Daniela Matoušková a Kateřina Staňková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyskytuje se ve třech rovinách:
Advertisements

Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 2. ročník Regionální konference cestovního ruchu Karlovy Vary 16. prosince 2013.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Tomáš Křivka FPR ZČU Plzeň 07/05/2014
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zákon č. 22/ 1997 sb. o technických požadavcích na výrobky
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Registrace ochranné známky
Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO176 Název.
Odborná sekce Rady kvality ČR „Kvalita v průmyslu a stavebnictví“ Poradenské služby v programech Operačního programu Podnikání a inovace 5. ledna 2009.
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic.
11. odborný seminář PROKOS listopadu Vstup francouzských značek na český trh – hledání partnerů – veletrh BIOSTYL 2008 Obchodní oddělení Francouzského.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Ekonomika informačních systémů
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
„Agentura pro ekologicky šetrné výrobky a služby“ Váš pomocník a průvodce na cestě k získání národní ekoznačky „Ekologicky šetrný výrobek / služba“ a.
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Proces slučování bankovních a nebankovních úvěrových registrů v České.
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
MARKETING.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Označování výrobků šetrných k životnímu prostředí
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Bankovnictví. ČNB (Česká národní banka)  je právnická osoba, která má postavení veřejnoprávního subjektu se sídlem v Praze  není zapsaná v obchodním.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Systém řízení kvality.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Zelená kancelář. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Národní politika podpory jakosti Program Česká kvalita Pavel Ryšánek 2005.
LOGO KVALITY CTI září 2015 Jiří Tesák Známka – (KGC)
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
Národní cena ČR za jakost 2006 Pavel Ryšánek – listopad 2005.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Informační systém pro správu a vyřizování objednávek
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Elektronický obchod z pohledu České republiky
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Systém managementu 4.
Plán na zvýšení spokojenosti zákazníků Zvýšení spokojenosti zákazníků
Podnikatelské koncepce
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Transkript prezentace:

Daniela Matoušková a Kateřina Staňková Program česká kvalita Daniela Matoušková a Kateřina Staňková

cíl: seznámení studentů s programem Česká kvalita charakteristika jednotlivých značek kvality metodika: prostudování dostupných materiálů o tomto programu prostudování jednotlivých značek klíčová slova: značka, kvalita, spotřebitel, výrobek, služby, certifikace

Program Česká kvalita přijala česká vláda dne 26. června 2002 národní program podpory prodeje kvalitních výrobků a poskytování kvalitních služeb hlavním smyslem programu je „oddělit zrno od plev“ cíle České kvality: zavést jednotný systém důvěryhodných značek kvality zlepšit informovanost spotřebitelů o nabídce kvalitních výrobků nebo služeb na domácím trhu pomoci zlepšit image českých firem v zahraničí podpořit domácí výrobce, kteří dbají na kvalitu své produkce

Účastníci programu Česká kvalita: řídící výbor – má 21 členů, jmenuje je Rada ČR pro jakost sekretariát – touto funkcí je pověřeno Národní informační středisko podpory kvality správci značek – organizace, které udělují značky kvality a byly přijaty do programu Česká kvalita

Vstup do programu: zájemce o vstup vyplní „Žádost o registraci do Programu Česká kvalita“ o jeho přijetí rozhoduje Řídící výbor po přijetí správce značky obdrží: Oprávnění k používání značky Česká kvalita Manuál k používání značky Česká kvalita Pokyny pro výrobce a poskytovatele služeb k užívání značky Česká kvalita

Co Česká kvalita garantuje spotřebitelům? Kvalitu výrobku (služby) ověřila nezávislá zkušebna Kvalita je průběžně kontrolována Je ověřována spokojenost zákazníků s výrobkem či službou Program Česká kvalita je garantován vládou ČR Program Česká kvalita je jediným programem označování kvalitních výrobků a služeb v ČR vyžadujícím opravdu nezávislé ověřování kvality oceněných produktů.

X

Značky zahrnuté do programu: aktuálně je v programu 21 značek značky přijaté do programu mají právo používat spolu se svým logem i logo České kvality CZECH MADE, ekologicky šetrný výrobek a služba, APEK, ESČ

Značky zahrnuté do programu Česká kvalita

CZECH MADE poskytuje jednoduchý návod, jak vybrat s minimálním rizikem kvalitní výrobek nebo službu jde o jednu z prvních přijatých značek programu Česká kvalita (přijata r. 2002) doba platnosti certifikátu je 2 roky a v tomto období probíhá minimálně 1 kontrola Vinné sklepy Valtice a.s. - Rulandské modré Klinmam czech, spol. s r.o. – soubor ložních výrobků KLINMAM CZECH TRIOLA a.s. - Drátová podprsenka -

Ekologicky šetrný výrobek a služba jde o výrobek/službu, která je od začátku do konce svého výrobního a spotřebního procesu šetrná jak k životnímu prostředí tak ke zdraví spotřebitele,doba platnosti certifikátu je 3roky v ČR se udělují 3 ekoznačky: Ekologicky šetrný výrobek, Ekologicky šetrná služba a Ekoznačka EU ESSELTE, s.r.o., - Lepenka, karton a výrobky z nich Vodafone Czech Republic a.s. - Kancelářské a administrativní služby FOSFA a.s., - Čisticí, mycí a úklidové prostředky

APEK – certifikovaný obchod značka kvality služeb internetových obchodů, spotřebitel má jistotu, že nákup proběhne v pořádku Asociace pro elektronickou komerci doba platnosti certifikátu je 1 rok kasa.cz – prodej elektroniky parfums.cz – prodej kosmetiky bellarose.cz – prodej květin

ESČ vyjadřuje shodu vlastností označených výrobků s normami na elektrickou bezpečnost neomezená doba platnosti značku spravuje Elektrotechnický zkušební ústav ELEKTRODESIGN ventilátory spol. s r.o. - Elektrické ohřívače MBE a IBE ETA - Řada podlahových vysavačů ETA 454 TRINO Trevos - Zářivková svítidla PRIMA

Shrnutí výrobci do programu vstupují především za účelem hledání konkurenční výhody, zvýšení prestiže firmy a zlepšení postavení na zahraničních trzích závěr bychom vám rádi poděkovali za pozornost a doufáme, že vám tato prezentace dala hodně zajímavých informací jako nám 

Zdroje HES, Aleš, Marta REGNEROVÁ; a Daniela HRUBÁ. Obchodní nauka. Praha: Credit, 2004. ISBN 80- 213-1155-X. Česká kvalita. Česká kvalita [online]. 2010 [cit. 2013-03-23]. Dostupné z: http://ceskakvalita.cz/