Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Slovní úlohy O pohybu 2.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
C) Slovní úlohy o pohybu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity III/2 inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AutorMarek Čáp Číslo materiáluVY_32_INOVACE_FYZ_1S_CP_24_09 NázevÚLOHY O POHYBU 2 Druh učebního materiáluPREZENTACE PředmětFYZIKA RočníkPRVNÍ Tématický celekKINEMATIKA AnotaceRozbor úlohy o pohybu typu „proti sobě“, 2 řešené úlohy na výpočet času a dráhy, 2 úlohy k procvičení. Metodický pokynPrezentace slouží k výkladu nové látky. Lze ji použít i v matematice pro procvičení řešení 2 rovnice o 2 neznámých. 40 minut. Klíčová slovaDráha vyjádřená pomocí rychlosti a neznámého času. Zápis. Převody. Výpočet. Očekávaný výstupŽák umí zapsat úlohu o pohybu typu „proti sobě“, vyjádřit úlohu rovnicí a dopočítat. Datum vytvoření

FYZIKA

Z Prahy vyjel po dálnici nákladní automobil rychlostí 80 km.h -1. Za 45 minut vyjel z Brna proti němu osobní automobil rychlostí 130 km.h -1. Vzdálenost z Prahy do Brna je 194 km. Za jakou dobu a v jaké vzdálenosti od Prahy se obě vozidla setkají? Úloha 1:

Zápis: Nákladní automobil v 1 = 80 km.h -1 Osobní automobil v 2 = 130 km.h -1

Úloha 1: Zápis: Nákladní automobil v 1 = 80 km.h -1 t 1 = x h Osobní automobil v 2 = 130 km.h -1 t 2 = (x – 0,75) h

Úloha 1: Zápis: Nákladní automobil v 1 = 80 km.h -1 t 1 = x h s 1 = 80x Osobní automobil v 2 = 130 km.h -1 t 2 = (x – 0,75) h s 2 = 130(x – 0,75)

Úloha 1: Výpočet:

Úloha 1: Výpočet:

Úloha 1: Výpočet:

Úloha 1: Výpočet:

Úloha 1: Výpočet:

Úloha 1: Výpočet:

Úloha 1: Výpočet:

Úloha 1: Výpočet:

Úloha 1: Výpočet: Osobní automobil bude míjet nákladní za 37 min své jízdy ve vzdálenosti 111 km.

Jenda bydlí 7 km od Jany. Zatelefonovali si a domluvili se, že si pojedou na kole naproti. Jenda vyjel hned rychlostí 20 km.h -1. Jana vyjela o 12 minut později rychlostí 14 km.h -1. Jak dlouho pojede na kole Jenda a jak dlouho Jana? Úloha 2:

Zápis: Jenda v 1 = 20 km.h -1 Jana v 2 = 14 km.h -1

Úloha 2: Zápis: Jenda v 1 = 20 km.h -1 t 1 = x h Jana v 2 = 14 km.h -1 t 2 = (x – 0,2) h

Úloha 2: Zápis: Jenda v 1 = 20 km.h -1 t 1 = x h s 1 = 20x Jana v 2 = 14 km.h -1 t 2 = (x – 0,2) h s 2 = 14(x – 0,2)

Úloha 2: Výpočet:

Úloha 2: Výpočet:

Úloha 2: Výpočet:

Úloha 2: Výpočet:

Úloha 2: Výpočet:

Úloha 2: Výpočet: Jenda pojede na kole 17 minut, Jana 5 minut.

FYZIKA V 8:00 vyjel z Bratislavy rychlík Tatry do Popradu vzdáleného 340 kilometrů. V 8:30 vyjel z Popradu rychlík Dunaj do Bratislavy. Rychlík Tatry jel průměrnou rychlostí 80 km.h -1, Dunaj jel průměrnou rychlostí 90 km.h -1. Jak daleko od Popradu se vlaky setkají? Úloha 3:

FYZIKA V 8:00 vyjel z Bratislavy rychlík Tatry do Popradu vzdáleného 340 kilometrů. V 8:30 vyjel z Popradu rychlík Dunaj do Bratislavy. Rychlík Tatry jel průměrnou rychlostí 80 km.h -1, Dunaj jel průměrnou rychlostí 90 km.h -1. Jak daleko od Popradu se vlaky setkají? Úloha 3: Vlaky se setkají 159 km od Popradu.

FYZIKA Úloha 4: Traktor a motocykl vyjedou proti sobě po přímé silnici, motocykl o půl hodiny později. Počáteční vzájemná vzdálenost vozidel je 45 km, obě vozidla jedou stálou rychlostí. Rychlost traktoru je 36 km.h -1, rychlost motocyklu je 72 km.h -1. Za jakou dobu od startu a v jaké vzdálenosti od počáteční polohy traktoru se obě vozidla míjejí?

FYZIKA Úloha 4: Obě vozidla se míjejí za 45 min jízdy traktoru ve vzdálenosti 27 km. Traktor a motocykl vyjedou proti sobě po přímé silnici, motocykl o půl hodiny později. Počáteční vzájemná vzdálenost vozidel je 45 km, obě vozidla jedou stálou rychlostí. Rychlost traktoru je 36 km.h -1, rychlost motocyklu je 72 km.h -1. Za jakou dobu od startu a v jaké vzdálenosti od počáteční polohy traktoru se obě vozidla míjejí?

Zdroje: Úlohy 1 a 2: vlastní tvorba autora Úloha 3: Burjan,V. Matematika základní školy v testech. Bratislava: EXAM, ISBN X. s. 53 úloha 162 Úloha 4: Bednařík, M. Fyzika pro gymnázia – Mechanika. 2. vyd. Praha: Prometheus, ISBN s. 44, úloha 5