Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kulturální studia: program kursu
Advertisements

KOUS Vysočina, o.s. KOUS je zkratka pro Koordinační uskupení nestátních neziskových organizací, které působí v kraji Vysočina.
Iluze a realita virtuálních přátelství klíč k sociálním problémům PhDr. Vojtěch Bednář
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Ústav pedagogických věd FF MU
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Etnicita a rasa KSS/S2SŠO ZS 07.
Přijímací řízení 2006/20007 Obor: Studium humanitní vzdělanosti.
Multikulturní vzdělávání v rámci NNO
OBLAST 1: KOOPERACE VE VÝZKUMU A VÝVOJI Marek Junek Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA SV. CYRILA A METODĚJE.
Teorie masové komunikace
Auditoriální přístup: etnografie publik
funkce médií ve společnosti moc médií
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
Jak se stát dobrým právníkem?
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
TV042, TV110/ Masová komunikace
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Sociologie zpravodajství. Perspektivy zkoumání zpravodajství podle Michaela Schudsona sociologická kritické politické ekonomie kulturálních studií.
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Média a role čtenáře: kulturální studia
ÚKOL č. 3: Proveďte elementární sémiotickou analýzu libovolného masmediálního komunikátu. Soustřeďte se především na mechanismus dvoustupňového označování.
Průřezová témata.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Gender problematika Nejprve zmíním motivaci tohoto výzkumu,
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Naučíme vás komunikovat ?!
Masmédia.
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
Jitka Bláhová, Univerzita Hradec Králové
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE. Vymezení pojmu komunikace Nejen řeč, nýbrž všechno chování je komunikací – a každá komunikace ovlivňuje chování (Watzlavik 1969).
Vybrané statistické údaje, zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
Fakulta informatiky Masarykova univerzita Brno. Fakulta informatiky MU Brno Brno – univerzitní město Masarykova univerzita – druhá největší univerzita.
Pojetí sociálněvědního výzkumu
Fakulta informatiky MU Brno
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Mezinárodní migrace a nelegální pracovní aktivity migrantů v Česku v širším evropském kontextu Projekt pro MPSV ČR: Program: „Moderní společnost a její.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta.
Terénní sociální práce s uživateli drog v sociálně vyloučených lokalitách JAKUB ČERNÝ ROMAN HLOUŠEK.
VLÁDNÍ STRATEGIE PRO ROVNOST ŽEN A MUŽŮ V ČR NA LÉTA Radan Šafařík Oddělení rovnosti žen a mužů, Sekce pro lidská práva Úřad vlády ČR.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je.
Co je to feminismus? z lat. Femina = žena název pro komplex filosofií, sociálních teorií, politických hnutí a ideologií, jejichž cílem je výzkum a potírání.
Vybrané kapitoly z kulturálních studií PhDr. Irena Reifová, Ph.D. LS 2015/2016.
P REZENTACE OBORU SOCIOLOGIE P REZENTACE OBORU SOCIOLOGIE P H D R. R OMAN V IDO, P H.D. Den otevřených dveří 22. – 23. ledna 2016 Fakulta.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Setkání s řešiteli pro veřejnou zakázku
MÉDIA A KOMUNIKACE.
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
Václav Bělohradský * Praha.
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Úvod do kvalitativního výzkumu
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
Kyvadlo kulturálních studií
Přírodovědecká fakulta UJEP
ADÉLA JANÁČOVÁ  Internet je obrovskou studnou informací  Komunikace.
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
4. základní teoretické přístupy v sociologii
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat

• Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete vědět, jak média fungují, jak na nás působí a proč/zda mají takovou moc? • Zajímá vás, jak opravdu funguje komunikace mezi lidmi?

• Chcete se za „domácí úkol“ dívat na seriály a analyzovat je s pomocí různých teoretických přístupů, abyste zjistili, co nám popkultura říká o naší době a nás samých? • Chcete vědět, jak média komunikují se svými čtenáři/posluchači/diváky? A jestli a jak to jde i naopak? • Zajímá vás, jaké specifické problémy řeší interkulturní a institucionální komunikace? • Zajímá Vás, jak obstojí „velké“ teorie jako nástroj analýzy produktů „pokleslé“ kultury? • Chcete zjistit, proč jsou v médiích ženy a muži zobrazováni tak, jak jsou? • Chcete proniknout do tajů umělecké komunikace různých forem?

Přihlaste se na navazující magisterské studium na naše obory KULTURÁLNÍ STUDIA MEDIÁLNÍ STUDIA KOMUNIKAČNÍ STUDIA na Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci

Centrálními problémy KULTURÁLNÍCH STUDIÍ jsou (POP)KULTURA – MOC – IDENTITA – DIFERENCE asimilace a integrace  diference a identita  diskurs dominance  etnicita  Evropa  gender  globalizace ideologie a moc  komiks  konstrukce identity kultura vysoká vs. nízká  multikulturalismus nacionalismus  příroda vs. kultura  queer rasa a rasismus  reality show  sexualita soap opera  spotřební kultura

Centrálními problémy MEDIÁLNÍCH STUDIÍ jsou MÉDIA – MEDIÁLNÍ REALITA – PUBLIKUM aktivní divák  blogosféra  digitalizace  diskurs eskapismus  infotainment  interpretace kyberkultura  mediální realita  mediální stereotypy mediální výzkumy  morální panika  mýtus nová média  objektivita  peoplemeter preferované čtení  publika  realita vs. fikce televize  seriály  veřejné mínění  zpravodajství

Centrálními problémy KOMUNIKAČNÍCH STUDIÍ jsou KOMUNIKACE – INTERAKCE – SPOLEČNOST analýza  (de)kódování  gesta  chat implicitní čtenář  interkulturní komunikace internet  interpretace  jazyk  jednání komunikační strategie  konotace  kooperace manipulace  metafora  mimika  pragmatika proxemický tanec  rituály  sdílení  sémiotika sociální sítě  spam  symboly  texty a kontexty

Více informací o oborech a přijímacích zkouškách najdete na Těšíme se na vás!