DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE – LABORATORNÍ CVIČENÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_54_MS_Word_ III. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Advertisements

Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Chcete svým známým ukázat fotky z poslední dovolené? Aplikace PowerPoint Vám umožní vytvořit fotoalbum s vybranými snímky.
Výpočetní technika Akademický rok 2013/2014 Letní semestr Novák Petr
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Microsoft Office PowerPoint
MS Office PowerPoint 2007 Ing. Jaroslav Parma.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.18/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
PowerPoint II. Miroslav Lorenc.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
PowerPoint. PowerPoint Co je to PowerPoint? Program PowerPoint slouží k tvorbě prezentace. Pracuje se zde s tzv. snímky. Každý snímek tvoří jednu obrazovku.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Cvičení Podle předlohy vytvoř tabulku pro přehled známek.
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
Anotace Žák se seznámí s prostředím aplikace MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Orientuje se v prostředí aplikace MS Word Speciální.
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Oběhová soustava – prověrka 3. VY_52_INOVACE_28 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
INFORMATIKA 8 Videosekvence, webkamera III2 – I8- 20.
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Oběhová soustava – námaha a tepová frekvence VY_52_INOVACE_30 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Počítačová grafika iPad – aplikace Poznámky VY_32_INOVACE_17 Sada 26 Základní.
Microsoft Powerpoint Microsoft Word.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Powerpoint 2010 Powerpoint - export prezentace do videoformátu VY_32_INOVACE_20.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Moderní učitel.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Počítačová grafika iPad – gesta VY_32_INOVACE_08 Sada 26 Základní škola.
Power Point– popis prostředí
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.4 (Videosekvence)
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Počítačová grafika iPad – aplikace Color Drops VY_32_INOVACE_20 Sada 26.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Počítačová grafika iPad – aplikace Stopwatsch VY_32_INOVACE_19 Sada 26.
INFORMATIKA 7 Velikost a styl písma III2 - I7- 15.
Přechody a animace VY_32_INOVACE_7C21. Pravidlo Důležitý je obsah prezentace, přechody a animace mají být příjemným, nikoliv rušivým doplňkem! Nekombinovat.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – zobrazení dalšího.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Základní ovládání a nastavení počítače Ovládací panely – nastavení stopy.
INFORMATIKA 7 Odstavec V. III2 - I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – zobrazení názvu.
Office I. Miroslav Lorenc.
INFORMATIKA 8 MS Excel III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika, respektive.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Základní ovládání a nastavení počítače Ovládací panely – nastavení myši.
INFORMATIKA 9 MS Excel I. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Počítačová grafika iPad – tlačítko Home VY_32_INOVACE_05 Sada 26 Základní.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie MS Word 2010 Word - vložení obrázku VY_32_INOVACE_16 Sada 10 Základní škola.
Prezentační manažery (PM), prezentace pojmy VY_32_INOVACE_7C11.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
INFORMATIKA 9 MS Excel IV. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – nastavení malých.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Základní ovládání a nastavení počítače Ovládací panely – nastavení rychlosti.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Windows 7 – nastavení spořiče.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_033.ICT.34 Tvorba webových stránek – MS Visual Studio.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_08 Informatika - MS Excel – MIN, MAX Autor: Pavlína.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 3. ročník oboru.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Informatika – Úvod do MS Powerpoint. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Informační a komunikační technologie
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
vložení – obrázek – (vyhledat logo) – vložit
Informační a komunikační technologie
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Office 365 & Office 2016 Jak na powerpoint.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE – LABORATORNÍ CVIČENÍ

ZÁKLADNÍ PRAVIDLA Experiment musí být předem dobře vysvětlen (žák nesmí tápat). Každá pracovní skupina má k dispozici PC – notebook. Jsou spuštěny současně dvě aplikace: DataStudio a PowerPoint 2010 pro jednoduchý přenos dat (vložení snímku obrazovky). Žáci před samostatným měřením jsou podrobně seznámeni se základními funkcemi DataStudia. Provádí se nácvik na jednoduchých senzorech a přenášení dat do PowerPointu. Pro žáky, kteří začínají s Pascem pracovat prvně, používáme vzorovou šablonu v PowerPointu, kde jsou názorné ukázky postupu celého experimentu. Senzory k měření mají žáci jako foto zprvu přímo v šabloně, postupně si je fotí a vkládají samostatně jako pracovní skupina. Výsledky měření a závěry zpracovávají a současně můžou přikládat svou fotodokumentaci. Na základě měření, které mají zadané, samostatně připravují s daným senzorem svůj vlastní experiment a vyhodnocují.

UKÁZKA Z PŘEDMĚTU DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE Pracovní postup experimentu č.1 žáci dostali v šabloně. Pracovní postup experimentu č.2 žáci navrhli a vytvořili samostatně. K vlastnímu návrhu použili konzultaci s vyučujícím a informace na internetu. Žáci využívají znalosti z předmětů: informatika, digitální technologie a v tomto případě i z přírodopisu.

PRACOVNÍ SKUPINA DATUM: duben 2012 Daniel 9.B Tomáš 9.A Jiří 9.A

ZÁKLADNÍ VYBAVENÍ NOTEBOOK - PC DATA STUDIO Přenos dat PASCO FOTOAPARÁT - KAMERA Microsoft PowerPoint 2010

HAND-GRIP HEART RATE SNS MĚŘENÍ SRDEČNÍHO TEPU PASCO POMŮCKY PS – 2186 HAND-GRIP HEART RATE SNS PS – 2100A USB LINK

MĚŘENÍ SRDEČNÍHO TEPU NASTAVENÍ SENZORU – VZORKOVÁNÍ: 5 sekund

MĚŘENÍ SRDEČNÍHO TEPU V PRŮBĚHU MĚŘENÍ SLEDUJEME AKTUÁLNÍ TEP I ČÍSLICOVÝM ZOBRAZENÍM

MĚŘENÍ SRDEČNÍHO TEPU Přenos dat z Data studia do PowerPointu : Vložení – Snímek obrazovky

Pracovní postup experimentu č.1 MĚŘENÍ SRDEČNÍHO TEPU Pracovní postup experimentu č.1 Měření srdečního tepu v naprostém klidu po dobu dvou minut. Měření srdečního tepu po 10 dřepech po dobu dvou minut (měření spustit až po dřepech). Měření srdečního tepu po 20 dřepech po dobu dvou minut (měření spustit až po dřepech). Měření srdečního tepu po 30 dřepech po dobu dvou minut (měření spustit až po dřepech). První čtyři měření vložit do jednoho grafu. Druhý graf bude měření srdečního tepu po 30 dřepech po takovou dobu, až se tep přiblíží původnímu klidovému stavu (max. 6 minut). 7.Experiment aplikovat na všechny členy skupiny. 8.Vyhodnocení experimentu 9.Fotodokumentace Poznámka: Celé měření musí probíhat plynule, měřený žák nemluví – soustředí se, snažíme se co nejvíce zajistit stejné podmínky pro všechna měření.

Měření srdečního tepu podle bodů: 1. až 4. Tomáš

Měření srdečního tepu podle bodu: 6. Tomáš

Měření srdečního tepu podle bodů: 1. až 4. Daniel

Měření srdečního tepu podle bodu: 6. Daniel

Měření srdečního tepu podle bodů: 1. až 4. Jiří

Měření srdečního tepu podle bodu: 6. Jiří

Vyhodnocení experimentu 1 Budeme hodnotit rozdíl největší tepové frekvence a nejmenší tepové frekvence celkově a sečteme s rozdílem na konci měření plus rozdíl z měření podle postupu - bodu 6. Hodnoty zapíšeme do tabulky a vyhodnotíme měřené žáky. Nejlepší „fyzičku“ bude mít žák s nejnižší hodnotou.   maximální minimální maximum minimum měření 6 frekvence rozdíl na konci na začátku celkem pořadí JIŘÍ 164 73 91 117 88 29 154 115 39 159 I. TOMÁŠ 206 85 121 128 40 166 49 210 III. DANIEL 81 113 87 26 169 52 163 II.

FOTODOKUMENTACE – experiment 1

FOTODOKUMENTACE – experiment 1

FOTODOKUMENTACE – experiment 1

FOTODOKUMENTACE – experiment 1

FOTODOKUMENTACE – experiment 1

FOTODOKUMENTACE – experiment 1

FOTODOKUMENTACE – experiment 1

FOTODOKUMENTACE – experiment 1

MĚŘENÍ SRDEČNÍHO TEPU Pracovní postup experimentu č.2 Cíle: Měření srdečního tepu v naprostém klidu – 2 minuty. Měření srdečního tepu při poslechu pomalé hudby – 2 minuty. Měření srdečního tepu při poslechu rychlé hudby – 2 minuty. Měření srdečního tepu při sledování akčního filmu – 2 minuty. Měření srdečního tepu při představě běžeckého závodu – 2 minuty. Cíle: Zjistit, zda lze prokazatelně měřit změny frekvence srdečního tepu při různé činnosti, ale bez fyzické zátěže organismu. Vybrat a navrhnout vhodné možnosti srovnávacího měření pro více žáků.

Měření srdečního tepu – experiment 2 - Jiří

Měření srdečního tepu – experiment 2 - Tomáš

Měření srdečního tepu – experiment 2 - Daniel

Vyhodnocení experimentu 2 Frekvenci srdečního tepu lze ovlivňovat nejen fyzickou zátěží, ale i různou duševní aktivitou ( poslech hudby, sledování filmu, sledování sportovního zápasu, strach před zkoušením, když se na něco těšíme……). V této oblasti doporučujeme dvě měření: V naprostém klidovém stavu po dobu 2 minut. Při vžití do představy účasti ne běžeckém závodu, zavřené oči, vhodné je vytvoření patřičné zvukové kulisy. Stejné duševní aktivity mohou mít různý vliv na frekvenci srdečního tepu u jednotlivých žáků. Například metalová hudba může u někoho vyvolat zvětšení frekvence a u někoho naopak vyvolá zmenšení frekvence srdečního tepu. Dále navrhujeme vyzkoušet měření frekvence srdečního tepu přímo při ústním zkoušení u různých žáků.

FOTODOKUMENTACE – experiment 2

FOTODOKUMENTACE – experiment 2

FOTODOKUMENTACE – experiment 2

FOTODOKUMENTACE – experiment 2

Jiri_1.ds Jiri_2.ds Jiri_3.ds Tomas_1.ds Tomas_2.ds Daniel_1.ds VÝSTUPY - SOUBORY Jiri_1.ds Jiri_2.ds Jiri_3.ds Tomas_1.ds Tomas_2.ds Daniel_1.ds Daniel_2.ds Daniel_3.ds Tomas_3.ds Kulisa_zavodu.avi 1_SrdecniTep_1ZSZruc_Šrachta.ppt

POUŽITÉ ZDROJE – ADRESA ŠKOLY www.pasco.cz www.pasco.com I. Základní škola Zruč nad Sázavou  Na Pohoří 575 285 22 Zruč nad Sázavou