BIO – výzkumná zpráva listopad 2008. Agenda •Cíle výzkumu •Technické parametry výzkumu •Hlavní zjištění – biopotraviny •Hlavní zjištění – komunikační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopady oslabení kurzu na ceny potravin a české zemědělství Mojmír Hampl Viceguvernér ČNB Žofínské fórum na téma „České zemědělství“ 10. března 2014.
Advertisements

Sexuální zneužívání v České republice: Výsledky národního výzkumu
Farmářské trhy v Praze a jejich zákazníci
Zlínský a Olomoucký kraj
Bleskový výzkum SC&C pro Českou televizi
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Zpráva o stavu zemědělství. Stav zemědělství  Podíl ekologicky obhospodařované plochy na celkové výměře zemědělské půdy byl k cca 7,2%. 
Měření úrovně finanční gramotnosti dospělých
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů výrobku Prostenal.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
Moravskoslezský kraj, Ostrava – Jak dál?. Počet obyvatel Moravskoslezský kraj – dnes (2010) – tis. obyvatel - pokles za posledních 20 let o 40 tis.!
KONOPNÉ PRODUKTY V ČR užívání, produkce, trh a metodika poradenství pro uživatele Pešek R., Mravčík V. Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
NÁZORY OBYVATEL MĚSTA ZNOJMA NA REGULOVANÉ NÁJEMNÉ A PRODEJ MĚSTSKÝCH BYTŮ Říjen NÁZORY OBYVATEL MĚSTA ZNOJMA NA REGULOVANÉ NÁJEMNÉ A PRODEJ MĚSTSKÝCH.
SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001: člen ESOMAR Praha 19. srpna 2011.
Výsledky šetření agentury STEM mezi prodejci tabákových výrobků, výsledky kontrolních nákupů Aliance Zákon 18 Únor 2009.
SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001: člen ESOMAR Praha 19. srpna 2011.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Pardubický kraj Ing. Jarmila Halouzková
EKOLOGICKÉ ZEMĚDĚLSTVÍ A BIOPOTRAVINY
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením.
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
IBRS s.r.o., Prague 10, Dubečská 8, strana 1 Desk research – fertility rate Eurostat / 2006 Fertilita - průměrný počet živě narozených dětí, které.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Biopotraviny ve školním stravování
PaedDr.Pavla Kelnarová ZŠ Valašská Bystřice
Výsledky výzkumu mezi obyvateli MČ Praha 2 a návštěvníky Riegrových sadů „Soužití pejskařů a nepejskařů v parcích na území Prahy 2“ 28. června 2011 / Prezentace.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Standard Eurobarometer 72 / Podzim 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 72 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Podzim 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
Standard Eurobarometer 71 / Spring 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 71 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Jaro 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
Unie malých a středních podniků ČR Hospodářská komora ČR Přijetí eura v České republice Názor podnikatelů.
Bio není jenom zrní.
1 VŠFS KSM MEI Společný rozpočet EU Společný rozpočet EU Osnova: 1. Obecná charakteristika společného rozpočtu EU 2. Příjmy společného rozpočtu.
Standard Eurobarometer 67 / Spring 2007 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 67.2 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Jaro 2007 ZVEŘEJNĚNÍ.
Znalost a hodnocení ekologických nadací (Slovenská republika)
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Užívání tabákových výrobků v dospělé české populaci (15 let a více) Výsledky studie GATS WHO/CDC 2012 MUDr. Hana Sovinová, PhDr. Ladislav Csémy Státní.
Informovanost o fondech EU Únor Background a cíle projektu MMR spustilo novou kampaň na čerpání prostředků z fondů EU v období Hlavním.
 Biopotraviny pocházejí z ekologického zemědělství.  Při jejich pěstování, produkci a výrobě je zakázáno používat chemické látky.  Geneticky modifikované.
Hasiči a veřejnost Tisková konference 24. července 2008.
České Budějovice, červen 2016
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
Hospodaření obcí v roce 2016
BIO – výzkumná zpráva listopad 2008.
Potenciál BIO potravin na českém trhu
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Bleskový výzkum SC&C pro Českou televizi
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
Regionální potraviny a výrobky
Dopady oslabení kurzu na ceny potravin a české zemědělství
Co říká česká veřejnost?
leden 2010 ZNAČKY Z PORTFOLIA VINAŘSKÉHO FONDU POHLEDEM OBYVATEL ČR
Zdravotnictví očima pacientů
Transkript prezentace:

BIO – výzkumná zpráva listopad 2008

Agenda •Cíle výzkumu •Technické parametry výzkumu •Hlavní zjištění – biopotraviny •Hlavní zjištění – komunikační kampaň •Biopotraviny – znalost a porozumění •Spotřeba biopotravin •Názory na budoucnost pěstování biopotravin •Efektivita a hodnocení kampaně

Cíle výzkumu •Ověřit povědomí české veřejnosti o ekologickém zemědělství, biopotravinách, značkách biopotravin. •Výzkum měl (podle možností) navázat na starší šetření k téže problematice. •Hlavní cíl: ověřit účinnost první fáze komunikační kampaně (jejímž cílem bylo zvýšit povědomí o ekologickém zemědělství a posílit znalost značek biopotravin).

Technické parametry výzkumu •Cílová skupina: věk let, obyvatelé měst nad 50 tis. obyv., vzdělání středoškolské a vyšší, ČMPO 15 tis. Kč a výše nebo ČMPD 20 tis. Kč a výše •Metodologie: kvótní výběr; kvóty – pohlaví,věk, region, velikost obce •Dotazování: CAPI face-to-face •Počet respondentů: 504 osob •Sběr dat: –

Hlavní zjištění - biopotraviny •Biopotraviny jsou v české veřejnosti dobře známy. Česká veřejnost ztotožňuje biopotraviny se zemědělskými (rostlinnými) produkty pěstovanými „bez chemie“. Produkty biochovů zemědělských zvířat ale nejsou do kategorie biopotravin spontánně zařazovány. •Biopotraviny kupuje nanejvýš třetina z celku reprezentovaného cílovou skupinou výzkumu. Ve srovnání s celkovou spotřebou potravin v domácnostech je objem spotřeby biopotravin nevelký. •Hlavní překážkou nákupu biopotravin je jejich cena. Ve srovnání s rokem 2006 se význam tohoto faktoru zvýšil, zatímco ustoupil význam (ne)informovanosti. Významná část dotázaných také biopotravinám nepřikládá význam, nezajímá se o ně – a proto je nekupuje.

Hlavní zjištění - biopotraviny •Pěstování biopotraviny je považováno za trend, který zůstane v českém zemědělství menšinovým. Názory na biozemědělství jsou ovšem neustálené.

Hlavní zjištění – komunikační kampaň •Značka „Produkty ekologického zemědělství“ je dobře známa, ale jen mezi osobami, které se o biopotraviny tak či onak zajímají. V celku dotázaných zná tuto značku zhruba třetina. Znalost bio značky Evropské unie je slabá; celkově ji zná necelá pětina dotázaných. •Zhruba třetina respondentů zaznamenala komunikační kampaň. •Komunikační kampaň je respondenty cílové skupiny velmi dobře hodnocena.

Biopotraviny – znalost a porozumění •Existence biopotravin je české veřejnosti dobře známa. Biopotraviny jsou považovány za zdravější, než potraviny pěstované obvyklými postupy. •Veřejnost za biopotraviny považuje takové potraviny, které byly vypěstovány bez použití chemických prostředků. •Bioochovy nejsou s biopotravinami spontánně spojovány.

„Spontánní definice“ biopotravin zdůrazňuje zřeknutí se chemických přípravků při jejich pěstování.

Biopotraviny jsou v ČR všeobecně známy. Ne, nevím o nich – 8 %

Biopotraviny jsou považovány za zdravější než běžné potraviny.

Naprostá většina dotázaných ví o místech prodeje biopotravin. Znalost míst produkce biopotravin je marginální. Ne, nevím – 26 % Ano, vím – 15 % Ne, nevím – 85 %

Spotřeba biopotravin •Více než třetina respondentů uvádí, že kupují biopotraviny. Skutečná spotřeba bude zřejmě o něco nižší. •Soudě z údajů o útratě, tvoří biopotraviny jen okrajovou část nákupu potravin. •Nejčastěji nakupovaným druhem biopotravin jsou mléčné výrobky; týž výsledek ukázal již výzkum z roku •Neinformovanost a nezájem o informace byly hlavním důvodem nezájmu o nákup biopotravin v minulosti. •V současnosti je hlavním důvodem nezájmu o biopotraviny jejich vyšší cena. •Nedůvěra nikdy nebyla významným důvodem nezájmu o nákup biopotravin.

Mezi osobami, které vědí o biopotravinách, je kupuje zhruba 40 %. 39 % z celku dotázaných kupuje biopotraviny

Jednoznačně dominuje nákup mléčných bio výrobků.

Srovnání s výzkumem konaným roku 2006 (GfK pro Ministerstvo zemědělství ČR) naznačuje změnu struktury spotřeby biopotravin – zvyšuje se podíl výrobků s nižším stupněm zpracování.

Jen asi třetina spotřebitelů biopotravin je kupuje alespoň jednou týdně.

V celkové útratě za potraviny má úhrada za biopotraviny jen okrajové místo.

Hlavním důvodem nezájmu o biopotraviny je jejich vysoká cena. Nedůvěra v přednosti biopotravin není důvodem nezájmu o ně.

V roce 2006 byla hlavním důvodem nezájmu o biopotraviny neinformovanost a nezájem o informace.

Vyšší cena oproti běžným potravinám je hlavním deklarovaným důvodem nezájmu o biopotraviny. Okruh důvodů „obecného nezájmu“ je ale v souhrnu podobně významný.

Názory na budoucnost pěstování biopotravin •Pro většinu dotázaných je pěstování biopotravin trendem, který bude doplňovat „chemizovanou“ zemědělskou velkovýrobu, ale zůstane v menšině. •Názory na budoucnost pěstování biopotravin jsou zatím spíše neujasněné.

Mírně převažuje mínění, že pěstování biopotravin zůstane okrajovou nebo dokonce jen přechodnou záležitostí.

Pěstování biopotravin je jen přechodná móda. SouhlasímNesouhlasím Pravidla pro pěstování biopotravin budou postupně přejímat i běžní zemědělci. Souhlasím 13 %37 % Nesouhlasím 27 %23 % Názory na budoucnost pěstování biopotravin spíše mělké a neukotvené. Jsou přesvědčeni o pěstování biopotravin jako perspektivním trendu Jsou přesvědčeni, že pěstování biopotravin je přechodná záležitost

Převažuje neujasněný, váhavý nebo pesimistický názor na budoucnost pěstování biopotravin. optimisté – 37 %tápající – 36 %pesimisté – 27 %

Výrazně převažuje názor, že užívání chemických prostředků je v českém zemědělství nezbytností.

Mírně převažuje názor, že biozemědělství není ekonomicky výhodné.

Efektivita a hodnocení kampaně •Mezi osobami, které se alespoň trochu zajímají o téma biopotravin, naprostá většina zná národní značku „Produkty ekologického zemědělství“. Znalost bio značky EU je i v tomto prostředí slabší. •Printovou nebo outdoorovou kampaň zaznamenala asi třetina respondentů reprezentujících cílovou skupinu. •Asi dvě třetiny respondentů příznivě hodnotí kreativitu kampaně. •Mírně nadpoloviční většina respondentů nesouhlasí s tím, aby kampaně na podporu biopotravin byly financovány ministerstvem zemědělství.

Necelá polovina respondentů soudí, že zná alespoň nějaké značky biopotravin. Ne- 55 %

Pro naprostou většinu respondentů, kteří deklarují znalost značek biopotravin, je takovou značkou národní značka „Produkty ekologického zemědělství“. Znalost BIO značky Evropské unie je mnohem slabší. zná 16 % z celku dotázaných zná 38 % z celku dotázaných

Národní značku „Produkty ekologického zemědělství“ zná (podpořeně) nadpoloviční většina dotázaných. Bio značku Evropské unie zná (podpořeně) zhruba čtvrtina dotázaných.

Ne – 73 %

Ne – 80 %

Zhruba třetina respondentů zaznamenala kampaň.

Hodnocení kreativity kampaně je velmi příznivé.