Pravoúhlý a obecný trojúhelník řešené příklady

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
Goniometrické funkce Tangens Nutný doprovodný komentář učitele.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Stereometrie - Vzdálenosti, odchylky
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Slovní úlohy o pohybu střetávací
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Pythagorova věta – slovní úlohy
Slovní úlohy O pohybu 2.
Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
POZNÁMKY ve formátu PDF
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Psí spřežení složené ze dvou tažných psů táhne za sebou saně, psi působí na saně silou. První pes táhne silou F 1 ve směru 30° vzhledem k výslednici. Druhý.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Několik základních pojmů
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
STATIKA TĚLES Název školy
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Největší společný dělitel
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_706.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
17_Řešení pravoúhlého trojúhelníka - pracovní list
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Goniometrické funkce II.
16_ Řešení pravoúhlého trojúhelníka – Úlohy z praxe
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Planimetrie – kruh - opakování
Kuželosečky - opakování
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Řešené příklady – goniometrické funkce I
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín PARABOLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Statistika Ukazatelé variability
Rovnoměrný pohyb – test 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafy funkcí – hledání předpisu.
Grafy goniometrických funkcí řešené příklady
Kružnice – řešené příklady
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Mgr. Iva Vrbová, SINOVÁ A KOSINOVÁ VĚTA Řešené slovní úlohy Mgr. Iva Vrbová,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Trigonometrie ve slovních úlohách
Užití Pythagorovy věty Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPlanimetrie Datum vytvoření Ročník2.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Transkript prezentace:

Pravoúhlý a obecný trojúhelník řešené příklady Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Pravoúhlý a obecný trojúhelník řešené příklady 1

CZ.1.07/1.5.00/34.0266 Číslo materiálu VY_42_INOVACE_StJ_MA_1A_20 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0266 Číslo materiálu VY_42_INOVACE_StJ_MA_1A_20 Autor Mgr. Jaroslava Šťastná Tematický celek Goniometrie a trigonometrie Ročník 2. Datum tvorby 12. 4. 2013 Anotace Žáci se seznamují s různými příklady na řešení pravoúhlého a obecného trojúhelníku. Metodický pokyn Žáci jsou vedeni vyučujícím k samostatnosti v myšlení a počítání . XxX – značka autora, yy – číslo sady (bude přiděleno) zz – číslo materiálu v rámci sady (1–20) tttt – volitelné textové označení podle obsahu 2

Hloubkový úhel, výškový úhel, úhly střídavé

Př. 1 Tyč zapuštěná do dna vodní nádrže stála svisle ve vodě a vyčnívala 2m nad hladinu. Vítr ji naklonil tak, že vrchol tyče byl nyní na hladině 4m od místa, kde tyč původně protínala vodní hladinu. Jaká byla hloubka vody?

Př. 2 Na břehu řeky stojí strom a na něm ve výšce 12m sedí pták Př. 2 Na břehu řeky stojí strom a na něm ve výšce 12m sedí pták. Na protějším břehu ve vzdálenosti 20m stojí druhý strom a na něm sedí pták ve výšce 10m . Oba vyletí současně a stejnou rychlostí za rybou, která pluje těsně pod hladinou a oba k ní doletí současně. Jak daleko od břehů pluje ryba ?

Př. 3 Schodiště stoupá pod úhlem 25°, počet schodů na schodišti je 15 Př.3 Schodiště stoupá pod úhlem 25°, počet schodů na schodišti je 15.Výška schodiště je 4,5m. Určete šířku schodu.

Př. 4 Z pozorovacího místa 15m nad zemí a 30m vzdáleného od břehu řeky se jeví šířka řeky v zorném úhlu 15° . Určete šířku řeky .

Př.5 Sílu F = 300N rozložte na dvě síly F1 a F2 tak, že síly F1F svírají úhel 47°17´ a síly F2F svírají úhel 19°15´

Př. 6 Ze společného bodu O křižovatky dvou přímých cest, které svírají úhel 120°10´ , vyjedou ve stejném okamžiku osobní automobil rychlostí 72km/hod a nákladní auto průměrnou rychlostí 54km/hod. Určete jejich přímou vzdálenost po 6 minutách.

.

Př. 8 Dvě přímé cesty se protínají pod úhlem Př.8 Dvě přímé cesty se protínají pod úhlem . Ze vzdálenosti 20km od křižovatky vyjedou dvě vozidla .Po jedné cestě jede auto rychlostí 60km/hod a po druhé traktor rychlostí 30km/hod. Určete vzdušnou vzdálenost vozidel za 10 minut.