sají po narození mateřské mléko Rozmanitá skupina – přizpůsobení se prostředí (velikost, tvar těla, zbarvení, kvalita srsti,…) Mláďata sají po narození mateřské mléko Žijí ve vzduchu, ve vodě i na pevnině ve světe 5 500 druhů Jsou osrstění, dospělí i mláďata (kromě kýtovců) Teplokrevní (36 – 40°C teplota těla) Oddělené pohlaví Vysoká pohybová aktivita Jsou vejcorodí a živorodí Různá velikost těla (plejtvák obrovský 30m a 150 tun, bělozubka nejmenší 4 cm a 2 gramy) Rozdělení: Vejcorodí, Vačnatci, Hmyzožravci, Letouni

kladou vejce mláďata olizují mateřské mléko Vejcorodí kladou vejce mláďata olizují mateřské mléko Ptakopysk podivný Ježura

vývoj mláďat je většinou dokončen ve vaku Vačnatci vývoj mláďat je většinou dokončen ve vaku Klokan rudý Koala

živí se převážně hmyzem Hmyzožravci živí se převážně hmyzem Ježek západní Krtek obecný Známe i Ježka východního, vyjmenujte rozdíly………..

přední končetiny přeměněny v křídla Letouni přední končetiny přeměněny v křídla Kaloň plavý Netopýr velký

TEST Proč řadíme řád vačnatců k méně dokonalým savcům? Napiš nejméně tři znaky savců: Který živočich využívá echolokaci, k čemu echolokace slouží? Srst savců má několik druhů chlupů. Vyjmenujte je. Savci mají 4 kožní žlázy. Vyjmenuje je a k čemu slouží.

1) Největší savec žijící v moje je Kdo? 2) Savci mají stálou tělesnou teplotu, tedy Jsou? 3) Mezi primáty patří i příbuzní člověku Kdo?

P L E J T V Á K O R N Í I C

4) Zvuky vydávané opicemi v tlupě slouží k Čemu? 5) Největší žlázou u savců je Jaká? 6) Mezi savce co nemají srst Patří?

P L E J T V Á K O R N Í I C D Z U M É Č Ž A Y

7) Savci kteří aktivně létají Jsou? 8) Savci dospělí i mláďata mají Co?

P L E J T V Á K O R N Í I C D Z U M É Č Ž A Y S