Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MANUFAKTURA A PRVNÍ STROJE
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Ponapoleonská Evropa – vznik Belgie
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Průmyslová výroba.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
VY_32_INOVACE_16_Parní stroj a továrny
SVĚTOVÁ EKONOMIKA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Afrika Socioekonomická geografie 1
VY_32_INOVACE_3D.9.10 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Název Průmysl – funkce a rozdělení Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Počátky britského impéria
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.28 Téma: Zeměpis - ČR Číslo.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Evropa- Západní Evropa Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Léta krize v ČSR. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Léta krize v ČSR.
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 8. Téma : Průmysl úvod Autor : Mgr. Eva Vyskočilová

Dříve než začneme Průmysl - úvod

Čtyři pětiny německého obyvatelstva se ještě v roce 1830 živily zemědělstvím, o padesát let později to byla už jen polovina. Vznikaly továrny, masová produkce nahrazovala dřívější rukodělnou řemeslnou výrobu. V oblastech, kde byla naleziště surovin, rostly obrovské závody zaměstnávající masy řemeslných tovaryšů, kteří ztratili práci, zchudlých rolníků a bezzemků. Z maličkých vesniček v dosahu vznikajících továren vyrostla během několika let dělnická města. Tak vznikly průmyslové regiony. (Müller, H. – K. F – Vollrath, H.: Dějiny Německa. Nakladatelství Lidové noviny 1995)

Otázky k textu V jakém odvětví byla zaměstnána většina obyvatel před příchodem průmyslu? Vzpomeneš si, v jakých oblastech začly původně růst obrovské závody zaměstnávající tovaryše? Vysvětli vznik průmyslových regionů.

Průmyslová revoluce (rozvoj průmyslu) Oblasti s dostatkem surovin, pracovní síly Přelom 18. a 19. stol. střední Anglie VB první průmyslová země -> rozvoj, bohatství Šíření: > VB -> Belgie -> Nizozemsko -> Francie -> Německo -> další země Rozvoj: Doprava (železniční, silniční), nové pracovní příležitosti, růst měst, snižování cen potravin

Vynálezy Spalovací a elektrický motor Automobily Nové technologie, materiály Jaderná energetika Organická chemie Letecký průmysl Kosmonautika Informatika První Benzův automobil z roku 1885 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/1885Benz.jpg

Shrnutí Počátky průmyslu - spojeny se vznikem a rozvojem manufaktur. Kolébka průmyslové revoluce Přelom 18. a 19. stol. střední Anglie 2. pol. 20. stol. – vědeckotechnická revoluce Uplatňování vědeckých poznatků Nové technologie, materiály Posledních desetiletí 20. stol. Informační (postindustriální) společnost ???

Manufakturní výroba Byla typická zejména pro textilní průmysl. z latinského manu facere – pracovat rukama charakteristická vnitřní dělba práce: výroba předmětu v kooperaci. Každý proces při zpracování polotovaru do výrobků má na starosti několik dělníků. (Otevřená encyklopedie Wikipedie) Byla typická zejména pro textilní průmysl. Manufaktury byly velké dílny převážně s ruční sériovou výrobou. obrázky

Pokud sis v této hodině něco zapamatoval/a, pak dokážeš hovořit o následujících pojmech. Zamysli se a pokus se ověřit své nové poznatky. Důležité pojmy: Průmyslová revoluce Manufaktura Vědeckotechnická revoluce Informační (postindustriální společnost)

Seznam použitých zdrojů: NOVOTNÝ, Josef, et al. Zeměpis 9 : učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vydání. Plzeň : Fraus, 2008. 128 s. ISBN 978-80-7238-590-4. CHALUPA, Petr; DEMEK, Jaromír; RUX, Jaromír. Zeměpis 8 : Lidé a hospodářství. 2. vydání. Praha : SPN, 2009. 87 s. ISBN 978-80-7235-439-9. Otevřená encyklopedie Wikipedie[on-line]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Manufaktura>. [cit. 1.11.2010]. Komenskeho66.cz[on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.komenskeho66.cz/materialy/dejepis/8%20manufaktura.jpg>. [cit. 13.9.2010]. Youtube.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.youtube.com/watch?v=XRh-XwZlsKc&feature=related>. [cit. 13.9.2010]. Poodwaddle.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.poodwaddle.com/worldclock.swf>. [cit. 13.9.2010]. Webová alba aplikace Picasa [on-line]. Dostupná na WWW: <http://lh4.ggpht.com/_3s_aYdX1C4E/Rzr0CNs5KZI/AAAAAAAAC9o/SQ7JKHWHtyo/DSC01970.JPG>. [cit. 13.9.2010]. Zeměpis.com [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.zemepis.com/images/tmapy/huz.jpg>. [cit. 13.9.2010]. Stifter-centrum.info [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.stifter-centrum.info/images/CRW_1492.jpg>. [cit. 13.9.2010]. Vodim.info [on-line]. Dostupné na WWW: <http://vodim.info/filmy/filmy_080617_65.jpg>. [cit. 13.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/RaceMugshots.jpg>. [cit. 13.9.2010]. Leccos.com[on-line]. Dostupné na WWW: <http://leccos.com/pics/pic/plemena_lidska-_europoidni.jpg>. [cit. 13.9.2010]. Leccos.com[on-line]. Dostupné na WWW: <http://leccos.com/pics/pic/plemena_lidska-_mongoloidni.jpg >. [cit. 13.9.2010]. Leccos.com[on-line]. Dostupné na WWW: <http://leccos.com/pics/pic/plemena_lidska-_negroidni.jpg>. [cit. 13.9.2010].

http://www.europe-map.org/images/europe-outline-map.gif

Jaderná elektrárna Dukovany http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/Nuclear.power.plant.Dukovany.jpg

Kosmická stanice ISS v srpnu 2005 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/ISS_Aug2005.jpg

http://i. idnes. cz/10/032/c460/CHU31d8e9_valdstejnska_manufaktura_3 http://i.idnes.cz/10/032/c460/CHU31d8e9_valdstejnska_manufaktura_3.jpg