Česká společnost se učí podnikat

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Habsburská monarchie v 1. polovině 19. století
Advertisements

Autor: Mgr. Ilona Nováková
Vznik a vývoj automobilky
Škoda auto Mladá Boleslav
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
EVROPA PO ZÁMOŘSKÝCH OBJEVECH
Česká společnost na přelomu 19. a 20. století
STROJÍRENSKÝ PRŮMYSL ČR Autor: Mgr. Jana Závodná
Mezinárodní situace na přelomu 19. a 20. století
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Život na počátku 19. století
Doba Jaroslava Vrchlického
Jméno autora: Popis použití: Datum (období) vytvoření: červen 2011 Ročník: Vzdělávací oblast nebo okruh : Mgr. Ludvík Uhrovič 8. Člověk a společnost, Dějepis.
SVĚTOVÁ EKONOMIKA.
Středočeský kraj.
Sídla.
Světové hospodářství Quinta, první ročník.
ČESKÉ ZEMĚ PŘED PRVNÍ SVĚTOVOU VÁLKOU
MEZI VÍDEŇSKÝM KONGRESEM A REVOLUCÍ 1848
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
Velká hospodářská krize
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY DNEŠKA Stanislav Polouček International School of Management Prešov, Slovakia.
Vrcholný středověk SPOLEČNOST.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
Světové hospodářství • propojení národních ekonomik prostřednictvím mezinárodních integrací • předpoklady rozvoje: světové ekonomické integrace světové.
Zpracovatelský průmysl
Věda a technika konce 19.st.
Strojírenský průmysl Opakování – práce se slepou mapou (vodstvo)
VY_32_INOVACE_20_Emil Škoda Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Moravskoslezský kraj Moravskoslezský kraj  je jedním ze 14 vyšších územních samosprávných celků v Česku. Z větší části leží v Českém slezsku, zbývající.
František Křižík narodil se v 8. července 1847 v Plánici u Klatov
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PRŮMYSL ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída.
Česká republika Vývoj hospodářství
Ekonomický vývoj ČR od roku 1918
Socioekonomická sféra
Automobilový průmysl v ČR
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Průmyslová revoluce.
Hospodářství.
NEROSTNÉ BOHATSTVÍ, PRŮMYSL, ZEMĚDĚLSTVÍ A SLUŽBY ČR
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Eva Písková Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_29_Vývoj hospodářství ČR Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Světové hospodářství.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR. LENKA POZDĚNOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK_14. ROZVOJ PRŮMYSLOVÉ VÝROBY 2. POLOVINA 19.
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
Miroslav Řehoř. Období industrializace Technický pokrok Základy průmyslové velkovýroby (těžba uhlí a železné rudy, hutnictví železa, strojírenství, atd…
Průmyslová revoluce 2 Velká Británie 18. a 19.století Zemědělství.
Průmyslová revoluce 5 Zemědělství, průmysl, doprava.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Soudobý svět Ekonomický pohled
Tovární výroba a stroje v 19. století
Neviditelné venkovské ekonomiky Vladan Hruška vladan.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
Anotace: Seznámení se s obdobím 2. poloviny 19. století
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
Dějiny ČR Vynálezy mění svět
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní charakteristika a hlavní rysy (Učebnice strana 52 – 59)
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 05 Dějepis _8.ročník_05
POLSKO. POLSKO CHARAKTERISTIKA hlavní město: Varšava rozloha: cca km2 počet obyvatel: jazyky: polština náboženství: katolické (89.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Naše země v dávných dobách.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE.
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
před návštěvou výstavy
Průmyslová revoluce v Anglii
Transkript prezentace:

Česká společnost se učí podnikat 2. polovina 19. století

V jakých oblastech si myslíte, že byli Češi šikovní podnikatelé?

Průmyslová revoluce v Čechách Předpoklady: Hustá siliční síť, výstavba železničních tratí Bohatá naleziště uhlí – vhodné pro výrobu energie parními stroji Velké podniky často budovali němečtí a židovští podnikatelé

Vývoj společnosti 2. polovina 19. století Přechod společnosti k průmyslové výrobě- ke kapitalismu, k tržnímu hospodářství Kapitalismus = ekonomický systém, který je založený na soukromém vlastnictví a volném trhu

Rozvoj průmyslu Nejvíce ceněná profese v české společnosti rolník – úrodná půda = jistota obživy Právě zemědělství – rozvoj českého podnikání Nejsilnější obory – cukrovarnictví a pivovarnictví

Domácí strojírenské závody: Plzeňská továrna Emila Škody – později výroba zbraní Značka Tatra – Kopřivnice – 1897 první automobil Mladá Boleslav – Václav Laurin a Václav Klement – výroba jízdních kol → motocykly → automobily Elektrotechnický závod – František Křižík President Motocykl – Laurin a Klement

Síla českého průmyslu Rozvoj českého podnikání – zakládání prvních českých bank Jubilejní výstava (1891) v Praze Ukázka síly českého průmyslu

Jaké novinky jste mohli na Jubilejní výstavě vidět? Která oblast výstavy by se vám nejvíce líbila?

Rozvoj českých měst Vážená profese živnostník – řemeslníci a drobní obchodníci Vzdělání – umožňovalo získat úřednické místo Příliv lidí z venkova do měst – 2. po. 19. stol. – výstavba předměstí – činžovní domy – velmi skromné podmínky Růst počtu obyvatel ve městech

České země České země = hospodářsky nejvyspělejší oblast habsburské monarchie Podnikavost obyvatel Dobrá dopravní síť Nerostné bohatství Vyspělé školství

Jaký byl život v Čechách? Jaké měl přínosy/negativa pro její obyvatele?